Kirjoittaja Aihe: 508 - Huono käynnistyvyys tankkauksen jälkeen (HDi)  (Luettu 2326 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hurulau

  • Vieras
Auto: 2011 508 2,2 HDi GT.

Jos tankin tankkaa täyteen niin silloin starttauttaa pitkään ennenkuin käynnistyy. Tämän ensimmäisen starttauksen jälkeen auto kuitenkin käynnistyy aivan normaalisti kunnes taas tankin laskee täyteen. Onko kellään ollu vastaavaa? Muuten kaikki pelaa nuilta osin ihan normaalisti.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 508 - Huono käynnistyvyys tankkauksen jälkeen (HDi)
« Vastaus #1 : 06.12.2017, 11:48:52 »
En tiedä asiasta oikeasti mitään mutta ethän jatka tankkausta sen jälkeen kun eka kertaa stoppaa? Jossain autoissa tuo oli tärkeätä ettei yritä piripintaan täyttää. Anteeksi jo etukäteen ja hyvää itsenäisyyspäivää!  ;D

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 451
Vs: 508 - Huono käynnistyvyys tankkauksen jälkeen (HDi)
« Vastaus #2 : 06.12.2017, 13:03:33 »
Nopeasti ajatellen polttoaineen paine ei olisi riittävä. Jos paine ei ole riittävä, olisiko niin, että auto ei edes starttaa ennen kuin paine riittää? Ihmeellistä, jos ongelma tulee vain heti tankkauksen jälkeen. Autossasi lienee avaimeton käynnistys. Riittääkö starttaamiseen pelkkä painallus, vai pidätkö nappia pohjassa, kunnes auto käy?
Yleensä nää liittyy polttoainelinjaston vuotoon. Jos autossa on käsin käytettävä ilmauspumppu, niin koita ennen starttausta pumpata järjestelmään painetta lisää. Tämä auttoi Duramax 6.6 dieseliin, vika oli haljennut suodattimen jalka.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Huono käynnistyvyys tankkauksen jälkeen (HDi)
« Vastaus #3 : 06.12.2017, 17:39:19 »
Mulla on kerran tullut vastaava tilanne, kun tankkasin niin täyteen, kuin vain tankin putkessa ainetta pysyi ja sitten korkki kiinni. Jos nyt korkeintaan kymmenen napsua ensimmäisen katkaisun jälkeen laittaa, niin ei ole toistunut tuo.

Hurulau

  • Vieras
Vs: 508 - Huono käynnistyvyys tankkauksen jälkeen (HDi)
« Vastaus #4 : 07.12.2017, 19:20:50 »
Avaimeton käynnistys on ja riittää kun painauttaa vain nappia kuten normaali käynnistyksessä. Täytynee koittaa hiukan vajaamppaa tankkausta josko se sillä loppuis, vaikka ei tuota kaulaa myöten ole juotettu täyteen. Eihän tuo mikään ongelma sinällään ole, mutta ihmetyttää vain moinen.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Huono käynnistyvyys tankkauksen jälkeen (HDi)
« Vastaus #5 : 07.12.2017, 21:08:57 »
Toinen mikä tuota aiheuttaa, jos ajaa tankin aivan tyhjäksi. Epäilen kyllä että sitä kovin montaa kertaa onnistuisi niin tekemään, ettei joudu sitten jo ensin ilmaamaan, ennen käynnistämistä.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 451
Vs: 508 - Huono käynnistyvyys tankkauksen jälkeen (HDi)
« Vastaus #6 : 07.12.2017, 21:24:13 »
Miksi "ylitäyteen" tankkaaminen aihauttaisi tämän?
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Hartsa

  • Vieras
Vs: 508 - Huono käynnistyvyys tankkauksen jälkeen (HDi)
« Vastaus #7 : 07.12.2017, 23:44:47 »
Pinta liian ylhäällä, huohotin tukkoon, ei saa kunnolla korvausilmaa, tankkiin kertyy alipainetta ja bensaa ei kulje.

Itsellä oli vanhassa Renaultissa sama ongelma, tankkasi ihan piripintaan niin välillä alkoi nykimään koko auto, auttoi kun kävi avaamassa bensakorkkia, kuuli kuinka tankki oikein hörppäsi ilmaa. Voi toki olla että tankin huohotuskin oli huonolla mallilla.

WiSaFIN

  • Vieras
Vs: 508 - Huono käynnistyvyys tankkauksen jälkeen (HDi)
« Vastaus #8 : 08.12.2017, 08:33:23 »
Käyttöohjekirjassakin (ainakin RXH:n) on maininta tuosta ylitäyttämisestä

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 451
Vs: 508 - Huono käynnistyvyys tankkauksen jälkeen (HDi)
« Vastaus #9 : 08.12.2017, 10:24:25 »
Looginen selitys asialle tuo korvausilma. Luulin tankin huohottimen olevan korkissa. Hemmetin tarkka systeemi täytyy olla, jos ei tankkauksen jälkeen lähde käyntiin. Alipainetta ei kuitenkaan synny ennen kuin polttoaine alkaa kulumaan.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

antsu

  • Vieras
Vs: 508 - Huono käynnistyvyys tankkauksen jälkeen (HDi)
« Vastaus #10 : 08.12.2017, 11:51:05 »
Siirtopumppu alkaa varmaan pyörimään heti kun virrat laitetaan päälle. Jos putkisto on tyhjentynyt, pitänee se täyttää (muutamalla ruokalusikallisella ::)) polttoainetta.

Herkkää tosiaan on.

308GT20

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 55
Vs: 508 - Huono käynnistyvyys tankkauksen jälkeen (HDi)
« Vastaus #11 : 08.12.2017, 11:58:33 »
Voisiko tuo sekoittaa myös ympäriajoventtiiliä kun tankkaa liian täyteen, voisi tuo venttiili hakeutua käynnistyksen aikana oikeaan asentoon.