Kirjoittaja Aihe: 407 - Automaattivaihteiston vian merkkivalo PRND  (Luettu 700 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Zoorni

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 21
Arkistoitu ohje: 407 - PRND (Automatic gearbox malfunction) (solenoidiventtiilit)


Auto: 2005 407 2,0 HDi (automaatti, 290 000 km).

Lyö usein liikkeelle lähtiessä tuon kyseisen häiriön päälle. Tehot katoaa ja nopeus rajoittuu. Tämä tapahtuu minulla n. 10% lähdöistä. Häiriö ei tule koskaan ajon aikana. Puolessa tapauksista se lähtee n. minuutin sisällä itsekseen pois ja toisessa puolessa tapauksia täytyy auto pysäyttää ja sammuttaa moottori. Ajettu on 290tkm

Kummallista tässä on se, että vaimoni käyttää myös samaa autoa, mutta hänelle tätä ei ole tapahtunut koko aikana vaikka hän on oikeastaan ajanut autolla enemmän kuin minä. Tuntuisi jotenkin siltä, että nopea liikkeelle lähtö starttauksen jälkeen edesauttaa häiriön syntymistä (arvaus). Tänään nimittäin seurasin kun vaimo lähti liikkeelle, niin hän starttasi ensin ja auto kävi sitten 30s ja vasta tämän jälkeen auto liikkeelle.Neuvoja please! Mikä meidän äijien ajossa oikein on vikana?
Skoda Octavia,Fiat 1500, Volvo Amazon 2kpl, Saab 99, Sunbeam 900, Datsun 1000, BMW 2002, BMW 320, BMW 318i, Toyo Landcruiser, Mitsu Pajero, MB 107D, MB 200D, MB220D, MB 200, Citroen C5, MB 270cdi, MB 220cdi, VW Golf, Peugeot 306, Peugeot 307,  Peugeot 508

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 118
Vs: 407 - Automaattivaihteiston vian merkkivalo PRND
« Vastaus #1 : 03.10.2017, 16:59:56 »
Itse kyllä yrittäisin saada jonkin virheilmoituksen järjestelmän muistista. Kyllä ne varmaan on sinne  automaatin ECU:n uumeniin jääneet. Jokin tilapäinen häikkä tuo on (ainakin toistaiseksi). Tuskin liittyy valitsimen asentoon, kun lähtee käymään. Jokin painetieto tai öljymääräkin voisi olla? Likaa?
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 152
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).