Kirjoittaja Aihe: 3008 - Navigaattori  (Luettu 9891 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 205
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #75 : 12.01.2018, 22:12:18 »
Onko käyttöliittymän päivitysten mukana tullut uudistuksia, jotka käyttäjä huomaisi (vrt. 1. versio)?
Civic, Sportside, Sportside, Caprice Classic, Suburban, Chevy Van, Chrysler 300M -00, Citroen Berlingo -03, Citroen C5 break -06, Grand Picasso -08, Chevrolet Silverado Duramax -03, Citroen C5 Tourer -10, Peugeot 508 GT -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. -18, Peugeot 508GT -15.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 210
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #76 : 12.01.2018, 23:41:21 »
Juuri tämän vuoksi olen manannut merkkikerhojen vetäjiä kehiin antamaan lisää pontta jäsenkuntaan kuuluvien ostajien puolesta.

Tuo edellä laittamani maahantuojan vastaus on juurikin merkkikerhon yhteydenoton kautta tullut, että onnea vaan matkaan.

Teemuxs

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 63
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #77 : 13.01.2018, 00:06:16 »
Taannoin yritin kysellä tämän järjestelmän käyttötiheydestä, mutta monikaan ei kättään nostanut. Onko meitä FOORUMILLA ainoastaan R GT, C5NSEPPO, BUUSBA, EMPEE, IT?
Kaikkissa PSA:n automalleissa max 50 käyttäjää vois olla lähellä todellista lukumäärää.

Täältäkin löytyy NAC myöskin, vaikka 3008 olekkaan. Mutta omien kokemusten mukaan määrä on varmasti enemmän kuin 50 Suomessa.

Onko käyttöliittymän päivitysten mukana tullut uudistuksia, jotka käyttäjä huomaisi (vrt. 1. versio)?

Eipä oikeastaan, jotain pieniä kirjotusvirheitä on korjattu. Ja sitten esimerkiksi hyvin ärsyttävä joidenkin puhelimien kanssa esiintynyt vika Bluetooth-yhteyden pätkiminen on poistunut muistaakseni jo edellisessä NAC:n version päivityksessä.
Nykyisin Peugeot 208 GTi by PSP -17

Ex PSA: Peugeot 207 GT -07

C5NSeppo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Seniori
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #78 : 16.01.2018, 18:31:08 »
Mun veikkaus on, että tuon uuden navigointijärjestelmän käyttöönoton edellyttämän uuden OVS-tukijärjestelmän hankkimisesta ao. myyntiorganisaatioille on tehty pohjoismaiden PSA-tuotteiden maahantuojien kesken hiljaisesti kielteinen/odottava päätös. Ehkä kustannus/myyty auto pienillä markkinoilla on näiden mielestä kohtalaisen korkea, ja kun huuto kilttien ostajien puolelta on liian hiljainen, niin...

Omalta osaltani (Grand C4 Picasso -17) kuvio jatkuu neuvonpidolla Autoliiton käyttämän juristin pakeilla maanantaina. Ans kattoo..
Juristi piti Citroen Picasson esitteen isoa upeaa aukeamaa, jossa hehkutetaan uutta hienoa 3D Citroen Connect Nav -navigointijärjestelmää, tarkoituksellisena huijauksena jota eivät mitätöi huomaamattomat takasivun pienellä fontilla painetut 'varusteet saattavat vaihdella markkina-alueittain' tms. Vaatii selvän puutteen korjaamista tai kunnon hyvitystä. Ans kattoo edelleen...

Grand C4 Picasso -17. Ex: C5 II -05, Xantia -96, BX 16 TRS -87

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 205
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #79 : 16.01.2018, 19:57:20 »
Nythän ne taisi rattaat liikahtaa...
Järkeenkäypä toteamus asiasta juristilta. Kuka sitten antaa toimeksiannon, että asia saadaan maaliin?
Kellään juristilla omaa PSA:a? ::)
Civic, Sportside, Sportside, Caprice Classic, Suburban, Chevy Van, Chrysler 300M -00, Citroen Berlingo -03, Citroen C5 break -06, Grand Picasso -08, Chevrolet Silverado Duramax -03, Citroen C5 Tourer -10, Peugeot 508 GT -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. -18, Peugeot 508GT -15.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 205
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #80 : 16.01.2018, 20:09:59 »
Oikeastaanhan asia on kuluttajasuojalain piiriin kuuluva. Silloinhan äärimmäisesä tilanteessa on mahdollista, että asia etenee ryhmäkanteeksi.
Luulisi asian ratkeavan kuluttajan eduksi, ennenkuin monimutkaiset ja kalliit vaihtoehdot otetaan käyttöön.
Civic, Sportside, Sportside, Caprice Classic, Suburban, Chevy Van, Chrysler 300M -00, Citroen Berlingo -03, Citroen C5 break -06, Grand Picasso -08, Chevrolet Silverado Duramax -03, Citroen C5 Tourer -10, Peugeot 508 GT -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. -18, Peugeot 508GT -15.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 846
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #81 : 16.01.2018, 20:34:55 »
Niinhän sitä saattaisi luulla mutta toistaiseksi epäilen vahvasti tapahtuuko Suomessa? Siis ryhmäkanne ja saatikka sitten se että lopputulos olisi kuluttajan eduksi. Toivottavasti tapahtuu.

C5NSeppo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Seniori
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #82 : 16.01.2018, 21:07:33 »
Oikeastaanhan asia on kuluttajasuojalain piiriin kuuluva. Silloinhan äärimmäisesä tilanteessa on mahdollista, että asia etenee ryhmäkanteeksi.
Luulisi asian ratkeavan kuluttajan eduksi, ennenkuin monimutkaiset ja kalliit vaihtoehdot otetaan käyttöön.
Tuo kuluttajasuojaan turvautuminen oli kyllä mielessä, mutta se voi olla pitkä ja mutkikas tie. Autoliiton jäsenenä saan tuon juristin ensimmäisen vaiheen vaatimuskirjeen ilman kustannuksia, joten aloitetaan sillä. Ans kattoo...
Grand C4 Picasso -17. Ex: C5 II -05, Xantia -96, BX 16 TRS -87

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 436
    • CitiX Oy
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #83 : 16.01.2018, 21:39:09 »
Ikävä kyllä en taida pystyä tähän mitenkään vaikuttamaan :D Jos tehdasta ei kiinnosta lisenssimaksuja suomeen maksaa niin sille lienee aika vaikea mitään tehdä. Rahasta tässä lienee kuitenkin perimmiltään kyse.

En kyllä oikeen ymmärrä miksi kuluttajasuoja puuttuisi mihinkään lisäpalveluiden tarjoamiseen... Itse lähestyisin Tomtomia tässä asiassa jos se iso päävaiva olisi minulle.
Kuten aiemmin sanoin Suomen PSA maahantuonti kyllä pyrkii resurssien sallimissa rajoissa palvelun tänne tuomaan.
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 205
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #84 : 16.01.2018, 22:00:46 »
Itse en mainosta ole nähnyt, mutta jos on oleellisesti mainostettu jotain, mitä kuluttaja ei saakkaan, vaikka mielestään maksoi, alkaa se kuulumaan kuluttajasuojaan. Luulisin ainakin.
Civic, Sportside, Sportside, Caprice Classic, Suburban, Chevy Van, Chrysler 300M -00, Citroen Berlingo -03, Citroen C5 break -06, Grand Picasso -08, Chevrolet Silverado Duramax -03, Citroen C5 Tourer -10, Peugeot 508 GT -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. -18, Peugeot 508GT -15.

C5NSeppo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Seniori
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #85 : 16.01.2018, 22:24:51 »
Ikävä kyllä en taida pystyä tähän mitenkään vaikuttamaan :D Jos tehdasta ei kiinnosta lisenssimaksuja suomeen maksaa niin sille lienee aika vaikea mitään tehdä. Rahasta tässä lienee kuitenkin perimmiltään kyse.

En kyllä oikeen ymmärrä miksi kuluttajasuoja puuttuisi mihinkään lisäpalveluiden tarjoamiseen...

Kuten aiemmin sanoin Suomen PSA maahantuonti kyllä pyrkii resurssien sallimissa rajoissa palvelun tänne tuomaan.
Kuluttajansuojaan liittyy rehellisen tuoteinformaation vaatimus: et saa mainostaa sellaista tuotteen ominaisuutta, jota et aio toimittaa.

Keväällä julkaistussa esitteessä auton uusimpana teknisenä hienoutena mainostetaan kokosivun aukeamassa navigaatiojärjestelmää, jonka sekä maahantuoja että automyyjä tiesivät tasan tarkkaan puuttuvan. Eli erehdytettiin tietoisesti kuluttajaa antamalla väärää tietoa. Joten Suomen PSA maahantuonnin pyrkimyksistä voidaan tässä tapauksessa olla kyllä hyvin montaa eri mieltä!

TomTom taas ei liity sopimuspuolena tähän ongelmatapaukseen mitenkään. PSA käyttää sitä alihankkijanaan ja se taatusti toimittaa tarvitsemani palvelun jos se siltä vaan tilataan (eli autoni navigoinnin alijärjestelmä aktivoidaan).
Grand C4 Picasso -17. Ex: C5 II -05, Xantia -96, BX 16 TRS -87

Justus103

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #86 : 22.03.2018, 23:33:32 »
Moi kaikille, itselläni on 5008 ja citroen grand picasso 2017 navi Tom Tom.

Puoli vuotta rukoillut karttapäivitystä. Nyt sain käyttis päivityksen ja perään kartta päivityksen. Ei hyvä juttu kun edellinen 2015 citikan navit voi ostaa. Nyt ei enään... muualla Euroopassa homma onnistuu kun on hoidettu lisenssimaksut. Esitteessä luvattiin päivitys 4 kertaa vuodessa..?? Nyt ei Suomessa ei saa ostaa esim. Kameratolpat päivitystä. Edellisessä autossa homma toimi hyvin. Jos olen ostanut liian halvan auton?.43.000€.. pitänee vaihtaa merkkiä. Kilpailijalla ensin Opel .. TomTom toimii hyvin .

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 205
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #87 : 23.03.2018, 00:59:05 »
Mistä sait päivitykset?
Kertoisitko niiden versionumerot?
Civic, Sportside, Sportside, Caprice Classic, Suburban, Chevy Van, Chrysler 300M -00, Citroen Berlingo -03, Citroen C5 break -06, Grand Picasso -08, Chevrolet Silverado Duramax -03, Citroen C5 Tourer -10, Peugeot 508 GT -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. -18, Peugeot 508GT -15.

Justus103

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #88 : 08.04.2018, 15:46:10 »
Moi! Katson auton käyttis ja kartta versio nrot myöhemmi, en muista ulkoa.

Jotain hyvää tuli mukana esim. Bluetooth yhteys tiedot auton kanssa toimii hyvin. Nyt näkyy auton näytöllä nimet oikein..ja helpompi hakea nimet valikosta. Sitten siri toimii hyvin... kun painaa luurikuvaa.. kysyy kenelle haluat soittaa.. Myös kun puhelin kytketty Usb väylään puhelimen Nav toimii paremmin, eli kun minne haluat mennä ja nyt opastus osaa puhua samaan aikaan radion kanssa.

Kun Nav puhu voi säätää volaa...ratista...tai radion volumee. ( ajonopeuden mukaan säätyy molemmat äänet) lähinnä halusin opetella kunnolla toimintoja joita usein ei tule edes kokeiltua. Mutta ei vieläkään liikennetiedotteet ei tule kuten edellisessä v. 2015. Kuulemma Suomi ei ole mukana kun maahantuonti ei ole hankkinut lisenssiä. Muualla Euroopassa homma toimii. Ajattelin jos ja kun käy autolla Euroopassa jossa vois huollossa päivittää. Muuten toi päivitys kesti 4h kun se on niin suuri tiedosto..joka ladataan koneelle ensin kun auto on kytketty verkkoon tehtaan serveriin. Sitten ladataan muistitikulle ja sitten auto ajetaan ulos satelliitti yhteyteen jolloin se latautuu auton järjestelmään . Hankala.. toisaalta onhan siellä suuret kieli valikot Aasiasta —- Eurooppaan !
Mielenkiintoinen ohjelma!.?

C5NSeppo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Seniori
Vs: 3008 - Navigaattori
« Vastaus #89 : 31.05.2018, 22:57:56 »
Mun veikkaus on, että tuon uuden navigointijärjestelmän käyttöönoton edellyttämän uuden OVS-tukijärjestelmän hankkimisesta ao. myyntiorganisaatioille on tehty pohjoismaiden PSA-tuotteiden maahantuojien kesken hiljaisesti kielteinen/odottava päätös. Ehkä kustannus/myyty auto pienillä markkinoilla on näiden mielestä kohtalaisen korkea, ja kun huuto kilttien ostajien puolelta on liian hiljainen, niin...

Juuri tämän vuoksi olen manannut merkkikerhojen vetäjiä kehiin antamaan lisää pontta jäsenkuntaan kuuluvien ostajien puolesta.

Ikävä kyllä meitä vaativia asiakkaita on liian vähän. Omalta osaltani (Grand C4 Picasso -17) kuvio jatkuu neuvonpidolla Autoliiton käyttämän juristin pakeilla maanantaina. Ans kattoo..

Tässä vähän päivitystä tähän navigaattoriongelmaan (3D Citroen Connect Nav / Peugeot Connected 3D Navigation):

1) Autoliiton jäsenpalvelun juristin antamalla avulla sain autoni myyneeltä Veholta 600 euron korvauksen siitä, että em. järjestelmää ei ole saatu aktivoitua. Vehon saateteksti oli seuraava:

"Ymmärrämme asiakkaan mielipahan ja olemme pahoillamme siitä, että kauppaan on liittynyt negatiivisia kokemuksia. Tämän vuoksi haluamme hyvittää GoodWill-osoituksena asiakkaalle 600 euron hyvityksen, jotta tämä asia saataisiin päätökseen. On myös huomioitava, että myöhemmin asiakkaan toivomat ominaisuudet saattavat tulla myös Suomessa toimiviksi."

2) Seuraavaksi sain sekä Sitikan että Pösön käyttäjäkerhojen vetäjät aktivoitua ottamaan ongelman (= maahantuoja ei suostu aktivoimaan em. navigointijärjestelmiä) esille Auto-Bonin toimarin kanssa. Vastaus oli ensivaiheessa tällainen:

"Painostamme tehdasta avaamaan navigaattoritoiminnot Suomeen. Kyse ei spekulaatioista huolimatta ole siitä, ettei meillä haluttaisi kytkeä toimintoja. Haaste on liittynyt tehtaan ja Googlen sopimuksiin.

Navin päivitykset saa toimimaan muutamalla kikalla, mutta en voi sellaisia ohjeita virallisena maahantuojana antaa. Netistä löytyy
paljon ohjeita kuinka päivitykset saa asennettua ns kotikonstein. Jos reissaa Keski-Euroopassa niin siellä päivitys onnistuu."


3) Kun sitten edelleen tuon kerhovetäjille annetun vastauksen jälkeen vielä kovistelin sylttytehdasta uudelleen, niin sain toisessa vaiheessa tällaisen vastauksen:

"Hei,
pyrimme saamaan palvelut käyttöön niin pian kuin mahdollista. Kyse on kuitenkin tehtaan sopimuksista, joiden vuoksi nämä palvelut eivät ole toistaiseksi olleet saatavilla Suomessa. Ymmärrän tuskasi ja jaan sen mielipahan mikä tästä aiheutuu. Valitettavasti kaikki palvelut ja varusteet, joita kansainvälisesti on saatavilla, ei tuoda sellaisenaan kaikille markkina-aluille ja tarjonnassa voi olla muutoksia myös kesken mallivuoden."


Eli kovasti väitetään pyrittävän mutta vahvasti on meriselityksen makua lausunnoissa!


Keskustelin tuon jälkeen ongelmasta myös Kuluttajaneuvonnan kanssa, jossa hyvin avulias Raija Marttala (raija.marttala@maistraatti.fi) tuntee nyt hyvin tilanteen (eli esitteissä kerrotaan oikein kuvilla uusista hienoista 3D navigointijärjestelmistä, mutta niitä ei suostuta aktivoimaan). Itse en kuitenkaan nyt pysty enää mobilisoimaan kuluttajaneuvojaa, koska olen saanut toimintapuutteesta myyjältä em. korvauksen.

Eli te jotka myös koette jääneenne vaille uuteen autoonne kuuluvaa järjestelmää: Ottakaa sähköpostilla yhteyttä Marttalaan ja pyytäkää häntä kysymään Auto-Bonin Markus Vuolteelta teidän saamatta jääneen mutta maksamanne uuden hienon navigointijärjestelmän toimituksesta! Ellei nyt luoda painetta maahantuojan suuntaan on suuri vaara, että mallien aikanaan vaihtuessa jäämme pysyvästi ilman aktivointia.



Grand C4 Picasso -17. Ex: C5 II -05, Xantia -96, BX 16 TRS -87