Kirjoittaja Aihe: 306 - Sytytystulppien ja puolayksikön vaihto (XU7JP4/XU10J4R)  (Luettu 2818 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Ohje koskee 16-venttiilisiä 1,8- ja 2,0-litraisia moottoreita XU7JP4 ja XU10J4R.

Keskellä moottorin päällä, harmaiden venttiilikoneiston kansien välissä/päällä oleva musta muovikansi on kaikille neljälle sylinterille yhteinen puolayksikkö, joka on kiinni kuudella kuusiokolopultilla. Kiinnityspulttien ja sähköliittimen irrottamisen jälkeen puolayksikkö nostetaan pois. Puolayksikön ja sytytystulppien välissä on vielä jatkopalat, joiden irrottamisen jälkeen sytytystulpat voidaan vaihtaa. Kuusiokolopultteja kiristettäessä on oltava varovainen, koska ne voivat katketa helposti ylikiristämisen seurauksena. Kiristysmomentti puolayksikön kiinnityspulteille on 10 Nm ja sytytystulpille 25 Nm.

Klikkaa kuvaa nähdäksesi suurennoksen.



Kuva on autosta 1998 306 1,8 XT (XU7JP4, 16-ventt.).

306 (2. mallisarja), 4 DOOR SALOON AND INJECTION XU7JP4 OR CONVERTIBLE AND INJECTION XU7JP4

5970 51, RP 5970 A7, IGNITION COIL, UNTIL RPO No. 07608
5970 73, RP 5970 A4, IGNITION COIL, SINCE RPO No. 07609
5963 14, SET 4 EXTENTION
« Viimeksi muokattu: 05.01.2011, 06:13:10 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info