Pistokkeelta mittaus, tuleeko 12V jännite vastusketjuun. Ensiksi toki simppelein, onko sulake ehjä? Jos jännite tulee, niin vastuslanka on melko varmasti poikki. Varmistus resistanssimittauksella istuin- ja selkänojaosasista. Istuimen istuinosan purku mahdollinen, yleensä ensiksi irroitus autosta. Heikoin liitäntä on yleensä termostaatin kohdalla, eli "johto usean taivuttelun, istuinliikkeen aiheuttamasta voimasta menee poikki". Koko istuinosan vaihto kustantaa satasia, omatoiminen korjaus 0 euroa, jos pääsee omatoimisesti juottamaan liitoksen kuntoon. Onko istuinkankaassa mustunutta pistemäistä kohtaa? Joskun lanka kuumetessa ja katketessaan polttaa jäljen. Istuimen alla oleva ohjausyksikkö mahdollisesti rikki, vaihto ristiin tarvittaessa matkustajan puoleiseen, niin vikakohde voidaan eliminoida. Aika ahdas paikka on korjata, penkit voi kallistaa ottamalla neljä istuimenkiinnitys-torxia auki. Tällöin myös istuinosan verhoilu on mahdollista vaihtaa.
Ei tässä arvailla, vaan faktoihin nojataan: Perustuu tietoon, loogiseen ajatteluun ja omakohtaiseen kokemukseen korjata istuin kuntoon
.