Kirjoittaja Aihe: 307 - Nykiminen, tehottomuus ja useat virheilmoitukset (EW)  (Luettu 752 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

325turbo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 38
Auto: 2004 307 SW 2,0 (EW10, automaatti).

Auton vaimon ajossa, seisovilta jaloilta alkoi nykiä, tehot hävisi. Taulussa oli vuorollaan vissiin kaikki mahdolliset vikailmoitukset ja lopuksi "Catalytic converter fault". Nilkuttaen pääsi takaisin kotitalliin, auto kävi korkeintaan kolmella. No, googletuksen jälkeen todennäköisesti tulpat ja/tai puolapaketti roskiskunnossa. Niitä ostamaan heti kun kauppa aukeaa. Purin moottorin päällispellin irti ja homma näyttää ihan tehtävissä olevalta.

  • Onko tulppien ja puolajutun vaihdossa mitään ihmeellistä? Jossain osui silmiin, että tulppien kärkiväli ei välttämättä ole oikea suoraan kaupan hyllystä otettuna. Pitääkö paikkansa?
  • Mikä on kuvaan ympyröity härveli?

-04 307 SW 2.0
-01 BMW 330Xi Touring
-94 BMW 325i Cabriolet

325turbo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 38
Vs: 307 - Nykiminen, tehottomuus ja useat virheilmoitukset (EW)
« Vastaus #1 : 26.12.2017, 21:56:09 »
Päivitys:

Tulpat (Denso) ja puolakansi/puolapaketti (Valeo) vaihdettu. Kärkivälille en tehnyt mitään, liekö tuo niin kymmenyksien tarkka, kun vanhoissakin oli välystä about 1,6mm ja tähän asti toimi jotenkin. Kakkosen tulppa oli pikimusta, muut normaalin väriset.

Hyvin pelaa. Vikavalo tietysti jäi tauluun ja ruudussa käy "Antipollution fault". Ajellaan tovi, jospa häviäisi itsekseen ajan oloon. On ollut sama herja aiemminkin ja aina aikanaan poistunut. Jos ei, niin sitten käytävä jossain nollauttamassa tai hommattava oma härveli kyseiseen tarkoitukseen.
-04 307 SW 2.0
-01 BMW 330Xi Touring
-94 BMW 325i Cabriolet

itarumaa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 50
Vs: 307 - Nykiminen, tehottomuus ja useat virheilmoitukset (EW)
« Vastaus #2 : 28.12.2017, 19:43:18 »
Kuvassa oleva laite on ilmapumppu joka pumppaa aina startissa vajaan minuutin lisäilmaa koneeseen. Pitäisi kyllä ihan kuuluvaa ääntä pitää, ainakin itselläni niin tekee kun starttaa. Jos pumppu on viallinen, niin se antaa myös vikakoodin.

Kifi69

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: 307 - Nykiminen, tehottomuus ja useat virheilmoitukset (EW)
« Vastaus #3 : 28.12.2017, 21:49:41 »
Kyllä sytytystulppien kärkiväli kannattaa aina tarkastaa, kun uusia asentaa. Tuo 1.6 mm kärkiväli on aivan liian suuri. Ew-moottorilla ohjeellinen sytytystulppien kärkiväli on 0,9 mm. Itselläkin tuli tuo korkeita päästöjä koskeva ilmoitus "antipollution fault" kun kävin pösöäni radalla testailemassa. Kyllä ilmoitus hävisi muutaman normaalin ajopaivän jälkeen :)

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 344
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: 307 - Nykiminen, tehottomuus ja useat virheilmoitukset (EW)
« Vastaus #4 : 28.12.2017, 22:29:16 »
EW10 koneessa on suositeltu jälkikäteen myös 1,1 mm. kärkiväliä käytettäväksi, jos ajossa esiintyy pientä nykimistä. Mutta jos nyt milliinkin säätää, ei voi olla kovasti pielessä. 1,6 kuulostaa hurjalta.

Myös öljyillä on osansa antipöllöihin. Vaihtoväli ehdoton max. 12 tkm. 5W-40 ja talvella toimii myös 0W-30.
« Viimeksi muokattu: 28.12.2017, 22:33:20, kirjoittanut megaman »
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309...