Ohje koskee 16-venttiilisiä 1,8- ja 2,0-litraisia moottoreita XU7JP4 ja XU10J4R.
Keskellä moottorin päällä, harmaiden venttiilikoneiston kansien välissä/päällä oleva musta muovikansi on kaikille neljälle sylinterille yhteinen puolayksikkö, joka on kiinni kuudella kuusiokolopultilla. Kiinnityspulttien ja sähköliittimen irrottamisen jälkeen puolayksikkö nostetaan pois. Puolayksikön ja sytytystulppien välissä on vielä jatkopalat, joiden irrottamisen jälkeen sytytystulpat voidaan vaihtaa. Kuusiokolopultteja kiristettäessä on oltava varovainen, koska ne voivat katketa helposti ylikiristämisen seurauksena. Kiristysmomentti puolayksikön kiinnityspulteille on 10 Nm ja sytytystulpille 25 Nm.
Klikkaa kuvaa nähdäksesi suurennoksen.
Kuva on autosta 1998 306 1,8 XT (XU7JP4, 16-ventt.).
306 (2. mallisarja), 4 DOOR SALOON AND INJECTION XU7JP4 OR CONVERTIBLE AND INJECTION XU7JP45970 51, RP 5970 A7, IGNITION COIL, UNTIL RPO No. 07608
5970 73, RP 5970 A4, IGNITION COIL, SINCE RPO No. 07609
5963 14, SET 4 EXTENTION