No niin, lisää mittauksia, osa on toistoa, mutta onpahan samassa nipussa kaikki:
Koneen ollessa kylmänä, on vedenlämpöanturin impedanssi 3,66 kohm.
Imuilman lämpöanturin impedanssi on 3,54 kohm.
Imusarjan paine on 0,6 bar, eli halpa alipainemittari näyttää -0,4 bar. Samalla MAP-anturin jännite on 1,01 volttia.
Purin sitten kaasuläpän asentotunnistimen ja mittailin impedanssit siitä. Kaasun ollessa tyhjäkäyntiasennossa on nastojen 1 ja 2 välissä 1,9 kohm, nastojen 2 ja 3 välissä 2,56 kohm ja nastojen 1 ja 3 välissä 1,06 kohm. WOT asennossa vastaavat arvot on 1 ja 2 1,9kohm, 2 ja 3 0,95 ja 1 ja 3 2,65 kohm. Mitä näiden arvojen pitäisi olla?
Tuon tankin huohotinsysteemin osallistumisen tähän vika-analyysin voi varmaan unohtaa.
Onko Sagemin ruiskujen aivojen kanssa ollut ongelmia? Kylmiä juotoksia tai vastaavaa?
Otin tyhjäkäyntimoottorin myös vielä irti ja manuaalisesti käänsin sen karan aika sisään. Kaikki piuhat/letkut kiinni ja kone käyntiin. Kävi heti tyhjäkäyntiä, mutta 2k kierroksilla. Pieni tauko ja uudelleen käyntiin, sama toistui (koneen sammutuksen jälkeen kuulee, että tyhjäkäyntimoottori tekee jotain). Mutta kolmannella kerralla oli palattu alkupisteeseen: Kone ei käy tyhjäkäyntiä kylmänä! Aivan kuin tyhjäkäyntimoottori toimisi vain toiseen suuntaan. Ehkä siksi se olikin poistettu ja korvattu erillisellä ilmanotolla? Mikä sen voisi aiheuttaa? Mieleen tulee vain viallinen kaapelointi tai viallinen ECU.
Onko jonkin osan vaihdon jälkeen tarpeen tehdä jotain erityistoimenpiteitä, "sopeuttamista" tms, vai riittääkö, kun akkukaapeli on pari tuntia irti?
Hankala paikka, kun ostin tuon tuollaisena ja en tiedä mitä kaikkea sille on tehty noita omia kötöstelyjä. Että millainen se alkuperäinen vika tai edes sen oire on mahtanut olla. Ei oikein viitsisi sokkona vaan vaihtaa osia, kunnes vika poistuu, jos edes koskaan poistuisi.....