Kirjoittaja Aihe: 307 - Raidetangon suojakumien vaihto  (Luettu 1506 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

zakkeus

  • Vieras
307 - Raidetangon suojakumien vaihto
« : 30.10.2017, 18:16:47 »
Auto: 2004 307 Wagon 1,6 (212 000 km).

Hei! Tänään katsastuksessa huomautuksena tuli: Molemmat suoja-/haitarikumit rikki ja pitää vaihtaa 1kk sisällä. Näyttää ei tarvi katsastusasemalla, eli muuten hyväksytty ja leima. Autoon on vaihdettu sisemmät raidetangon päät kolme, siis 3 kertaa, ulommat on vaihdettu kerran/puoli. Viimeksi sisemmät vaihdettiin v.-13 ja samalla suojakumit. Miten noiden vaihto olisi parasta tehdä, onnistuuko kun ottaa ulomman raidetangon pään irti ja pujottaa uuden haitarikumin paikalleen. Jos joutuu irrottamaan sisemmät päät, se tietää pyörien suuntausta ja maksaa sen 60-70€.
Onko kukaan vaihdellut ja voisi kertoa?

zakkeus

  • Vieras
Vs: 307 - Raidetangon suojakumien vaihto
« Vastaus #1 : 31.10.2017, 09:01:22 »
Morgen!  Niinpä, kukapa tällaisesta vanhasta pösöstä olisi korjauksen mielestä kiinnostunut ? Niin muuten, katastusmies sanoi, että auto on siistein hänen näkemässä 14v vanha auto, siis pösö,  sisältä ja päältä. Verhoilukin oli kuin lähes uusi. Auto ei ole meillä käytössä, mutta oli n.9v uudesta alkaen. Itse ajan nykyisin vag-kulkimella ja kesäisin porsche997tbo:lla vähän.Poika sillä pösöllä päristelee nykyisin.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Raidetangon suojakumien vaihto
« Vastaus #2 : 31.10.2017, 10:38:51 »
Tiedä sitte onko ongelma kiinnostuksen puolella vai kokemuksen. Mitä mä näillä pösöillä olen ajanut niin tasan kaksi kertaa on mennyt sisäpään pallonivel parista autosta, haitari kumit ei koskaan. Toisella kertaa vaihdettiin koko ohjausvaihde, toisella kertaa korjaamolla sisäpää ja haitari. Eli en ole koskaan itse räpeltänyt noiden kanssa.

Oikeastaan olisi varmaan hyvä selvittää miksi niitä palloniveliä kuluu, onko jossain jotain epätasapainoa ymv vikaa. Ei toi ihan normaalilta kuullosta, yleensä sisäpäät kestää hyvin jos vaan suojakumit on ehjät, eli vähintään 200 tai 300 tkm. Usein kuitenkin auton eliniän.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

zakkeus

  • Vieras
Vs: 307 - Raidetangon suojakumien vaihto
« Vastaus #3 : 31.10.2017, 18:55:01 »
Jep. Kyllä on niin, että raidetangon suoja-haitarikumi menee paikalleen vain irrottamalla sisemmän r-tangon pään, eli isompi homma kuitenkin. No aika on varauksessa korjaamolle. Suursiitos kaikille  ;D  ::) 8)