Kirjoittaja Aihe: Boxer - Kytkimen vaihto (HDi)  (Luettu 4129 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

janim110

  • Vieras
Boxer - Kytkimen vaihto (HDi)
« : 21.12.2013, 21:27:22 »
Auto: 2003 Boxer 2,0 HDi.

Terve. Tässä uutena Boxerin omistajana vähän neuvoja kyselen. Vaihdelaatikko tarvitsi ottaa irti painelaakerin antauduttua.

Tarvitseeko oikeanpuolen vetari irrottaa? Tuntuu meinaan se tukilaakeri olevan aika jumissa. Mitenkä laatikko kannattaa irrottaa ylemmästä kannakkeesta, eli irrotetaanko ylhäältä 4 pulttia ja laatikko tuen kanssa pois vai irrotetaanko laatikko kokonaan tuesta eli ne kaksi mutteria ja yksi pultti, jotka tulevat laatikon runkoon? Tuossa linkissä kuva, jossa tukirauta vielä kiinni laatikossa:

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1640819

Ovat vain nuo pari mutteria vähän erikoisen näköiset, kun kierteen päässä on torx-kanta. Toivottavasti ei ollut kauhean epäselvä sepustus...

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: Boxer - Kytkimen vaihto (HDi)
« Vastaus #1 : 21.12.2013, 21:44:26 »
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

janim110

  • Vieras
Vs: Boxer - Kytkimen vaihto (HDi)
« Vastaus #2 : 28.12.2013, 18:30:14 »
Laatikko saatu irroitettua, mutta lisää kysymyksiä olisi.
Kuinka tuo painelaakeri tuolla akselilla on? Puuttuuko tuolta vielä jotain?  Vanha laakeri tippui palasina pois, kun laatikkoa irroitettiin ja mukana tuli yksi aluslevy.
 (kuvassa aluslevy ja uusi painelaakeri)



Aluksi ei asetelmaa ja kytkintä ollut tarkoitus uusia, mutta asetelmassa on aikas syvät urat vanhan paskan laakerin jäljiltä, joten vaihtoon menee.



Sitten yksi laatikon yläkannattimen pinnapultti otti vähän kipeää irroituksessa(torx-päinen, etummainen)) Taitaa olla marmoritiskiltä tilattavia pultteja vai löytyiskö joltain hyllystä?