Vanhakoppaisen Partnerin valojen referenssi on 17.5, mikä tarkoittaa tyhjää 20/puoli maksimiin 75 yht. No Motonet Espoossa (jostain syystä Vantaalta en löytänyt :oops: ) oli tuollaiset suorakulmaiset Siriuksen ref 20 pollikat kivisuojineen 25.90e.
No tietty ne piti ostaa ja kaveriksi se leveämpi peltilätykkä 9.90e jolla ne saa etukilven alle
Niin ja tietty pätkä piuhaa, sulkeva rele ja parit abikot tarvitaan myös :wink:
Mekaaninen asennus:
1. eturekkari irti ja peltilätykkä paikoilleen. Tyhjiin reikiin vielä parit lisäruuvit kiinnityksen takaamiseksi ja kilpi takaisin.
2. etuvilkut pois painamalla konehuoneen puolella vilkun päällä näkyvää valkoista muovikynttä ja samalla painamalla vilkkua suoraan eteenpäin, pois paikoiltaan.
3. vilkun alla, etukulmassa näkyvä valkoinen muovikiinnike irti vetämällä sitä auton keskelle päin. Ja varotaan sitten pelaamasta sitä "jassoa". Voittaminen meinaan on aika epätodennäköistä puskurin peittämän alakerran vuoksi
4. käännetään valojen alla olevat korinväriset muovilätykät irti ulkoreunastaan ja otetaan ne pois.
5. irroitetaan etumaski avaamalla 4 torx ruuvia (2 yläreunassa + 2 umpioiden alla) ja vetämällä se eteen ja ylöspäin pois paikoiltaan. Yläreunaa joutunee avittamaan kumituttien yli.
6. ja eikun pollikat paikoilleen :wink:
Sähköasennus:
1. lisävalojen maadoitus (musta) löytyy helpoiten umpion kiinnitysruuvin alta, lähes suoraan lisävalon takaa
2. lisävalojen syöttöjohdot (punaiset) yhdistetään ja kytketään releen kärkilähtöön (87)
3. releen käämin toinen pää (86) maadoitetaan releen kiinnitysruuvin kautta, jona voi käyttää esim. kuskin puoleisesta etureunasta, sulakerasian etupuolelta löytyvän releen (?) kiinnitysruuvia
4. konehuoneen sulakekansi auki
5. sulakekotelosta löytyvän pääsulakkeen (50A) vierestä löytyy päävirtarima, abiko-hahloja. Releen kärkitulo (30) kytketään tähän
6. releen käämin toinen pää (85) voidaan kytkeä jomman kumman pitkien sulakkeen alle jatkoabikoilla (esim. Biltema 44-024). Tosin nämä abikot ovat paljaita => vähintään toisen suojateippaus lienee paikallaan, mutta emmehän tarvitsekaan kuin yhden liitännän => toisen jatkon jatkomahdollisuus voidaan taitella irti = pelkkä koroke => helpompi teipattava
Ja eikun kasaten :wink: Lisävalojen piuhat puskurin päältä lienee siistiyden vuoksi syytä teipata tai pujottaa suojasukkaan. Piuhat kyllä mahtuvat kulkemaan nätisti etumaskin ja puskurin välistä. Tulis vaan nyt vielä ne syyspimeät hirvineen, niin pääsisi kokeilemaan oliko tuosta valotehon yli 2x mitään hyötyä :wink:[/img]