Kirjoittaja Aihe: 207 - Tehottomuus (THP)  (Luettu 36912 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #135 : 30.06.2017, 06:46:32 »
Ahtopaineensäädin jumittaa kerta alipainepumppu sekä hukkaportti toimii.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #136 : 30.06.2017, 08:13:35 »
Sitten vedin alipainepumpulta letkun suoraan kellolle ja johan löytyy painetta! Helposti ahtaa 1,0 bar ja ahdotkin nousee nopeammin.  Tietäjillä mitään ideoita jatkoon, pajalle en vie, eivät tunnu osaavan kuin osia vaihtaa! :o

Loistava tuninki saada moottorista jokin putki halki tai koko moottori sanoo poks. On toki sellaisia pajoja, jotka osaavat... :)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Jallupoika

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #137 : 30.06.2017, 12:36:36 »
Eipä sitä ilman ahtosäätöä ole tarkoituskaan ilman monitorointia huudattaa, olipa vaan keino tarkastaa ahtimen ja hukkaportin kuntoa. Vikaa on varmaan jossain säätöpiirissä, magneettiventtiili keväällä jo vaihdettiin ilman menestystä. Seuraavaksi kytken alipainemittarit alipainepumppuun ja hukkaporttiin, katotaan mitä siitä paljastuu.

Jykke

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #138 : 30.06.2017, 17:59:40 »
Koodit tsekkattu pp2000:lla tms. tehdassoftalla vai jollain geneerisellä OBD2 softalla? Jos auto on limpissä niin siellä saattaa olla taustalla joku koodi joka ei näy noilla geneerisillä. Tiedän kokemuksesta. Ecussa joku softa?

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #139 : 30.06.2017, 22:42:51 »
Alipainevuoto tai tukos kannattaa myös tsekata.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #140 : 03.07.2017, 06:38:18 »
Ja kannattaisi myös katsoa tietokoneella pyytääkö ecu ylipäätään ahtoja minkä verran. Jos siellä on muuta häikkää niin ei se edes täysiä ahtoja pyydä välttämättä mm. nakutuksen estämiseksi. Tosin sähän testasit jo pakolla niitä ahtoja niin luulis että naku koodia tai muuta tullu aika nopsaan.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Jallupoika

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #141 : 03.07.2017, 17:43:24 »
Maxidiagilla ihan geneeriset koodit luettu, olikohan P0239 boost pressure low. Saattais olla ahtotunnistin turbon putkessa vialla. Kuitenkin live datassa ilmanpaine- ja alipainearvot vaikuttaa oikeilta, ahdot vaan matalalla. Tässä kuitenkin kakai erilaista paineanturia, toinen putkessa ja toinen imusarjassa. pp2000 ei ole kun ei ole Winukkakonetta millä käyttää.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #142 : 04.07.2017, 06:40:26 »
Eiköhän se anturi toimi jos se kuitenkin tunnistaa että liian vähän ahtoja on.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Jykke

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #143 : 04.07.2017, 09:58:56 »
Kannattaa etsiä joku jolla on PP2000. Jos tuonkaan jälkeen ei vedä niin veikkaan että turbo on vaan kypsä. Jos vedät letkun suoraan alipainepumpulta ilman ohjausta, niin ahtojen pitäisi olla luokkaa 1,4-1,6bar max mikäli välijäähdytin ja putkisto on tiivis.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #144 : 04.07.2017, 22:45:20 »
Kuinkahan paljon hukkuu ahtoja jos venakopan takaisku rikki?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Jallupoika

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #145 : 05.07.2017, 18:04:42 »
Aiemmin jo paineistin ahtoputkistoa, siinä samassa kokeilin ilmapistoolilla ja rättitullolla sitä huohotin liitintä, ei tuntunut päästävän venakoppaan päin. Ajelin eilen alipainemittarit kytkettynä linjoihin, pumppu tekee 0,95 alipainetta ja pitää sen moottori sammuksissa hyvän aikaa. Se hukkaportin alipaine sitten vaeltaa aikalailla ajotilanteen mukaan, oletuksena hukkaportti on ajaessa auki ja se suljetaan  kun moottorilta pyydetään tehoa. Painaessa nopeasti käy jopa 0,7:ssä mutta heti tippuu 0,5:n tietämille. Jännä kyllä että hukkaporttia säädellään ihan kuin ahtoja pitäis rajoittaa, vaikka ahdot yleensä alle 0,3 bar?  ??? Netissä on paljon juttua Minin ja Peson kuluneista hukkaporteista, niissä se läppä ei tiivisty pakopesään vaikka alipainekello vetää liikkuvat kiinni. Vähänkö hankala lukea Maxi diagia ja kahta alipainemittaria samalla kertaa, kun ei oo tarpeeksi kierossa silmät ;D