Vikakoodit:
P1385
P2336
P1336
P1340
P1339
Palamishäiriöitä ja liian voimakkaan nakutuksen tunnistus. Imusarja karstoittunut -> suoritettava imusarjan puhdistus (papu puhallus).
Ok tällainen työselite huollossa. Huoltoa ei siis tehdä, ja otin auton kotiin ajamalla 50 km matkan.
Auton tankkiin SI1 puhdistusaine
https://www.motonet.fi/fi/tuote/608014/Red-Line-SI-1-bensiinin-lisaaine-443-ml ja auto käyntiin. Ei näy vikakoodeja eli huollossa nollattu ilmeisesti. Noin 15km jälkeen 5 -vaihteella ajettaessa vajaa 80kmh moottorissa nykäisy. Äkkiä jalka pois kaasulta. Kierrokset noin 1200 rpm. Vaihde 4:selle ja kierrokset 2000 tietämille ja näillä kierroksilla kotiin saakka. Ei vikavaloja eikä ilmoituksia huollon tarpeesta. Kulutus mitattu matkalle 5.8l/100km normaalin 6.5 sijaan... Normaalisti tulee noudatettua vaihteenvaihtamisohjetta, tällä matkalla vaihteenvaihtamisohje vilkkui koko ajan. Ilmeisesti karstoittumisen syy on liian suurella vaihteella ajo, ja vaihtamisohjetta liian tarkkaan noudattaminen? Kotona tyhjäkäynnillä kuunneltuna moottori tuntui kehräävän kuten kuulukin eli palamishäiriöt hävinneet?
Seuraavaksi tulppien ja moottorin ilmanputsarin vaihto, jonka jälkeen GDI Valve Cleaner testiin....