No niin tekee meidän 309:kin 1,6:n koneella. Ja olen pähkäillyt samaa. Jos olisi pyörän laakeri, voisi päätellä kun kanttaa voimakkaasti; eli jos kanttaa voimakkaasti vasemmalle ja ulina yltyy, niin oikean puolen laakeri olisi menossa ja päin vastoin. Mutta jos ei eroa, niin sitten v.laatikon tai vetopyörästön puolella saattaa vika piillä. Ja kun kerta ulina eroaa eri vaihteita käytettäessä, tulee mieleen pääakselin laakeri (jos taajuus muuttuu vauhdin mukaan; ei käytettävän vaihteen/moottorin kierrosnopeuden mukaan). Diagnoosini voi mennä ihan mönkääkin, koska olen purkanut paljon eri takavetoisten vlaatikoita mutten vielä yhtään etuvetoisten. Kuitenkin, jos vika olisi pääakselilta eteenpäin, ulina olisi vaihteista riippumaton. Nyt taas sivuakselin rasituskohdan mukaan eri vaihteilla saattaa olla erilainen rasitusmomentti pääakselin laakerille. Pitäisi olla kuvat laatikosta, jotta ihan tarkaan voisi vielä varmistaa - ulina/eri vaihteet kun lyö vielä kokemuksiani aiemmista laatikoista vähän korville. Kerro, jos selviää lisää. Ja jos muilla on kokemuksia/purkanut...