Kirjoittaja Aihe: 406 - Huohotinongelmia  (Luettu 59363 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

arsca

  • Vieras
Vs: 406 - Huohotinongelmia
« Vastaus #195 : 23.02.2016, 10:14:34 »
Auto: 1997 406 2,0 SV (XU10, automaatti).

Ni moottorista tiputtaa öljyä hieman (ei kait jäätytymis ongelmaa, mutta kumminin öljyasiaa). Mistä nuo ovat herkempiä vuotamaan? Huohotin tukossa ja liikaa painetta, ja jostain tiputtaa paineita pois.

Olisiko kokeeksi tehdä uusi huohotinletku, vaikka öljyn kerääjällä (ja joo, laitonta nykyään). Tai ohjailisi sen imusarjaan/ suodatinkoteloon. ?

Lähen nyt tutkimaan letkujen tukkoisuutta.

arsca

  • Vieras
Vs: 406 - Huohotinongelmia
« Vastaus #196 : 27.02.2016, 08:27:33 »
Letkut puhtaat ja XU10 koneen huohotin muutos tällä näkymin onnistunut.

Kampikammion paine laskenut, ettei tiputa öljyä, muutin letkujen järjestystä siten että, toisesta ohuemmasta putkesta ohjasin suoraan kaasuläppäkkoteloon, joten kaasuläppäkotelo imee kampikammion painetta suoraan kaasuläppäkoteloon..

Toinen normaalisti imee ilmaa ilmanputsarilta.  Ja letkujen lähdöt on öljyntäyttö korkin toisella puolella, ettei ime moottoriöljyä kaasuläppään/ aiheuttaen savututusta.
Ei savuta yhtään ja pienentää painetta kampikammiossa.

Puhtaalla lumella kävi paikallaan ja pisaraakaan ei ollut lumessa.

Ja toinenkin hyöty: kampikammion lämpö menee putkea pitkin kaasuläppäkoteloon estäen jäätumisen/huurtumisen.

Testi jatkuu.. :)

meriittiM

  • Vieras
Vs: 406 - Huohotinongelmia
« Vastaus #197 : 14.01.2017, 20:22:42 »
Auto: 2001 406 1,8 SR (16-ventt., 4-ovinen, EW7J4).

Hei, ostin tuollaisen 406:n hetki aika sitten. Aiemmin omistin 406 2.0:n XU-koneella ja ongelmia huohottimen kanssa ei ollut koskaan (2-talvea siis itselläni oli). Välillä tein pitemmän lenkin talvella ihan muuten vaan ja pidin autoa aina roikassa. Nyt iski vainoharhaisuus, koska ymmärsin tämän huohotinongelman koskevan muutenkin enemmän näitä EW-koneita. Yritin katsella tästä topicista löytyvää kuvaa ja sen perusteella katsoa, löytyykö tästä vastusta. Mielestäni ei löytynyt. Sen sijaan edellinen omistaja on nippusiteillä laittanut ainakin jotain eristettä ainakin johonkin putkeen, en ole edes varma onko tuo huohottimen putki. Laitan vaikka kuvan tarvittaessa ko. virityksestä.

Laitanko tähänkin viimasuojan ja jos niin mihin? Auto näyttää kuitenkin lämpeävän aika nopeasti talvella joten aiheuttaneeko sellainen sitten taas kuormitusta jäähdytyksen suhteen? Auto on siis itselläni vasta pari viikkoa ollut ja en oikein aiemmin miettinytkään tätä huohotinjuttua koska aiemman 406:n kanssa ei ollut mitään ongelmia (XU-kone, 2-litrainen, vm.96), mutta kun lueskelin täältä topicista niin ymmärsin että EW-koneissa on ollut enemmänkin näitä ongelmia ja nyt iski pelonsekaiset ylireaktiot, miten nämä voisi välttää.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 406 - Huohotinongelmia
« Vastaus #198 : 14.01.2017, 21:25:26 »
Ei kannata liikaa huolestua. Ongelma koskee pahiten 2,2-litraista versiota. Vanhemmillani oli EW7-moottorinen 406 kahdeksan vuotta, eikä siinä ollut koskaan huohotinongelmia, vaikka mitään lisävirittelyjä ei maskisuojan lisäksi tehtykään. Suoja oli puskurin alaritilän edessä oleva levy.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=9681.msg179774#msg179774

Tuosta linkin viestistä näkee melko hyvin nuo huohotinputket (muoviset kurttuputket pikaliittimillä, tulee venttiilikannesta imusarjan suuntaan). Ne voi helposti irrottaa ja puhdistaa. Yksi mahdollinen ongelmapaikka on venttiilikannen sisällä oleva sokkelo, jonka tarkoitus on toimia öljynerottimena. Se voi tukkeutua joissain tapauksissa. Ja voi niitä letkuja linkin kuvassa näkyvään tapaan eristääkin. Mutta minusta tuo EW7 vaikuttaa aika vähäongelmaiselta tuossa suhteessa.

meriittiM

  • Vieras
Vs: 406 - Huohotinongelmia
« Vastaus #199 : 15.01.2017, 13:04:34 »
Tuollainen eriste oli nippusiteillä laitettuna, kai tuo nyt on se huohottimen putki? Nätisti ainakin sen sai irti siitä ja täysin puhtaaltahan tuo näytti