Kirjoittaja Aihe: 307 - Käynnistysongelmat seisonnan jälkeen (DV6)  (Luettu 1191 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

brwzzard

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 63
  • 106 GTi '99 'Snow White'
Auto: 2007 307 SW 1,6 HDi 90 Premium Plus (402 000 km).

Käynnistyy, mutta sammuu miltein heti parin tunnin seisonnan jälkeen. Ongelma esiintyy aina kun auto on seissyt hieman pidemmän ajan, esim yön yli tai työpäivän. Eli auto käynnistyy hienosti kun avaimesta vääntää starttia ja käy hyvin noin 10sek, mutta sittan alkaa yskimään ja sammuu. Sitten kun uudelleen kokeilee käynnistää niin startti sahaa noin 30sek. ennenkuin auto hörähtää käyntiin ja tämän jälkeen pysyy käynnissä ja kaikki pelaa hienosti, ajossa ei mitään ongelmia eikä jos auton sammuttaa ja menee vaikka kauppaan niin hienosti starttaa lyhyen ajan jälkeen. Joskun virheellisen startin jälkeen antaa vaihtelevasti seuraavia vikakoodeja ja menee joskus "vikamoodiin", eikä kierrokset nouse yli 3000rpm ajossa.

P0087 - Jatkuva vika. Diesel korkeapainesäätöpiiri - Paine alle viitearvon
P0093 - Hetkellinen vika. Diesel korkeapainesäätöpiiri - Paine alle viitearvon ja pumpun täyttöviitearvo liian korkea
P0483 - Jatkuva vika. Moottorin jäähdytystoiminto integroituna moottorin ohjausyksikköön - Avoin virtapiiri tai käyttölaitteen
P1113 - Hetkellinen vika. Diesel korkeapainesäätöpiiri - Yhteispaine alle minimipaineen
virhetoiminto

Kaikki hehkut + rele vaihdettu viime viikolla ja polttoaine suodatin noin 10tkm sitten, teki ihan samaa jo silloin, eikä suodatttimen vaihdolla ollut apua ongelmaan. Hehkujen vaihtokaan ei auttanut, vaikka olihan niillä jo yli 400tkm menty 8), joten vika on jossain polttoaine puolella. Sinäänsä hassua, että kunhan auton saa vaan käyntiin seisonnan jälkeen, niin kaikki pelaa hyvin. :o
106 GTi '99 (Snow White) | 308 SW Premium HDi '09 | 5008 Sport HDi 2Tronic '11
ex: 307 SW Premium Plus HDi '07 | 308 SW Active HDi '12 | 406 2.2 Sport '01 | 307 XSI HDi '03 | 206 RC '04

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 859
Vs: 307 - Käynnistysongelmat seisonnan jälkeen (DV6)
« Vastaus #1 : 20.03.2017, 17:12:45 »
Saa ilmaa. Ei kuitenkaan niin paljoa ettei saisi ilmattua itseään kun on saatu käyntiin.

sulo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 75
Vs: 307 - Käynnistysongelmat seisonnan jälkeen (DV6)
« Vastaus #2 : 20.03.2017, 20:03:34 »
Ettei vaan olisi sama vika ku tyttäreni 407:ssa. Eli ilmanputsarin kotelo oli "irti" ja hangannut löpö letkuun tihkuvan reiän (kulkee soppelisti just kotelon alta). Muuten pelasi hyvin, mutta vuorokauden seisonnan jälkeen sahautti piiiiiitkään. Löpö ei haissut yhtään eikä vuotoakaan näkynyt ku "vahingossa" siirrin letkua.

brwzzard

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 63
  • 106 GTi '99 'Snow White'
Vs: 307 - Käynnistysongelmat seisonnan jälkeen (DV6)
« Vastaus #3 : 21.03.2017, 15:07:14 »
Hyvä vinkki, pitää viikonloppuna tutkia asiaa! 8)
106 GTi '99 (Snow White) | 308 SW Premium HDi '09 | 5008 Sport HDi 2Tronic '11
ex: 307 SW Premium Plus HDi '07 | 308 SW Active HDi '12 | 406 2.2 Sport '01 | 307 XSI HDi '03 | 206 RC '04

brwzzard

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 63
  • 106 GTi '99 'Snow White'
Vs: 307 - Käynnistysongelmat seisonnan jälkeen (DV6)
« Vastaus #4 : 21.03.2017, 15:08:17 »
Saa ilmaa. Ei kuitenkaan niin paljoa ettei saisi ilmattua itseään kun on saatu käyntiin.
Tarkoittaen mitä? Polttoainelinja saa jostain ilmaa vai moottori? Miten tätä lähtisi tutkimaan? :-\
106 GTi '99 (Snow White) | 308 SW Premium HDi '09 | 5008 Sport HDi 2Tronic '11
ex: 307 SW Premium Plus HDi '07 | 308 SW Active HDi '12 | 406 2.2 Sport '01 | 307 XSI HDi '03 | 206 RC '04

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 859
Vs: 307 - Käynnistysongelmat seisonnan jälkeen (DV6)
« Vastaus #5 : 21.03.2017, 16:02:39 »
Polttoainelinja saa ilmaa eli siinä on vuoto. Vuoto on todennäköisesti pieni, koska jaksaa käydä, kun auto on vain saatu käyntiin. Onko autossa käsikäyttöinen polttoainepumppu? Onko se kova? Jos ei, niin sitä voisi kokeilla pumpata ennen käynnistystä, kun auto on seissyt pidempään.

Heitän täysin arvaamalla että tuollainen pieni ilmavuoto voisi aiheuttaa noita vikakoodeja jos ja kun pumppu ei saa aikaiseksi riittävää painetta.

Pitäisi ainakin tarkistaa löytyykö mitään vuotoja.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 823
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 307 - Käynnistysongelmat seisonnan jälkeen (DV6)
« Vastaus #6 : 21.03.2017, 16:59:09 »
Pysäköi keula alamäkeen jos haluat polttoainelinjassa olevan ilmavuoto dieselmoottorin käyntiin. Mutta korjatahan tuo kannattaa.
Peugeot RCZ HDI FAP

brwzzard

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 63
  • 106 GTi '99 'Snow White'
Vs: 307 - Käynnistysongelmat seisonnan jälkeen (DV6)
« Vastaus #7 : 24.03.2017, 07:11:22 »
Nyt muutaman kerran tällä viikolla olen huomannut, että hehkujen vaihdon jälkeen kun auton on ollut lohkossa aamulla niin ei ole sammunut ensimmäisen käynnistyjsen jälkeen. Ainakin kaksi viimeistä kertaa!
106 GTi '99 (Snow White) | 308 SW Premium HDi '09 | 5008 Sport HDi 2Tronic '11
ex: 307 SW Premium Plus HDi '07 | 308 SW Active HDi '12 | 406 2.2 Sport '01 | 307 XSI HDi '03 | 206 RC '04

toope

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: 307 - Käynnistysongelmat seisonnan jälkeen (DV6)
« Vastaus #8 : 17.04.2017, 11:56:56 »
Löytyikö tähän ratkaisu? Porukoiden 2010 407 1,6 HDi täysin sama ilmiö. Käy yön seisonnan jälkeen vain muutaman sekunnin startattuaan. Sitten pitää hinkata 30 sekkaa käyntiin. Toimii taas koko päivän. Homma toistuu muutaman kerran viikossa, mutta ei joka aamu.

brwzzard

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 63
  • 106 GTi '99 'Snow White'
Vs: 307 - Käynnistysongelmat seisonnan jälkeen (DV6)
« Vastaus #9 : 17.04.2017, 12:05:50 »
En ole kerennyt kunnolla tutkimaan asiaa, mutta tämän auto tekee kyllä joka päivä seisonnan jälkeen. Mutta tällä viikolla keksin ensiavun aiheeseen: Seisonnan jälkeen konepelti auki ja dieselin käsipumpulla pumppaat niin kauan, kuin alkaa tuntumaan painaminen raskaalta, eli selkeesti dieseliä on kulkeutunut polttoaineletkuihin ja sitten käyntiin niin hyvin toimii eikä sammu. Tosin vaan hiukka noloo vetää pelti auki duunin parkkipaikalla ja alkaa pumppailee! :o
106 GTi '99 (Snow White) | 308 SW Premium HDi '09 | 5008 Sport HDi 2Tronic '11
ex: 307 SW Premium Plus HDi '07 | 308 SW Active HDi '12 | 406 2.2 Sport '01 | 307 XSI HDi '03 | 206 RC '04

MJ

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 4 780
Vs: 307 - Käynnistysongelmat seisonnan jälkeen (DV6)
« Vastaus #10 : 17.04.2017, 12:23:35 »
Vaikuttaa vahvasti vuodolta polttoainelinjassa. Polttoainelinjaan pääsee ilmaa seisonnan aikana.

brwzzard

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 63
  • 106 GTi '99 'Snow White'
Vs: 307 - Käynnistysongelmat seisonnan jälkeen (DV6)
« Vastaus #11 : 26.09.2017, 07:52:47 »
Eilen vaihdoin polttoaine suodattimen ja myös suodattimessa sijaitsevaan polttoaine lämmittimeen ne kaksi o-rengasta, tänä aamuna ainakin käynnisty ongelmitta, joko nyt olisi selätetty tämä ongelma! 8) ::)
106 GTi '99 (Snow White) | 308 SW Premium HDi '09 | 5008 Sport HDi 2Tronic '11
ex: 307 SW Premium Plus HDi '07 | 308 SW Active HDi '12 | 406 2.2 Sport '01 | 307 XSI HDi '03 | 206 RC '04

brwzzard

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 63
  • 106 GTi '99 'Snow White'
Vs: 307 - Käynnistysongelmat seisonnan jälkeen (DV6)
« Vastaus #12 : 10.01.2018, 11:06:09 »
Pakko päivittää tätä, eli vika ei poistunutkaan noiden O-renkaiden vaihdolla, vaan palasi muutaman päivän jälkeen takaisin. Myös vaihdettu uudet polttoaineputket + käsipumppu konehuoneeseen, mutta ei vaikutusta. Ja tämän vian selvittely jatkuu Rinta-Joupin toimesta, sillä vein auton eilen vaihdossa uuteen! Meni hermo! ;D
106 GTi '99 (Snow White) | 308 SW Premium HDi '09 | 5008 Sport HDi 2Tronic '11
ex: 307 SW Premium Plus HDi '07 | 308 SW Active HDi '12 | 406 2.2 Sport '01 | 307 XSI HDi '03 | 206 RC '04