Kirjoittaja Aihe: 306 - Tärisee ajossa  (Luettu 2503 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pasi84

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
Vs: 306 - Tärisee ajossa
« Vastaus #30 : 23.08.2017, 21:54:20 »
Huomasin nyt että etummaisesta taka akselin kallistuksenvakaajan tangosta puuttui mutteri. Laitoin siihen mutterin mutta vieläkin väljyyttä renkaasta kun kokeilee. Tulee vähän paremmaks kun vaimo painoi jarrua samalla mutta välys ei häviä kokonaan ja se tuntuu ihan niin kuin tulisi rengaslaakerista koska niin ulkona tuntuu se väljyys.

Akselin kumit eivät liiku yhtään samalla kun katselin tuota kaverin kanssa aikasemmin kun auto oli ramppinosturilla eli että auto oli ajoasennossa. Mitenkäs nuo takalaakerit olivat rakenteeltaan? Ne olen vaihtanut mutta en enää muista minkälaiset ovat. Mulla on kyllä varalaakerit abs navan kanssa hyllyllä tallissa jos vika oiskin niissä. Mikä on napamutterin momentti takalaakereihin?

pasi84

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
Vs: 306 - Tärisee ajossa
« Vastaus #31 : 24.08.2017, 13:31:03 »
No nyt alkaa asiat selveneen.. olihan se toinenkin kallustuksenvakaaja löysällä, vaihdoin mutterit kumpaankin ja tiukkasin.. nyt on kuin eri autolla ajais.. tosin takalaakerit pitää vaihtaa, huomas nyt selvästi että siellä se väljyys on eikä missään muualla. Vaihdan kuitenkin ne taka akselin kumit.

EFL605

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 813
Vs: 306 - Tärisee ajossa
« Vastaus #32 : 24.08.2017, 15:06:08 »
306:ssa ei vaan ole takana kallistuksenvakaajan tankoja. Kallistuksenvakaaja on akseliputken sisällä.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Tärisee ajossa
« Vastaus #33 : 24.08.2017, 15:24:15 »
Hän taisi tarkoittaa vääntösauvoja (jouset).
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ATS

  • Vieras
Vs: 306 - Tärisee ajossa
« Vastaus #34 : 24.08.2017, 15:47:07 »
Ihan neuvona vain että jos tosiaan ne vääntösauvojen laakerit on ihan loppu niin kannattaa ostaa suoraan korjattu taka-akseli kuin että itse alkaisit pilkkomaan sitä. Ja sekään ei takaa sitä että laakerit uusisit kun on se sauva ruostunut ja kulunut käyttökelvottomaksi jo! Kysy tuliko akseli kumien kanssa vai ilman. Paraisilla se paikka oli , en muista nimeä , joku kyllä sen tänne linkkaa. Löysin sen ja toisenkin:

https://www.leijonaosat.fi/verkkokauppa/taka-akselitilaus

https://www.x-parts.fi/catalog/taka-akseli-306-xsara-ja-zx-break-levy-abs/
« Viimeksi muokattu: 24.08.2017, 16:04:55, kirjoittanut ATS »

pasi84

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
Vs: 306 - Tärisee ajossa
« Vastaus #35 : 24.08.2017, 16:30:06 »
Korjatun akselin olenkin ostanut tuohon, vaikuttaa ettei kovin tarkasti olla remontoitu ku mutterit löysällä.

ATS

  • Vieras
Vs: 306 - Tärisee ajossa
« Vastaus #36 : 24.08.2017, 16:35:14 »
Mistä mutterit on löysällä??


pasi84

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
Vs: 306 - Tärisee ajossa
« Vastaus #37 : 24.08.2017, 18:32:40 »
No just ne vääntösauvan mutterit, toisesta piuttui koko mutteri..

ATS

  • Vieras
Vs: 306 - Tärisee ajossa
« Vastaus #38 : 24.08.2017, 19:04:54 »
Ne kiinnitys läpyskän pultit vai se akseliputkenpäädyn? Tai mistähän oikein on kyse?
« Viimeksi muokattu: 24.08.2017, 19:13:49, kirjoittanut ATS »

pasi84

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
Vs: 306 - Tärisee ajossa
« Vastaus #39 : 24.08.2017, 19:35:04 »
Ei tuossakaan ole niitä muttereita..se jenkatanko musta missä on ruuvimeisselin ura..

ATS

  • Vieras
Vs: 306 - Tärisee ajossa
« Vastaus #40 : 24.08.2017, 19:42:19 »
Ei niin ole niitä pultteja kun on purkua menossa. joku noistako sinun autossa oli ilman pulttia? Mutta toisaalta ihan turhaa noita pultteja on ihmetellä kun se akseli on entinen kuitenkin jos kerta kolisee jo ne tapitkin.

pasi84

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
Vs: 306 - Tärisee ajossa
« Vastaus #41 : 24.08.2017, 19:55:06 »
No ei varmasti ole akseli entinen kun ei siinä kolise mikään vaan rengaslaakerit on vialliset ja kolisee. En missään vaiheessa ole kirjottanut, että akseli kolisee.

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 375
  • Jotenkuten
Vs: 306 - Tärisee ajossa
« Vastaus #42 : 24.08.2017, 19:59:39 »
Vissiinkii tarkoittanet pyöränlaakereita?
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

pasi84

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
Vs: 306 - Tärisee ajossa
« Vastaus #43 : 24.08.2017, 20:32:07 »
Joo ja täytyy lukea tarkkaan ennenkuin kommentoi.

EFL605

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 813
Vs: 306 - Tärisee ajossa
« Vastaus #44 : 24.08.2017, 20:50:48 »
Ei tuossa taka-akselissa ole ensimmäistäkään mutteria ja pyöränlaakeri ei kolise vaikka olisi kuinka väljä.
http://pood.hmkauto.ee/et/a/tagasilla-remontkomplekt-citroen-zx-xsara-peugeot-306
Tuolla vallan halpa taka-akselin korjaussarja 306:een.

Edit: On siellä vääntösauvan toisessa päässä mutteri kuten kuvastakin näkyy.
« Viimeksi muokattu: 24.08.2017, 21:11:15, kirjoittanut EFL605 »