Kirjoittaja Aihe: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)  (Luettu 3635 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Japa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 236
406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« : 15.10.2013, 16:30:36 »
Auto: 2004 406 GW 2,0 HDi 110.

Onko erillinen esilämmitin vain 90 hevosvoimaisessa HDi:ssä, kun en sellaista omastani löytänyt? Polttoainevuotoa kyllä jostakin on, mutta lähdettä en onnistunut paikallistamaan. Moottorin jakopään puoleisessa päässä se joka tapauksessa on. Suodatinkotelo ei  vuoda eikä vuotoa näy vaikka konetta kierrättäisi. Hyviä arvauksia vuotokohteesta otetaan vastaan :/
Ajossa: 406 HDi (RHZ) -00 + C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Japa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 236
Vs: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« Vastaus #1 : 15.10.2013, 23:50:31 »
Illan nettailun tuloksena on syntynyt vahva epäilys, että vuoto tulee korkeapainepumpun paineensäätöventtiilistä. Ensin voisi kokeilla pelkällä tiivisteidenvaihdolla, mutta toisaalta auto on nyt pari kertaa sammunut ja jo kesällä yritin paikallistaa omituista vinkunaa moottoritilasta. Polttoainevuotoa ei ollut tuolloin kyllä havaitavissa.

Servicen mukaan paineensäädin on 193338.

Genuneparts.de pyytää säätimestä 245€

UKdieselparts.com tarjoaa uutta osaa 70£:lla, mutta listalla on 406:sta vain 90 hp kone ?? (Bosch varaosakoodi 0281002284)
Ajossa: 406 HDi (RHZ) -00 + C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

pekka61

  • Vieras
Vs: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« Vastaus #2 : 12.01.2014, 16:55:02 »
Auto: 2003 406 2,0 HDi 110.

Aamulla auto oli 45 minuuttia roikassa lämpenemässä ja kun lähdin ajamaan, niin huomasin, että oli moottorin alle maahan tullut jalkapallon kokoinen läiskä polttoainetta. Yritin taskulampun valossa katella vuotopaikkaa, mutta ei löytynyt. Korkeapainepumpun kohdalta se oli märkä, mutta en usko että siitäkään ois noin paljon tullut ainetta. Mistä tuo polttoaineen esilämmitin löytyy kun seurailin letkuja, eikä osunut silmään. Onko jollakin kuvia siitä ihan moottoritilasta otettuna?

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 610
Vs: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« Vastaus #3 : 13.01.2014, 11:16:01 »
Mulla saattaa olla tuommoinen venttiili uusi jossain.

Japa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 236
Vs: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« Vastaus #4 : 13.01.2014, 12:03:32 »
Auto: 2004 406 GW 2,0 HDi 110.

Minulla ei ainakaan erillistä esilämmitintä ole, vaan se on (Siemensin järjestelmissä) suodatinkotelon kannessa. Omassa HDi:ssä vuoti korkeapainepumpun akselilta polttoainetta, joten meni koko pumppu vaihtoon. Joillakin on vuotanut joku pumpun kolmesta kannesta, jolloin voi saada paikallaankin vaihdettua tiivisteet (tälläinen sarja muuten löytyisi ylimääräisenä). Käynnistyvyys oli vuodosta johtuen aamuisin huono pakkasella.
Ajossa: 406 HDi (RHZ) -00 + C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

pekka61

  • Vieras
Vs: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« Vastaus #5 : 18.01.2014, 14:18:43 »
Kyllä se korkeapainepumppu on kaput minun autosta. Käytin eilen korjaamolla ja vajaa viikon päästä on aika pumpun vaihtoon. Elämä on kallista..

pekka61

  • Vieras
Vs: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« Vastaus #6 : 27.01.2014, 16:40:27 »
Nyt on pumppu vaihdettu ja katotaan pysyykö polttoaineet oikeassa paikassa.  :)

pekka61

  • Vieras
Vs: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« Vastaus #7 : 24.04.2014, 19:58:45 »
Auto: 2003 406 2,0 HDi 110.

Eli tankkasin tankin piripintaan ja ajelin auton takaisin kotipihaan talliin. Aamulla oli iso lammikko auton alla dieseliä ja otin sitten takapenkin istuinosan irti ja avasin luukun mistä pääsee käsiksi polttoainepumppuun. Pumpun juuresta mistä pumppu pyöritetään auki, niin oli valunut polttoainetta. Onko tuohon mahdollista saada uutta tiivistettä? (O rengas?) Molemmat polttoaineputket, mitkä lähti pumpulta olivat kuivia, eli eivät vuotaneet.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« Vastaus #8 : 24.04.2014, 20:33:20 »
Kyllä niitä tiivisteitä näyttää olevan varaosina saatavilla. Maksaa noin kympin marmoritiskillä.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

pekka61

  • Vieras
Vs: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« Vastaus #9 : 24.04.2014, 21:34:26 »
Onko nuissa 406 hodareissa kaikissa samanlainen pumpun tiiviste, että osaa ostaa kerralla oikean, kun alkaa remppaileen?

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« Vastaus #10 : 24.04.2014, 21:46:21 »
Ainakin kahta erilaista näytti olevan. Valmistenumerolla selviää oikea tyyppi.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Hurulau

  • Vieras
Vs: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« Vastaus #11 : 13.11.2014, 20:11:34 »
Auto: 2003 406 2,0 HDi 110 (automaatti-ilmastointi).

Alkoi sitten täälläkin pumppu falskaamaan. Vielä en tiedä, mistä kohtaa, yritän huomenna selvittää. Pystyykö pumppua kääntämään paikallaan kunhan irrottaa kaikki putket ja kiinnityspultit, jotta pääsisi alempien kansien kimppuun helpommin purkamatta koko pumppua pois? Jos pumppu vuotaa akselin stefalta, niin sotkeeko se samalla sitten jakopään remminkin? Silloinhan joutuisi senkin pistämään uusiksi. Helpoinhan olisi, jos jokin kansi vain vuotaisi, uudet o-renkaat ja kovaa ajoa. Jos pumpun joutuu irrottamaan kokonaan, niin tarvitseeko jotain erikoistyökaluja hihnapyörän irrotukseen?

Hurulau

  • Vieras
Vs: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« Vastaus #12 : 16.11.2014, 15:12:38 »
Ajoin auton halliin, pesin moottorin lämminvesipesurilla ja kuivailin paikat. Seuraavana päivänä läksin etsimään vuotopaikkaa ja eipä löytyny kun oli lämpimässä ollu. Nyt sitten seisotin autoa ulkona päivän niin johan alko tippasemaan kun pisti käyntiin. Keulan puoleinen alempi kansi vuotaa siis kylmänä. Tiivistesarjalla selvinnee, mutta pystyykö tuota vaihtamaan irroittamatta koko pumppua? Eli pystyykö paikallaan senvertaa pyöräyttään eri asentoon että pääsee käyttään kannen auki?

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« Vastaus #13 : 19.11.2014, 10:30:19 »
KP pumppua ei voi kiertää paikallaan, sillä yksi kiinnitysruuvi on mutterilla, siis kararuuvi ja kaksi on pultteja.


Hurulau

  • Vieras
Vs: 406 - Moottoritilan polttoainevuoto (HDi)
« Vastaus #14 : 21.11.2014, 07:38:49 »
Ok. Onko missään hyviä ohjeita pumpun irroitukseen tee-se-itse (ja kadu) menetelmälle?