Kirjoittaja Aihe: 607 - Akun vaihto  (Luettu 4193 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 784
Vs: 607 - Akun vaihto
« Vastaus #15 : 23.10.2017, 15:40:55 »
Kulkeehan se auto ilman laturiakin.
Jokaisesta 607/407/C5 diesel-mallista löytyy 800-1000W:n sähköinen lisälämmitin vesikiertoisen kennon edestä. Se lämpenee aina kun ilma on riittävän kylmää. Eli sen kaliiperin lisälaite joka vaatii jo hieman reserviä akkuosastoltakin jos akku sattuisi olemaan vaikka -20C lämpöinen, eikä ota varausta kovin innokkaasti vastaan.
Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

pööösjåå

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 96
Vs: 607 - Akun vaihto
« Vastaus #16 : 23.10.2017, 18:17:36 »
Teoriassa Bensamoottori ei tarvitse 100 Ah sitten... :-\
607  2.2  -05

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 235
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Akun vaihto
« Vastaus #17 : 23.10.2017, 18:50:02 »
Täällä pohjolassa akkua ei kannata nuukuuksissaan alimitoittaa. Kaverin accordissa on 42Ah akku eikä isompi sovi paikalle. Kovalla pakkasella tuo ei aina lähde kuin palmun alta.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 460
Vs: 607 - Akun vaihto
« Vastaus #18 : 23.10.2017, 18:59:22 »
Kulkeehan se auto ilman laturiakin.
Jokaisesta 607/407/C5 diesel-mallista löytyy 800-1000W:n sähköinen lisälämmitin vesikiertoisen kennon edestä. Se lämpenee aina kun ilma on riittävän kylmää. Eli sen kaliiperin lisälaite joka vaatii jo hieman reserviä akkuosastoltakin jos akku sattuisi olemaan vaikka -20C lämpöinen, eikä ota varausta kovin innokkaasti vastaan.

En ole dieseliä omistanut, mutta ei kai tuo lisälämmitin ole päällä kuin koneen käydessä ja laturi lienee mitoitettu sen mukaisesti eli ei tuo akkua rasita koskaan.
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

AJH63

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 124
  • Sisällä pössöö?
Vs: 607 - Akun vaihto
« Vastaus #19 : 01.01.2018, 10:53:57 »
Auto: 2004 607 3,0 V6 (ZF 4HP20-automaattivaihteisto, DAM 9894).

Tässä vanhemmassa tupla-akkusysteemissä starttiakku pääsee helpommalla, mutta tehokasta tietysti hakee. Nykyinen on yli 7½ v. vanha, tosin näillä ilmoilla lähtee silti herkästi käyntiin väsähtäneelläkin voimalla.
Olisiko järkevää ostaa ruokakaupan hyllyltä edullinen?:  https://www.halpahalli.fi/make-akku-75ah-278x175x175.html   
Raskaalta ainakin tuntui, kun nosti.
2004, 607 V6 3.0 ZF 4HP20, DAM 9894

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 125
Vs: 607 - Akun vaihto
« Vastaus #20 : 02.01.2018, 09:36:12 »
Mahtaakohan mahtua pituudeltaan? Muistaakseni 1. mallisarjan 607:n moottoritilassa oleva käynnistysakku olisi mitoiltaan 242x175x190 mm (P, L, K). Eli kapasiteetiltaan noin 60-63 Ah. Seuraava koko on tosiaan pituudeltaan tuon 278 mm.
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

AJH63

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 124
  • Sisällä pössöö?
Vs: 607 - Akun vaihto
« Vastaus #21 : 02.01.2018, 15:30:30 »
Kyllä, juuri tuon 242 mm pituinen on nykyinen, mutta mittailin, että jäisi vielä umpion lampunkantoihin muutama milli väliä 278 millisenkin kanssa...
2004, 607 V6 3.0 ZF 4HP20, DAM 9894

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 235
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Akun vaihto
« Vastaus #22 : 02.01.2018, 16:25:03 »
Mulla tuo 278 millinen tökki johonkin eikä mennyt ihan vaivatta paikalleen.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 3 125
Vs: 607 - Akun vaihto
« Vastaus #23 : 03.01.2018, 08:08:22 »
Jos vain isomman akun saa sinne mahtumaan, niin kannattaa ehdottomasti laittaa - etenkin V6:n kanssa.
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

AJH63

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 124
  • Sisällä pössöö?
Vs: 607 - Akun vaihto
« Vastaus #24 : 10.01.2018, 12:41:39 »
Kyllä 278 mm pitkä mahtui, kun vähän teki tilaa, eli plussan pikapuristin on hyvä irrottaa pois tieltä, jos ilman apuria toimii; mutterilla kiinni kaapelissa. 
Nyt on YUASA 80 Ah koestartattu. Vanha MIDAC 62 Ah  saa täydet pisteet; käsittääkseni 2010 laitettu eikä vieläkään loppu. Italialaisista on hyvät kokemukset. Taka-akkuna kolmatta talvea FIAMM.
2004, 607 V6 3.0 ZF 4HP20, DAM 9894

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 460
Vs: 607 - Akun vaihto
« Vastaus #25 : 10.01.2018, 22:06:02 »
Vanha MIDAC 62 Ah  saa täydet pisteet; käsittääkseni 2010 laitettu eikä vieläkään loppu. Italialaisista on hyvät kokemukset. Taka-akkuna kolmatta talvea FIAMM.

Ei reilut 7 vuotta ole mikään erityisen hyvä tulos, varsinkaan pelkälle starttiakulle kahden akun autossa. Omissa autoissa, myös 607:ssa, on vain yksi akku ja ne ovat kestäneet tyypillisesti 10 vuotta. 605:seen vaihdoin Bilteman akun 2008 ja vielä tuo toimii OK. Tosin kapasiteettia ei tuossa ole koskaan ollut luvattua määrää, joten joskus (uutenakin) on ollut ongelmia, kun on pitänyt kauan ovia aukia tai radiota päällä renkaita vaihtaessa ja autoa pestessä.
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 235
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Akun vaihto
« Vastaus #26 : 11.01.2018, 05:16:58 »
Omissa autoissa, myös 607:ssa, on vain yksi akku ja ne ovat kestäneet tyypillisesti 10 vuotta.
10 vuotiaana omaanikin 607 laitoin uuden akun, alkuperäinen toimi kyllä vielä mutta tuli vaan vaihdettua.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

pele1977

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 262
Vs: 607 - Akun vaihto
« Vastaus #27 : 11.01.2018, 12:40:58 »
Itse järkeilin kun ajan lähinnä pätkä ajoa niin tuommoinen pienempi akku kenties tulee täyteenkin kun taas jos olis laittanu 100ah akun joka ei ehdi latautumaan. Mitään käynnistysongelmia ei ole ollut toistaiseksi.
Peugeot 607 2.2 2006 Titane

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 351
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: 607 - Akun vaihto
« Vastaus #28 : 11.01.2018, 13:12:16 »
^ Vääränmerkkiseen 2,7 V6:seen laitoin aikoinaan uuden 50 Ah akun. Vanha orkkis akku sippasi ja mulla oli varastossa valmiina uusi 50 Ah akku 127 fiiua varten ostettuna. Pari vuotta meni ihan täydestä ei mitään ongelmaa ja sillä akulla auto myös lähti minulta eteenpäin. Kun auto käynnistyy normaalisti ilman isompia sahauksia ja järki päässä sähköjen kanssa, niin nou problem.

Mutta kyllä ite koittaa kattoa kaupassa sitä isompaa kapasiteettia akkuun, jos vain mahdollista.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309...

AJH63

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 124
  • Sisällä pössöö?
Vs: 607 - Akun vaihto
« Vastaus #29 : 11.01.2018, 15:35:37 »
Itse järkeilin kun ajan lähinnä pätkä ajoa niin tuommoinen pienempi akku kenties tulee täyteenkin kun taas jos olis laittanu 100ah akun joka ei ehdi latautumaan. Mitään käynnistysongelmia ei ole ollut toistaiseksi.
"Ei ehdi"?- Eikö se ole ihan sama, minkä kokoisesta akusta se normaalin käynnistyksen virtamäärä otetaan ja ladataan takaisin?  Virran vastaanottokyky on sitten asia erikseen.
2004, 607 V6 3.0 ZF 4HP20, DAM 9894