Kirjoittaja Aihe: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi  (Luettu 4107 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

GeekPug

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #15 : 24.10.2017, 14:10:08 »
Hienoa, tuo on juuri tilanne itsellänikin (4WD:n toimivuutta todistin tänä aamuna kun sen käyttö vähensi (nasta)renkaiden sutimista kuuraisella tiellä huomattavasti), eli tuosta hihnan oikeaoppisesta vaihdosta voisi siis olla hyötyä tässä omassa tapauksessanikin.

Laitoin asiasta mailin tätä ongelmaa Veholla selvittäneelle huoltohenkilölle mutta en valitettavasti ole kuullut sieltä mitään, pitääkin potkia vähän.
Peugeot 508 RXH HYbrid4 2.0 HDi 163 FAP -12, Peugeot Boxer 2.8 HDi Aut -04 K-A

Ex: Peugeot 508 SW Allure 2.0 HDi 163 FAP Aut -11, Citroën C5 II 2.2 HDi 133 Aut -05, Peugeot 406 ST Executive 2.0 HDi -03, Peugeot 407 SW Confort 1.8 -04, Peugeot 406 GW ST 1.8 -01, Peugeot 406 GW SR 1.8 8V

patione

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 41
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #16 : 02.11.2017, 12:48:55 »
Auto hullettu. 120tkm huolto ja hihnan vaihto tehty ja hintaa paikallisella pajalla 300€  :o
Pajalla eivät saaneet kuitattua engine fault ja service valoa pois.
Diagbox kiinni autoon ja järjestelmätarkastus, sieltä hybrid yksikkö 1 (vikailmoitus oli siinä kohtaa) -> korjaus ->sarjakorjaus ->vaihto-> apulaitehihnan vaihto, ja nam kaikki valot katos. Hybrid puoli toimii niinkuin pitää ja start-stop hässäkkä toimii myös.
About nuin sen ss laskurin saa nollattua.
« Viimeksi muokattu: 02.11.2017, 12:53:30, kirjoittanut patione »
508 RXH -13, 407 2.0(B ja D), 307 1.6Hdi, Rellut: R19, Laguna 2.0T, Laguna I 1.8, Laguna II 1.9Dci ja 2.0Dci

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 406
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #17 : 04.01.2018, 12:21:31 »

Minkä hintainen operaatio oli marmorilla? Onko kellään kokemusta?

Teetätin hihnan vaihdon ja apulaitteen koodauksen täällä Jyväskylän Laakkosella hintaan 140e. Autolla on ajettu 100tkm. En tiedä onko hihnaa autoon vaihdettu aiemmin. Huollossa ilmoittivat, että auton tietokone ilmoitti, että hihnan vaihto olisi ajankohtainen.
Ajossa: RXH -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 406
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #18 : 05.01.2018, 20:38:05 »
Voi olla mutua, mutta tuntuu, että hihnan vaihdon ja varsinkin apulaitteen koodauksen jälkeen auto vetäisi pidempään ZEV-tilassa. Ennen hihnan vaihtoa tuntui siltä, että todella herkästi dieselmoottori lähti käyntiin pienestäkin kaasun lisäyksestä.
Ajossa: RXH -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 406
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #19 : 22.01.2018, 20:56:35 »
Itellä ainakin tulee Engine fault teksti ja ZEW modi ja 4WD modi ei mene päälle

Auto: 2013 508 2,0 HDi 163 RXH HYbrid4 (100 000 km).

Rouva tuli juuri kotiin ja ilmoitti, että autoon tuli teksti, että "engine fault repair needed". Autossa oli AWD-mode päällä ja järjestelmä heitti nelivedon pois. Autoon vaihdettiin parituhatta kilsaa sitten apulaitehihna ja laskuri päivitettiin. Onkohan pojilla mennyt Laakkosella jokin pieleen..?
Ajossa: RXH -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 406
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #20 : 23.01.2018, 12:45:12 »
Auto käynnistyi ihan normaalisti. Ei palanut enää SERVICE-valo, eikä herjannut mistään. AWD-mode toimii, mutta ei ZEV-tila. Vaikuttaa siltä, että hybridi ohjainlaitteen laskuri on jäänyt nollaamatta apulatehihnan vaihdon yhteydessä. Suunta kohti Laakkosta..
Ajossa: RXH -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 406
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #21 : 23.01.2018, 13:35:30 »
Laakkosen pihassa ZEV-modekin rupesi pelittämään. Eivät kiireeltään ehtineet lukea vikakoodeja. Service-valo ei pala, eikä auto herjaa mistään. Ehkä kyseessä oli hetkellinen järjestelmän häiriö? Pitääpä tarkkailla tilannetta..
Ajossa: RXH -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Kalapuikko25

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #22 : 01.02.2018, 09:52:59 »
Onko moniurahihnan kiristintä vaihdettu milloinkaan?

Minun autossa hihnankiristin ei jaksanut enää pitää hihnaa riittävän kireällä, jolloin syntyi luistoa ja järjestelmä heitti vikatilaan. Autolla oli ajettu silloin 114tkm. Tätä ennen hihna katkesi ja vaihdettiin uuteen ja uusi hihna luisti jo kuukauden päästä. Kiristin maksoi 259€.

Viime talven vikatila syntyi myös minulla AWD-tilassa lumessa möyriessä ja silloin meni hihna vaihtoon kun syy selvisi, selostus aiemmin tässä ketjussa. Vaikuttaa siltä, että tämä ongelma koskee vain RHX ja Hybrid4 autoja, tavallisen SS-järjestelmä tuskin kuormittuu näin paljon kun ei ole ajoakun latausta rasittamassa.  ::)
508 SW GT HDi -15 FL
207 16V -06
ex. 508 RXH -12

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 406
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #23 : 02.02.2018, 20:51:36 »
Onko moniurahihnan kiristintä vaihdettu milloinkaan?

Ei tietoa mutta veikkaan, että ei ole vaihdettu koskaan. Häiriöilmoitus ei ole uusiutunut. Häiriön saattoi aiheuttaa tuolloin myös akun hetkellisesti heikko varaustila, sillä tuolloin oli kova pakkanen (-23).
Ajossa: RXH -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Teemuxs

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 63
Vs: 508 - Start-stop -automatiikka ei toimi
« Vastaus #24 : 03.02.2018, 16:38:18 »
Onko moniurahihnan kiristintä vaihdettu milloinkaan?
Minun autossa hihnankiristin ei jaksanut enää pitää hihnaa riittävän kireällä, jolloin syntyi luistoa ja järjestelmä heitti vikatilaan. Autolla oli ajettu silloin 114tkm. Tätä ennen hihna katkesi ja vaihdettiin uuteen ja uusi hihna luisti jo kuukauden päästä. Kiristin maksoi 259€
Viime talven vikatila syntyi myös minulla AWD-tilassa lumessa möyriessä ja silloin meni hihna vaihtoon kun syy selvisi, selostus aiemmin tässä ketjussa.
Vaikuttaa siltä, että tämä ongelma koskee vain RHX ja Hybrid4 autoja, tavallisen SS-järjestelmä tuskin kuormittuu näin paljon kun ei ole ajoakun latausta rasittamassa.  ::)

Ei se ajoakun lataus ole tässä RHX ja Hybrid4-autoissa ongelmana, vaan se että moottori käynnistetään sillä moniurahihnalla ajosyklin ensimmäistä starttia lukuunottamatta.
Nykyisin Peugeot 208 GTi by PSP -17

Ex PSA: Peugeot 207 GT -07