Kirjoittaja Aihe: 306 - Päästöarvot liian korkeita kierroksilla (mittaustapa)  (Luettu 5792 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

robjerto

  • Vieras
Ongelma:

Auto: 1996 306 1,6 (TU5JP).

Katsastuksessa hylättiin päästöjen takia, tyhjäkäynnillä oli ok, mutta kierroksilla ei. Löysin samankaltasen topicin mut laitan tähän lisäks noi päästö-arvot, jos joku osaisi neuvoa vähän missä päin vika on?

Tyhjäk. co: 0.04 hc: 95 o2:0.5 co2: 14.6 Lambda: -
2000r/min<. co: 2.40 hc: 124 o2: 0.4 co2:13.1 Lambda: 0.94

Ratkaisu:

Päästömittaustesti meni läpi, kun se suoritettiin Peugeotin tälle moottorimallille antamien ohjeiden mukaisesti.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Palaako moottorin vikavalo? Autosi vikakoodit voit lukea helposti itsekin, jos moottoritilasta löytyy 2-pinninen vihreä liitin:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=39704.0

Tällä ei todennäköisesti ole vaikutusta asiaan, jos autossa on todellista vikaa, mutta varmista, että päästömittaus suoritettiin valmistajan antamien poikkeavien ohjeiden mukaisesti:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=54382.0
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

pasi08

  • Vieras
Auto: 1994 306 1,6 SR.

Minulla oli myös päästöjen kanssa ongelmaa kierroksilla ja tyhjäkäynnillä oli tosi korkealla. Vaihdettiin lambda anturi ja tulpat sitten vaan kaasua niin perkuleesti ja läpi meni.

robjerto

  • Vieras
Noniin nyt on vikakoodit luettu, anto siis seuraavat: 3+1, 5+2, tuolta ettiessä näky et "polttoaineseoksen säätö" olis toi 5+2, ja 3+1 olis "väärä ilma / bensa seos", mistähän alottaa korjaamaan?

robjerto

  • Vieras
Nyt tuli väärää tietoa, eli toi 3+1 koodi olikin toisen auton, onko tietoa mitä se tässä autossa merkitsee?

3072.03D

  • Vieras
Auto: xxxx 306 1,8 XT (3-ovinen).

Minulle annettiin aikoinaan maahantuojalta ohje, kun ei auto läpäissyt kierroksilla (2000?). Kuulemma annettu katsastusasemienkin tietoon, että korkeammilla kierroksilla pitää laittaa moottorille jotain kuormaa, eli takalasin lämppäri päälle ja ratista ohjaustehostin ääriasentoon. Noilla ohjeilla arvot muuttuivat hyväksytyiksi.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Niin, tuossahan se ohje aiemman viestini linkissä jo olikin. :-) Oliko muuten jokaisella kerralla mittauksessa ongelmia tuon auton kanssa? Tässä vastaavan 1,8-litraisen auton päästömittaustietoja, eikä ole mitään tietoa, millä kierrosnopeudella mittasivat. Ainakaan eivät ole koskaan lisäkuormaa laittaneet, kun minä olen ollut kyseistä autoa katsastamassa.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=24596.msg119472#msg119472
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Ei oikein selvinnyt, että millä toimenpiteillä uusintamittaus yht'äkkiä menikin läpi. Ratin kääntelyllä?

Olettaisin, että tuon linkittämäni ohjeen mukaan toimittiin, enemmän tai vähemmän tarkasti?
« Viimeksi muokattu: 18.06.2011, 02:50:47 kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

robjerto

  • Vieras
Noniin päästöt meni läpitte, vähän rattia käänteli ja väänteli ja thats it. Kiitos vastanneille ja ottakaa kaikki oppia!

Kyllä, kaasua sopivasti ja kone tulikuumaks, ja sit jotain puhu lämppäristä ykkösasennossa, ratista ja takalasin-lämmittimestä ja läpi meni. Eli varmaankin vähän kokeilemalla tms..