Kirjoittaja Aihe: 607 - Etujoustintukien yläkääntölaakerien vaihto  (Luettu 2343 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 397
Vs: 607 - Etujoustintukien yläkääntölaakerien vaihto
« Vastaus #15 : 31.10.2017, 22:41:39 »
Auto: 2005 607 2,7 V6 HDi (DT17, automaatti).

Laakerit takertelee molemmin puolin. Viikonloppuna iskareiden irrottamista tiedossa siis. Muistaako joku minkä kokonen tuo vetarin pultti on? Tietäis kattoo, että varmasti löytyy oikeen kokonen hylsy hommaan.

Vaihdoin keväällä 605:een (lähes identtinen alusta) yläkääntölaakerit "knutarin tyylillä" eli jousia puristamalla mitään alhaalta purkamatta. Oli varsin helppo ja nopea homma ja suosittelen ehdottomasti tekemään noin. Bilteman jousipuristimet hoitivat homman hyvin.
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

AJH63

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
  • Sisällä pössöö?
Vs: 607 - Etujoustintukien yläkääntölaakerien vaihto
« Vastaus #16 : 01.11.2017, 09:26:09 »
Samoin, onneksi myös näin knutarin neuvon; vain koiranluu irti ja rautakanki sinne väliin, jotta sai tilaa painamalla. Sinnehän se SKF meni, hiki kyllä tuli otsalle.
Vanhasta laakerista ei ollut kuin kuoret jäljellä, haulit häipyneet hyvän aikaa sitten.  Tokmannin halvat puristimet ihan OK.
2004, 607 V6 3.0 ZF 4HP20, DAM 9894

jopeli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 607 - Etujoustintukien yläkääntölaakerien vaihto
« Vastaus #17 : 01.11.2017, 13:06:31 »
Suunnitelmissa on kyllä mennä ihan pidemmän kaavan mukaan ja vaihtaa samalla alapallot, raidetangonpäät ja koiranluut. Kuskin puolelta alapalloki väljä. Koiranluut suosiolla samalla, kun suuri mahollisuus, että saa rälläköidä pultit halki. Sai Saksasta tilattua Lemförderin palikat tosi edukkaasti ja SKF:n jousilaakerit. Briteistä sai parilla kympillä PSA: pallonivelhylsysarjan. Tuli vahingossa ostettua vielä kaks hylsysarjaa. Onpahan ainaki varalla, jos menee yks rikki.

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 397
Vs: 607 - Etujoustintukien yläkääntölaakerien vaihto
« Vastaus #18 : 01.11.2017, 13:37:51 »
Samoin, onneksi myös näin knutarin neuvon; vain koiranluu irti ja rautakanki sinne väliin, jotta sai tilaa painamalla. Sinnehän se SKF meni, hiki kyllä tuli otsalle.
Vanhasta laakerista ei ollut kuin kuoret jäljellä, haulit häipyneet hyvän aikaa sitten.  Tokmannin halvat puristimet ihan OK.

En ottanut koiranluutakaan irti, mutta nostin koko etupään pukeille. Ei tullut hiki ja homma oli paljon helpompi kuin odotin. Suurin riesa oli putsata ruosteiset laakerinjämät pois. No olihan tuo 605 jo 18-vuotias ja ensimmäistä kertaa vaihdettiin siitä ko. laakerit. Sen enempää 605:stä kuin 607:sta ei ole tarvinut vaihtaa kertaakaan koiranluita, alapalloniveliä tai yleensäkään alustanosia lukuunottamatta noita yläkääntölaakereita ja yhtä raidetangon päätä.
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 106
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Etujoustintukien yläkääntölaakerien vaihto
« Vastaus #19 : 01.11.2017, 14:43:35 »
En kanssa ole milloinkaan joutunut vaihtamaan nilviäisiä 605 tai 607 autoihini, vanhempi oli meillä 5 vuotta ja uudempi vajaa 2 vuotta.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

AJH63

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
  • Sisällä pössöö?
2004, 607 V6 3.0 ZF 4HP20, DAM 9894