Kirjoittaja Aihe: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat  (Luettu 31899 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #15 : 27.08.2010, 15:04:31 »
Onhan se noin. Eihän siellä taida mitään hihnoja tms olla aivan lähellä.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #16 : 27.08.2010, 18:57:54 »
Haluaisin tavata sen "s-e-p-ä-n", joka takoo 407aan pohjalevyn alumiiniturkkilevystä. Paljon painavampi ja suurempi kuin 406sen. Muovinen on ihan jees.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Ace74

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #17 : 27.08.2010, 20:25:51 »
Saahan sitä muoviakin eri paksuista ja jäykkyysominaisuudelta erilaisia,eikun esin Etolaan katselemaan ja tutkailemaan.Eihän sen uuden muovin tartte olla prikulleen samannäköinen kuin alkuperäinen kuhan suojaa kriittisimmät paikat.......Joutuu varmaan itsekin taas ens keväänä turaamaan uuden kun saletisti hajoo talven aikana,mut kyllä sitä ilokseen tekee pösöön uutta pohjamuovia kuin että tukkisi ooppelin öljyvuotoja mitä aikaisemman kulkineen kohdalla tuli tehtyä....

ArtiZi

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #18 : 25.11.2010, 21:00:22 »
Repsottaapi taas pohjan suojamuovit. Aatelin omatoimisesti laittaa ne huomenna kiinni ennenkuin ovat lumipenkassa. Mutta mistä saisi sopivia ruuveja/kiinnikkeitä?

Etumaisen suojamuovin saa kiinni nippusiteillä, mutta taaemman suojamuovin etumaisin kiinnike on hankalampi kiinnitettävä nippareilla.

ArtiZi

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #19 : 29.12.2010, 15:24:52 »
Katsastuksessa tuli taas kurkattua kunnolla auton alle. Suojamuoveista puuttuu 5-8 kiinnikettä ja ovat näemmä keränneet jo matkalla aika hyvän saaliin lunta penkoista alleen.

Automaako on ainoa paikka josta kannattaa uusia kiinnikkeitä (ruuveja) kysellä?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #20 : 29.12.2010, 21:06:44 »
Automaalta. Vaihda litteiden alumiinitappien lisäksi ne rungossa olevat metalliväkäspitimet. Tarkista mihin suuntaan runkoon pidike on asennettu,
15 kpl/paria riittää ja eikä maksa paljon  ;).

Taisivat olla (kannattaa varmistaa):

Pohjapanssarin kiinnike   856553, rst runkokappale
Pohjapanssarin kiinnike   703018, ruuvitappi (703016?)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

ArtiZi

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #21 : 29.12.2010, 23:23:49 »
OK. Kiitos. Huomenna siis ostoksille.

ArtiZi

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #22 : 31.12.2010, 14:06:46 »
Tällainen tuli vastaan:

http://fi.autoladu.ee/varuosa/4693/80754/

Onkohan investoinnin väärti? Kesällä asennettu orggis muovilev on jo mennyt näemmä osin säpäleiksi. Vissiin Fixus myös myy Suomessa.


JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #23 : 31.12.2010, 18:16:58 »
Pitäisi nähdä livenä. Muovisessa orig. on äänieristyspaneelit, joten muovinen voi vaimentaa ääniä metallista paremmin (ulos kuuluvaa).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #24 : 01.01.2011, 02:23:42 »
... Muovisessa orig. on äänieristyspaneelit, ...

Ei mun mielestä omassa 1.8-koneisessa ollut (silloin kun siellä muovi vielä oli). Ehkä noissa ökymalleissa on  ;)
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

juku

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #25 : 01.01.2011, 12:54:07 »
Moro

Itselläni tallissa 1,8 muovisuoja. Siinä ei ole äänieristeitä eikä poimutettua alumiinipeltiä pakoputken kohdalla, mitkä ovat omassani (HDi 1,6 SW 2007). Tämän takia en vielä ole sitä paikalleen laittanut. Nämä eristeet ja pelti ovat kiinni muovitapeilla mitkä sulatetaan . Tässä 1,8 suojassa nuo tapit kyllä ovat. Nykyisestä suojasta puuttuu poikittaisesta palkista taaksepäin olevat osat. On ollut riittävä suoja lämpöjen puolesta (täysikokoinen viimasuoja käytössa) kurasuojaus on varmaan puutteellinen.
Nyt 2008 Allure PureTech 130 EAT-8 ja Citroen Jumper 2.2 Hdi 120  - ex 2008 Active e-Hdi92 2Tronic, 2008 Active Vti82, 407 SW 1,6Hdi, 406 ST GW HDi, 406 SR HDi, 309 XL, 2*205

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #26 : 01.01.2011, 17:51:31 »
Juuri näin on. Otetaas nyt perusteellisesti ja perustellen ;D King-panssari vaatii tuunaamista, jos tekee erinomaisen. Pohjapanssarin resononointi tuskin kuuluu auton sisälle ja itse alumiininhan voi hinkata lämpöä säteileväksi. Muovipussukka-vaimentimet voi irroittaa, mutta ne on parasta sahatta muoveineen irti härpäkkeestä, jos haluaa ehjänä irti. Sitten niiden kiinnitys on easya panssarin lävitse itseporautuvilla ruuveilla > muovin läpi. Tuo puhuttu öljypropun irroittaminen ja suodattimen vaihtaminen vaatii muidenkin alustatarkastusten vuoksi panssarin irroittamisen (noin) kerran vuodessa. Siksi propun irroittamiseen on turha tuunata panssariin aukkoa. Pelkkä öljynvaihtohan on helpointa tehdä imuvaihtajalla ja itse long-life  (tietenkin laadukas kotimainen MH-3385 M-Filter) suodatin vaihdetaan 30000 km välein. Pätkäajossa 15000 km on öljynvaihdolle liki maksimi, jos meinaa moottorin säästää isältä pojalle  ;) Automaattilootan öljyn vaihto vaatii toki eri tarinan/taas tuon panssarin irroittamisen. Lähes välttämätöntä on tuunata 30000 km välein "panssarin alla", kun vaan saisi ne kunnon kuvalliset ohjeet saitille, miten automaatin JWS-3309 vaihtuu parhaiten...imuvaihto voisi olla ok, mutta tuo 60 astetta limitoi  8)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

opperi

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #27 : 16.01.2011, 22:02:11 »
Tällainen tuli vastaan:

http://fi.autoladu.ee/varuosa/4693/80754/

Onkohan investoinnin väärti? Kesällä asennettu orggis muovilev on jo mennyt näemmä osin säpäleiksi. Vissiin Fixus myös myy Suomessa.



Täsmälleen tuollaisen näköisen asensin hajonneen muovisen tilalle(407 2.0aut -05). Helppo asentaa - jopa itse osasin. Maksoi noin 150 euroa. Jostain tarvikeliikkeestä pääkaupunkiseudulla ostin - en vain millään muista mistä.
Vahvaa plootua vaikutti olevan. Varmasti kestää muovia paremmin.

opperi

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #28 : 17.01.2011, 09:22:04 »
Täsmälleen tuollaisen näköisen asensin hajonneen muovisen tilalle(407 2.0aut -05). Helppo asentaa - jopa itse osasin. Maksoi noin 150 euroa. Jostain tarvikeliikkeestä pääkaupunkiseudulla ostin - en vain millään muista mistä.
Vahvaa plootua vaikutti olevan. Varmasti kestää muovia paremmin.

Valvotun yön jälkeen ;), tarkistelin verkkopankkia. Ostin pohjaplootun Hessu-Mobiilista Vantaan Hämeenkylästä. Maksoi 137 euroa.

ArtiZi

  • Vieras
Vs: 407 - Moottorin ja alustan muovisuojat
« Vastaus #29 : 17.01.2011, 21:47:37 »
Kiitos tiedosta. Tuliko siinä kaikki tarvittavat asennustarvikkeet mukana? Voisi tuollaisen itsekin ruuvata kiinni sen sijaan, että aina pelkää sen muovihärpäkkeen puolesta kun ajelee mökkitiellä ja Helsingin kaduilla.