Kirjoittaja Aihe: RCZ - "Engine fault: Repair needed" ja muita moottoriongelmia (THP)  (Luettu 5693 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 041

* Jakoketjun uusinta (mitattu venymä 71,5mm ...)


Voiko tuo olla tottakaan :o Lukema on aivan sairas kun koko ketju on noin 1000 mm uutena.

Jos noin on, ei ole ihme jos ongelmat alkavat taas kohta ketjun uusinnan jälkeen.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 119
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Imuventtiilien ja -kanavien puhdistus on varmaan ihan aiheellinen toimenpide ko. moottorille, eli tuota puhdistusta on tehty monille moottoreille aiemmin. Millään tankkiin laitettavalla "ihmeaineella" ei puhdistusta saa tehtyä, koska kone on nk. suorasuihkutteinen, eikä polttoaine osu imuventtiileihin eikä voi niitä puhdistaa. Juuri tästä syystä ko. konetyppi karstoittuu. Mutta tuskin kyseessä on kuitenkaan mikään vedätysyritys, toki ilman näkemistä asiasta ei nyt aivan varma voi olla.

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 167
Jos testikiristimen mitta on yli 68mm on ketju venynyt ja tehdään toimenpiteet. Hinta meillä n. 1170e avink..

katriina

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
"Normikarstat" saisi mun puolestani ihan rauhassa jäädä koneeseen, kunhan vaan tulisi "kehtaa myydä -kuntoon".  Mutta ehkä normikarstaa ja moottorin käyntiä olennaisesti haittaavaa karstaa ei pysty (ainakaan täältä palstalta käsin erottamaan) ja se 1300 euroa on vaan maksettava, vaikka ei niin kovasti haluaisikaan. Harmistus :(

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 143
Kyllä ne karstat kannattaa sieltä pois putsailla. Toistaalta jos tämän nyt kuntoon laitatat, niin ei sitä samantien myydä kannata.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 888
  • 407 3.0 V6 Sport
Harmi, kun RCZ:n motti vastustaa. Jokin raekuulapuhallus (pähkinäkuori) on ollut putsauskeinona imukanavistolle jossakin saitilla. Toivottavasti jää plussan puolelle tuo seikkailu, kun lähtölaskenta autolle on näköjään jo alkanut  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 409
    • CitiX Oy
Kyllä karstanpuhdistus kannattaa ketjun kanssa tehdän samaan aikaan, osittain yhteneviä työvaiheitakin mukana. Hinta kyllä vaikuttaa kovalta (PK-seutuhinnalta) Kannattaa kysellä kehäkolmen ulkopuolelta. Esim meillä Mikkelissäpäin käy paljon mökkiläisiä huollattamassa autojaan.

Tuo mitattu venymä ei nyt ihan niin mene että jos 1000 mm pitkä ketju että olisi 71 mm venynyt... Ketjun normi venymämitta uutenakin on jotain 60 mm luokkaa. Älkää kysykö miten tuo arvo tulee, siihen osaa ehkä asentajat vastata ehkä paremmin.
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 041
Olisiko tuo 71 mm vaikka jonkun kiristimen asento tjms. 11 mm lisäsiirtymä olisi hieman ymmärrettävämpi, mutta paljonhan sekin on. Siinä alkaa rattaat olemaan eri paria ketjun kanssa.

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 167
Mitataan jäykällä testikiristimellä ketjun venymä.