Kirjoittaja Aihe: 607 - Öljyvuoto etupäästä  (Luettu 1888 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jackal

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 27
Vs: 607 - Öljyvuoto etupäästä
« Vastaus #15 : 25.06.2017, 19:47:15 »
Päivitelläänpä.

Lyhyemmillä matkoilla (n10-15km) kerrallaan näyttäs, että mikään ei vuoda. Meni pari viikkoa ilman tipan tippaa. Sitten parisataa kilometriä motarinopeuksia 100-140km/h ja kotiin tullessa olin haukkana tiiraamassa pohjaa. Ja niin se vaan muutamat lusikalliset pyöräytti.

Tietääkö joku tuon ohjaustehostimen anatomiasta enempää? Elän toivossa että vuoto olis siitä, eikä tarvitsisi alkaa vaihteistoa irrottelemaan. Eli lämpeneekö tehostinölppä tuolla pidemmällä matkalla niin paljon enemmän, että pääsee tihkumaan paremmin läpi vuodoksi? Vai voisiko nopeus vaikuttaa jotenkin? (kylläkai se säätyy jäykemmäksi nopeuden noustessa?) Ja tokihan kierroksiakin moottorissa on reippaasti enemmän kuin liikennevaloissa madellessa. Maalaisjärjellä luulis, että juurikin pienesti kaupungila pyöritellessä paineet ois tehostimessa kovemmat. Kertokaapa viisaammat?

iho9

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: 607 - Öljyvuoto etupäästä
« Vastaus #16 : 30.06.2017, 11:11:08 »
Moi,

Kannattaa irroittaa pohjamuovi niin näkee tarkasti vuotokohdan. Jättää sen irti kunnes salapoliisi on löytänyt tarkan syyllisen.

Itse epäilin ohjaustehostimen letkua jossain vaiheessa.

Jackal

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 27
Vs: 607 - Öljyvuoto etupäästä
« Vastaus #17 : 07.08.2017, 08:34:30 »
Nyt on muutama dona tullut lisää kilometrejä perhecoupen mittariin ja useampien asioiden summana (värit, hajut, maut ja tarkistussäiliön pinnankorkeus) voidaan todeta, että öljy tirisee vaihteistosta.

Onko palstalaisilla noista laatikon öljyvuodoista kokemusta? Vetarien stefathan on vaihdettu ihan pari kuukautta sitten.
Ja sitä tuota vähäistä vaihteistoöljyn määrä ei ilmeisesti ajaessa aisti ennekuin se on ns. myöhäistä? 

Jackal

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 27
Vs: 607 - Öljyvuoto etupäästä
« Vastaus #18 : 07.08.2017, 10:40:36 »
Vielä lisäinfoa sen verran, että yhdistän tuon tiputtelun suurempiin moottorin kierrosnopeuksiin? Eli kun malttaa ajella alle 3500 kierroksen, niin ei juurikaan vuotoa tule.

Ymmärränkö oikein tuon kampiakselin takastefan ja kytkinakselin stefan eron, että toinen falskaa moottoriölppää ja toinen vaihteistoöljyä?