Kirjoittaja Aihe: 407 - Nakutustunnistimen vaihto (EW7A)  (Luettu 1196 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 406
  • Auto uutena 18.9.2006
407 - Nakutustunnistimen vaihto (EW7A)
« : 21.01.2017, 12:21:47 »
Ongelma:

Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A).

Olisi tarvetta ehkä irrottaa imusarja EW7A-koneesta nakutusanturin vaihdon takia, koska anturi on imusarjan alla. Onko irrotuksessa ja uudelleen kiinnityksessä jotain huomioitavaa? Esim. täytyykö ruiskusuuttimet irrottaa samalla ja onko siellä tiivisteitä (esim. imusarjan ja kannen välissä), jotka pitäisi samalla uusia?

Ratkaisu:

Nakutusanturi on vaihdettu. Irrotin suosiolla imusarjan. Kun irrotti imusarjan alta muutaman liittimen, sai imusarjan ja kaasuläppäkotelon käännettyä moottorin päälle. Jotain muutakin irrotin kuten pari letkunkiinnitintä ja öljytikun putken kiinnittimen. Samalla vaihdoin imusarjan kumiset tiivisteet. Anturi noin 45 e ja imusarjan tiivisteet 4 x 9,20 e. Myivät vielä nakutunnistimen kiinnityspultin turhaan parilla eurolla. Imusarja ja venttiilien takapuolet näyttivät maallikon silmin ihan puhtailta.

Kaasupolkimeen vastaaminen on selkeästi aiempaa parempi, empiminen puuttuu. Saattaa olla, että kaasun viive tyhjäkäynnin tienoilla vähentyi selvästi, mutta pitää ajella enemmin ennen kuin uskaltaa varmasti sanoa.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 1.7.2018 365 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 108
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 407 - Nakutustunnistimen vaihto (EW7A)
« Vastaus #1 : 21.01.2017, 21:56:37 »
407:n kohdalta en löytänyt ko. arvoa, mutta samaa nakutusanturia ja pulttia käytetään myös EW10A-koneessa (esim. 307:ssa), jolle on taas annettu kiristysmomentiksi 20 Nm.