Ilmeisesti ilmausta ei suoritettu oikeaoppisesti eli riittävän hyvin.
Nesteen pinta on ilmauksen ajaksi nostettava riittävän korkealle tasolle muuhun jäähdytysjärjestelmään nähden (n. 15-20 cm jäähdyttimen yläpuolelle), jotta kaikki ilma poistuisi järjestelmästä. Mikäli autossa ei ole jäähdyttimestä erillistä paisuntasäiliötä, käytetään Peugeotin ohjeiden mukaisesti ilmauksessa apuna jäähdyttimen aukkoon kiinnitettävää n. 1,5 litran suppiloa, johon ilmauksen ajaksi kaadetaan riittävästi jäähdytysnestettä jättäen silti riittävästi tilaa nestepinnan nousemisen varalta. Peugeotin erikoistyökalun sijasta voidaan käyttää esim. auki leikattua muovista juomapulloa, joka on saatu sovitettua riittävän tiiviisti jäähdyttimen aukkoon (apuna voi käyttää vaikka ilmastointiteippiä). Suppiloa ei tarvita, mikäli autossa on erillinen paisuntasäiliö, johon nestettä lisätään. Säiliö saattaa olla jo riittävällä korkeudella muuhun jäähdytysjärjestelmään nähden, mutta ilmausta voi tehostaa nostamalla säiliö väliaikaisesti ylemmäs, jos se on mahdollista. Ilmauksen aikana säiliön korkkia pidetään auki.
Ilmausruuvit suljetaan järjestyksessä matalimmalla sijaitsevasta korkeimmalla olevaan sitä mukaa, kun niistä tulee vain nestettä, jossa ei näy enää ilmakuplia. Ilmausruuvien sulkemisen jälkeen auton annetaan käydä hieman korotetulla tyhjäkäyntinopeudella niin kauan, että se saavuttaa normaalin käyntilämpötilansa (jäähdyttimen puhallin käynnistyy ja sammuu kerran). Käyntinopeutta voi mielellään välillä myös hieman vaihdella, sillä se helpottaa ilman poistumista järjestelmästä.
Auton sammuttamisen jälkeen ylimääräinen neste otetaan talteen, suppilo poistetaan ja tarkistetaan, että nestetaso jäähdyttimessä tai erillisessä paisuntasäiliössä on oikealla tasolla sekä suljetaan lopuksi korkki. Seuraavaksi koneen ollessa täysin jäähtynyt (useiden tuntien päästä) tarkistetaan nestemäärä vielä uudelleen, koska todennäköisesti nestettä pitää hieman lisätä sen lämpölaajenemisesta johtuen. Nestetaso tarkistetaan siis aina moottorin ollessa kylmä.
Edellä mainittujen toimenpiteiden lisäksi ilmaa voi jäähdytysjärjestelmästä yrittää poistaa myös puristelemalla ylä- ja alavesiletkuja, mutta se ei kuitenkaan useimmiten yksistään riitä.
Ilmausruuvien sijainti ja lukumäärä vaihtelevat automallin mukaan. Niitä voi löytyä esim. jäähdyttimestä, lämmityslaitteen kennolle menevistä letkuista ja termostaattikotelosta. Jollei termostaattikotelossa ole ilmausruuvia, voidaan ilmaaminen suorittaa irrottamalla siitä esim. jäähdytysnesteen lämpötila-anturi. Joidenkin automallien kohdalla saatetaan ilmauksessa vaatia tavallisesta poikkeavia toimenpiteitä.
306 (1. mallisarja), jäähdytysjärjestelmä306 (2. mallisarja), jäähdytysjärjestelmäPuutteellisesti suoritetun ilmauksen seurauksena auton jäähdytysjärjestelmään voi syntyä ilmalukko, jonka seurauksena moottori saattaa ylikuumentua, koska jäähdytysneste ei pääse kiertämään suunnitellusti. Ilmauksen jälkeisessä ajossa kannattaa moottorin käyntilämpötilaa tarkkailla. Jäähdytysjärjestelmässä oleva ilma voi aiheuttaa myös sen, ettei lämmityslaitteen kenno lämpene riittävästi, jolloin lämmityslaite tuntuu tehottomalta.
Jäähdytysjärjestelmän ilmaamisesta löytyy tietoa foorumin hakutoiminnolla päätasolta hakemalla (esim. hakutermi "jäähd ilmaus"). Esim.:
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=19935.msg106955#msg106955