Pelkkä ohjurien kumien vuoto ei aiheuta noin isoa kulutusta . Se että moottorijarrutuksen jälkeen kaasua painettaessa pöllähtää sinistä savua on valitettavasti merkki sylinterien tai muutaman sylinterin männänrenkaiden kuluneisuudesta tai karstoittumisesta .
Itse olen ajanut kyseisellä moottorilla varustetulla Lagunalla 370000 km eikä tiiviysongelmia ollut kuin ohjurien kumeissa ja silloin pöllähti sinistä vain startatessa , eikä öljynvaihtovälillä tarvinnut lisätä öljyä .
Onkohan auto seissyt jossakin vaiheessa pitempiä aikoja jolloin männänrenkaat ovat voineet jumittua .
On olemassa ns. Fortekäsittely jolloin moottoria käytetään puolisen tuntia erittäin ohuella putsaavalla öljyllä joka voi irroittaa jumiutuneet männänrenkaat , tosin se on kehitetty lähinnä hydraulisten nostimien puhdistukseen .
V6 moottorin kansiremontti on melkoinen operaatio joka vaatii moottorin irroituksen , on näet niin ahdasta rintapellinpuoleisen kannen ympärillä .
Noilla kilometreillä ei kyseisessä moottorissa pitäisi olla noin isoa öljynkulutusongelmaa , pitävätkö km- lukemat paikkansa .
Remontti on ammattimiehen homma , valitettavasti .