Sama kävi mun TU5JP4 moottorille, 180 tkm ajettuna. Auton ostin 120 tkm ajettuna. Heti aluksi pisti öljynkulutus silmään, puoli litraa meni parille tonnille.Öljynvaihto väli oli ollut edellisellä 30 tkm. Venttiilipalon syy ei täysin selvinnyt , epäilivät hydraulisen venttiilin välyksen säädön jumittamista, joka johtuisi liian pitkistä öljynvaihtoväleistä. Karstaa tms löytyi öljyn paineella toimivassa venttiilinvälyssäätimissä. Pistin silmät kiinni ja teetätin konerempan. 1800€, venttiilikoneisto korjattiin, männät rengasteltiin ja komenttia tuli että onpa kone karstainen. Kiertokangenlaakerit oli ok ja sylinterien seinämät myös. 120 tkm on auto palvellut moitteetta konerampan jälkeen, olen vaihdellut öljyt 10 tkm välein. Eikä tarvi lisäillä öljyä enää, desin vie kymppitonnille, se tulee osin siitä että öljynsuodattimen jalka tihkuilee