Kirjoittaja Aihe: 5008 - Kolahtava ääni 2. vaihteelta vaihdettaessa (2Tronic)  (Luettu 6051 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

saurama1981

  • Vieras
Auto: 2011 5008 1,6 HDi Sport 2Tronic (käyttöönotto 12/2010).

Moro. Millaisia kokemuksia porukalla on tuosta kyseisestä mallista? Lähinnä vaihteiston kestävyydestä! Itsellä on 2011 vm menopeli ja välillä vaihteistosta kuuluu ns "kolahdus" kun vaihtaa vaihdetta. Vain silloin kun vaihtaa 2:lta isompaan tai pienempää! Onko syytä huolestua vai onko tämä ns ominaisuus? Vielä olisi kumminkin liikkeen takuuta jäljellä! Tehdastakuussa en tiedä, auto otettu käyttään 12/2010.

saurama1981

  • Vieras
Jostain myös olin lukevinani jotain sellaista, että kyseistä vaihdelaatikkoa voi jollain lailla päivyttää/ohjelmoida. Mitä se käytännössä tarkoittaa? Nimimerkikki: mitään tietämätön  ;D

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Tarkista takuuaika. Jos kolmen vuoden takuu, niin vielä ehtii korjauttaa takuuseen.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
2 tronicin kestää ihan hyvin.
Peugeot 3008 hybrid

saurama1981

  • Vieras
On mulla liikkeen vaihtoauto takuut vielä voimassa ensi kesään saakka. Mutta siis lähinnä se kolahdus...onko normaalia vaiko ei.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
1 vaihteelle vaihtaessa ? Vaihdata vaihteistoöljyt merkkihuollossa. Olikohan 2.1 litraa. Saattoi vaatia testeriä. Ohjelmapäivitystä suosittelen.
Peugeot 3008 hybrid

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Tuota 2-troniccia pystyy tosiaan kalibroimaan tai miten sen nyt haluaa kukakin sanoa, mutta vaihteiden ja kytkimen liikerataa voidaan testerillä tutkailla ja mm. vaihteiden kytkeytymistä voi uudelleen sopeuttaa. Mulla oli vm. 08 308:n 2-tronicissa 194tkm mittarissa kun lähti eteenpäin, ilman ongelmia toimi siihen asti. Ajoittain kuului pieni kumahdus vaihteiden kytkeytymisen yhteydessä, käytännössä 1 tai 2 vaihteelle vaihdettaessa.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

saurama1981

  • Vieras
Pitää ottaa esille kun menee seuraavaa huoltoon! Taisi olla joku 6000km sinne vielä matkaa! Tosin vaihteiston öljyn vaihto ja päivitys tuskin menee mihinkään takuuseen!? Pitäis ottaa iha huoltokirja esille ja alkaa lukemaan sitä, että millaista huolto-ohjelmaa vaihteistolle on. Vai kuuluuko siihen mitää jos ei itse ymmärrä pyytää..

Siis kolahdus kuuluu kumpaankin suuntaa välillä 2:lta! Isompaan ja pienenpään suuntaan!

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Saako kysellä vielä mielipidettäsi 2Tronic vaihteiston toiminnasta? Vaihtaako mielestäsi riittävän pehmeästi vai nyökkiikö liikaa vaihtotapahtuman aikana?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Voihan se nyökkiä ja kolahdella jos kytkimen ja vaihdon säädöt pielessä.
Peugeot 3008 hybrid

saurama1981

  • Vieras
No kun hiljakseen lähtee tasaisella kaasulla liikeelle, niin alkuun tuntu aika oudolta. Ehkä sen pienen viiveen takia, mikä 2tronicissa on. Eli eihän se nyt niin "pehmeä" ole kuin normi automaatti. Tottomumis kysymys se tietenkin on!

sam_winter

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Itsekin kuulostellut vaihteiston kolinoita. Auto 508, vm. -11. Kolahdus/kumahdus kuuluu vaihdettaessa kolmoselta kakkoselle ja kolmoselta neloselle. Tosin eipä tuo aina kolahtele. Kylmänä kolahtelua ei juurikaan kuulu.

Kohta on huolto edessä niin voisi asiaa samalla tiedustella.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Meidän 2tronicista ei kuulu mekkalaa vaihdoissa.
Peugeot 3008 hybrid

saurama1981

  • Vieras
Voisiko joku asiasta enemmän tietävä hiukan valaista tälläistä tavis tallaajaa!?

Eli tämä 2tronicin laatikon päivitys(tai mikä nyt virallinen termi on) niin, mitä se käytännössä tarkoittaa (merkkihuoltoon kalliisiin tuntiveloituksiin)? Myöskin se, meneekö tosiaan kyseisessä laatikossa ajoitukset/säädöt jotenkin itsestään "pieleen". Itsellä nyt se 3 vuotta vanha auto! Ite kun on kokemusta lähinnä "tavis" automaateista, niin tämä asia tuli yllätyksenä.

Kiitos!

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Kalibrointiin tarvitaan merkkiliikkeen testeriä. Siitä en tiedä onko toimenpiteelle oikeasti kuinka paljon normaalisti tarvetta, mutta eipä sitä kai huvin vuoksi ole testeriin koodattu. Paras kokemus asiasta löytynee merkkiliikkeestä.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89