Kirjoittaja Aihe: 407 - Moottorin imuilmaputken irroitus talven ajaksi (EW12)  (Luettu 1542 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Auto: 2006 407 Coupe 2,2 (EW12J4, 86 000 km).

Niin tossa fyllasin keulan viikonloppuna tukkoon, mietin samalla kannattaako toi imuilman iso rööri ottaa talveksi pois. Oli viime talvenakin irti, kun helposti irtoaa. Vetää raakaa ulkoilmaa kitusiinsa sillä massiivisella röörillä. Järki sanoo talvella toista?
« Viimeksi muokattu: 07.11.2016, 13:26:34 kirjoittanut megaman »
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 407 - Moottorin imuilmaputken irroitus talven ajaksi (EW12)
« Vastaus #1 : 14.11.2016, 16:29:02 »
Tulipa napattua tuo tötterö tänä aamuna pois konehuoneesta. Laitetaan keväällä sitten takaisin. :)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

antsu

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin imuilmaputken irroitus talven ajaksi (EW12)
« Vastaus #2 : 14.11.2016, 16:48:10 »
Ennen vanhaan kaasuttimet jäätyivät ja siksi imuilmanotto siirrettiin talveksi pakosarjan läheisyyteen. Ruiskukoneessa ei ole tuollaista ongelmaa.

Kylmä imuilma sisältää tiheämpänä enemmän happea kuin lämmin ilma, joten kylmällä imuilmalla saadaan vaparista enemmän tehoa. Ero on kuitenkin merkityksetön.

Siksi luulen, että on aivan sama mistä imuilma talvella otetaan.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 407 - Moottorin imuilmaputken irroitus talven ajaksi (EW12)
« Vastaus #3 : 14.11.2016, 19:52:25 »
Jäätyyhän se läppäkotelo edelleen kuten ennenkin. Läpän sijoittelusta, sen lämmityksestä, kelistä ja auton käyttötavasta riippuu, tuleeko ongelmia. Imuilmassa on kosteutta, ja kampikammion tuuletuksesta sitä tulee vielä lisää imupuolelle. Yhtenä talvena sain mättää sohjoa joka toinen päivä kaasuläpältä, kun lämmitys oli rikki, kelit kylmät ja ajo lyhyttä pätkää. Onneksi oli helppo toimenpide irrottaa imuputki ja putsata läppäkotelo vaikka sormin.

antsu

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin imuilmaputken irroitus talven ajaksi (EW12)
« Vastaus #4 : 14.11.2016, 20:57:58 »
Jäätyyhän se läppäkotelo edelleen kuten ennenkin.

Oho. Mulla ainoastaan 2CV on jäätänyt ja sekin vain tietynlaisella ilmalla. Kymmeniä vuosia sitten.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2016, 21:02:07 kirjoittanut antsu »