Kirjoittaja Aihe: 307 - Veto kateissa 3. vaihteella (AL4)  (Luettu 1354 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pokotin

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
307 - Veto kateissa 3. vaihteella (AL4)
« : 05.01.2018, 00:33:13 »
Auto: 2004 307 2,0 (AL4-automaattivaihteisto).

Moi, 2 litrasessa 2004 mallin 307:sta 3-vaihdetta ei löydy. AL4 loota siis. Eli siis on ikään kuin vapaalla kun pitäisi olla kolmosella. Ajaa voi käsipelillä niin, että hyppää tuon kolmosen yli. Vikakoodeja ei ole. Mikäs tämä tämmönen juttu on?

pokotin

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: 307 - Veto kateissa 3. vaihteella (AL4)
« Vastaus #1 : 29.01.2018, 22:01:29 »
No niin, nyt toimii enää ykkönen ja pakki. Ei kai toi voi oikeen turbiinikaan olla kun 1&P toimivat ilman luistoa ja muut vaihteet ei kytke ollenkaan. Käytin merkkihuollossa ja 1min koeajon jälkeen sanoi, että uusi laatikko :-[. Ei kai nyt sentään??

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 360
Vs: 307 - Veto kateissa 3. vaihteella (AL4)
« Vastaus #2 : 29.01.2018, 23:01:35 »
Merkkihuolto ei ole KORJANNUT laatikoita vuosiin. Korjaaminen kestää ja maksaa liian paljon. Siksi laittavat tehdaskorjatun vanhan tilalle eikä sekään ole halpa.

« Viimeksi muokattu: 29.01.2018, 23:04:44, kirjoittanut antsu »

MJ

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 4 864
Vs: 307 - Veto kateissa 3. vaihteella (AL4)
« Vastaus #3 : 30.01.2018, 08:15:43 »
Vie johonkin vaihteistokorjaamoon arvioitavaksi. Esimerkiksi Vantaalla on Powermatic.

http://www.powermatic.fi

pokotin

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: 307 - Veto kateissa 3. vaihteella (AL4)
« Vastaus #4 : 30.01.2018, 15:08:30 »
Eli siis oli vakiovastaus merkkihuollota. Ykkösellä ei kovin pitkää matkaa viitsi ajella, eli täytynee ryhtyä itse hommiin. Öljyn vaihdosta kaiketi kannattaa alottaa...

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 360
Vs: 307 - Veto kateissa 3. vaihteella (AL4)
« Vastaus #5 : 30.01.2018, 16:23:03 »
Vika voi olla ohjauksessa, josta löytyy juttua sivustolta (Kokeile hakua). Siihen öljynvaihto voi auttaakin, mutta jos mekaanisesta kulumasta on kysymys, lienee käytetty laatikko halvin mahdollisuus.

Ymmärrän tuon merkkihuollon asenteen. Vian haku voi viedä pari päivää ja remontti saman verran. Pelkät työt helposti useita tuhansia euroja ja korjaukselle pitäisi vielä antaa takuu. Helpompaa ja ehkä asiakkaalle halvempaa ja varmempaa pistää tehdaskorjattu laatikko tilalle.

pokotin

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: 307 - Veto kateissa 3. vaihteella (AL4)
« Vastaus #6 : 30.01.2018, 22:45:29 »
Jotenkin epäilisin olevan kytkimen ohjauksessa, vaihteet hävisi niin nopeasti. Lisäksi 2,3 ja 4 vaihteet toimii eri kytkimellä kuin 1 ja pakki (jotka siis tällä hetkellä toimii). Lueskellut muiden kokemuksia solenoideista, ja vastaavaa ongelmaa kuin omassa ei ole tullut vielä vastaan. 

pokotin

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: 307 - Veto kateissa 3. vaihteella (AL4)
« Vastaus #7 : 08.02.2018, 19:52:00 »
Tämän taulukon perusteella päädyin arvaukseen, että E2 kytkin ei toimi. Joko kytkinpakka loppu tai vielä todennäköisemmin öljynpaine ei riitä rutistamaan pakkaa kiinni syystä tai toisesta.

pokotin

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: 307 - Veto kateissa 3. vaihteella (AL4)
« Vastaus #8 : 08.02.2018, 19:54:01 »
Päädyin ostamaan käytetyn vaihteiston, joka ollut saman ikäisessä 307:ssa. Tosin omani on CC versio. Tuo on ajettu vain 146tkm (huoltokirja), ja ainakin kuvassa näkyvä ATF on sen näköistä, että joskus vaihdettu. Värin perusteella ei ole kylläkään valmistajan speksaamaa. Auto oli kolaroitu keulasta, eli ainakin sen verran on laatikko toiminut :)) 

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 360
Vs: 307 - Veto kateissa 3. vaihteella (AL4)
« Vastaus #9 : 08.02.2018, 23:18:43 »
Kyllä  lt 71141 muistaakseni on punaista ::)

pokotin

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: 307 - Veto kateissa 3. vaihteella (AL4)
« Vastaus #10 : 08.02.2018, 23:30:11 »
Oiskohan sitten tuotakin eri väreissä? Tämmönen kuva löytyi netin syövereistä.

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 360
Vs: 307 - Veto kateissa 3. vaihteella (AL4)
« Vastaus #11 : 08.02.2018, 23:41:09 »
Vai onko monitorien/kuvien värit kohdallaan ;)

pokotin

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: 307 - Veto kateissa 3. vaihteella (AL4)
« Vastaus #12 : 08.02.2018, 23:50:16 »
Juu tiedä sitten. No nyt kun on loota irti ja saa turbiininkin tyhjäksi niin saa lähes 100% uudet litkut sisään. Ahkerasta googlaamisesta huolimatta en kyllä ole ollenkaan varma mitä tuonne kannattaa laittaa. Tälläkin palstalla mielipiteitä monenlaisia.

MJ

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 4 864
Vs: 307 - Veto kateissa 3. vaihteella (AL4)
« Vastaus #13 : 09.02.2018, 00:57:19 »
AL 4 on sama vaihteisto kuin Renaultin DPO, ja Renault suosittelee tätä:

http://www.elf.com/en/consumers/car-oil/car-automatic-transmission-fluid/elf-renaultmatic-d3-syn.html

Sitä saa tilattua näköjään vaikka tuolta:

http://www.motormarket.fi/elf-renaultmatic-d3-syn-1l-e194754-4.html

Näyttää olevan ihan edullistakin.

SEL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 110
Vs: 307 - Veto kateissa 3. vaihteella (AL4)
« Vastaus #14 : 09.02.2018, 08:58:54 »
Juu tiedä sitten. No nyt kun on loota irti ja saa turbiininkin tyhjäksi niin saa lähes 100% uudet litkut sisään. Ahkerasta googlaamisesta huolimatta en kyllä ole ollenkaan varma mitä tuonne kannattaa laittaa. Tälläkin palstalla mielipiteitä monenlaisia.

Lootaan sopii vain yksi öljy joka on tuo LT71141 ja sitä saa ainakin IKH:n myymälöistä litran purkeissa. Sillä loota pelittää hienosti.
Hintakin on ollut kohtuullinen.
Jos olet pääkaupunkiseudulla, voit hakea minulta ylimääräiseksi jäänyttä öljyä 1,5 litraa. Laita YV jos tarvitset.
Saab 96 -65, Fiat 128 -75, Ford Escort Mexico -74, Toyota Crown dsl. -74, Opel Ascona dsl. -80, Renault 18 -84, Mazda 323 -87, Toyota Carina Farmari -89, Peugeot 605 -91, Peugeot 406 HDi ST GW -00, Peugeot 406 HDi ST GW -01, Peugeot 406 HDi GW Executive Automatic -04, Peugeot 3008 e-HDi 2Tronic 2012.