Kirjoittaja Aihe: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää  (Luettu 16144 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eddiefi

  • Vieras
Vs: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #30 : 23.05.2020, 17:58:16 »
Auto: 2005 407 1,8 (EW7, 115 hv).

Käytin crankshaft pulleytä pois paikaltaan ja asensin takaisin. Nyt auto ei käynnisty. Starttaa, muttei käynnisty tai edes yritä käynnistyä. Missä vika voisi olla? Saa bensaa, tulee kipinä. Ennen tätä operaatiota toimi aivan normaalisti.

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 533
Vs: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #31 : 23.05.2020, 19:32:12 »
Onkohan alapyörällä kiilaa, ettei ois jako sekaisin.

LionRouge

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 292
  • "ihanaa leijonat ihanaa ..."
Vs: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #32 : 23.05.2020, 20:07:43 »
Olisiko asentotunnistin voinut saada kolhuja?
(2006) 407SW 2.2Hdi, VF36E4HTH21566xxx DAM10971CJ

eddiefi

  • Vieras
Vs: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #33 : 23.05.2020, 21:49:08 »
Missä tämä asentotunnistin tarkalleen sijaitsee? Ei löydy kuvaa netistä siitä.

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 533
Vs: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #34 : 23.05.2020, 22:42:47 »
Taitaa olla asentoanturi vaihteiston päässä ja nokka akselilla. Tarkistaisin jaon ensiksi.

LionRouge

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 292
  • "ihanaa leijonat ihanaa ..."
Vs: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #35 : 24.05.2020, 11:42:37 »
En tiedä tästä koneesta, mutta ainakin hdi koneessa on kampiakselin asentotunnistin apulaitteiden hihnapyörän vieressä kampiakselin päässä. Yhdellä pultilla kiinni.
(2006) 407SW 2.2Hdi, VF36E4HTH21566xxx DAM10971CJ

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #36 : 24.05.2020, 13:27:15 »
^ Bensa koneissa ei ole.

Jos kampiakselin hihnapyörän keskipultti on ollut irti tai löysällä niin veikkaan myös, että jako on siirtynyt.

eddiefi

  • Vieras
Vs: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #37 : 24.05.2020, 14:26:39 »
Joo, tämä jaon siirtyminen on todennäköisin tässä. Mistäs siihen saisi selvät ohjeet, miten laittaa se oikein?

baccala

  • Vieras
Vs: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #38 : 09.07.2020, 19:43:44 »
Auto: 2004 407 2,0.

Nythän se myrkyn lykkäs. 2004 407 2.0 ajettu eile illalla kotipihaan parkkiin. Toimi ajomatkalla normaalisti, mutta tänä aamuna ei pienintäkään lupausta että olisi lähtenyt käyntiin. Startti pyörittää moottoria hyvin, mutta siihen se jääkin. Lykkäsin auton läppäriin kiinni piuhan perään ja sain yllätykseksi moottorista pihalle aika pitkän listan vikakoodeja. Taisi tulla kevyesti ennätys koodien määrässä.

Koodit seuraavat:

- P1644 Kaasupolkimen asemaanturi; signaali liian korkea, piirivirhe.
- P2143 -EGR-venttiili, signaalin jännite liian alhainen.
- P0201 suuttimen virtapiirivirhetoiminto- Sylinteri 1.
- P0203 suuttimen virtapiirivirhetoiminto- Sylinteri 3.
- P0204 suuttimen virtapiirivirhetoiminto- Sylinteri 4.
- P0202 suuttimen virtapiirivirhetoiminto- Sylinteri 2.
- P0444 Haihduttavan päästönohjausjärjestelmän tyhjennyksenohjausvinttiilin piiri avoin.
- P0351 Sytytyspuola AEnsiö/toisiovirtapiirin virhetoiminto.

Oiskohan mahollisesti joku päävirta releistä sanonut moro, vai jotain muuta pahasti pielessä?
« Viimeksi muokattu: 09.07.2020, 19:53:46 kirjoittanut baccala »

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #39 : 09.07.2020, 20:39:31 »
Katso nyt kaikki sulakkeet tarkkaan läpi, ettei ole palanut. Hyvinkin nuo kaikki voivat olla saman syötön takana. Ja jos ei ole sulakkeita mennyt niin sitten seuraava arvaus vikapaikaksi on bsm, eli moottoritilan sulakerasia, noitakin on 407:sta mennyt...

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #40 : 09.07.2020, 21:21:38 »


Koodit seuraavat:
P1644 Kaasupolkimen asemaanturi; signaali liian korkea, piirivirhe.
P2143 -EGR-venttiili, signaalin jännite liian alhainen.
P0201 suuttimen virtapiirivirhetoiminto- Sylinteri 1.
 P0203 suuttimen virtapiirivirhetoiminto- Sylinteri 3.
P0204 suuttimen virtapiirivirhetoiminto- Sylinteri 4.
P0202 suuttimen virtapiirivirhetoiminto- Sylinteri 2.
 
Oiskohan mahollisesti joku päävirta releistä sanonut moro, vai jotain muuta pahasti pielessä?

BSM boxiin tulee paksu harmaa johto, en muista liitintä mutta helpoiten saat mitattua jännitteen suuttimien yhteiseltä plusjohtimelta. Jos sinne ei tule 12V, niin voit kokeilla 15A sulakkeen kautta syöttää jännitettä akusta suoraan ja startata. Virta haaroittuu tuosta harmaasta myös suuttimille. Ohje lisätä BSM:lle, eli PSF-1 boxille lisärele on olemassa. Oheisena kuva.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

baccala

  • Vieras
Vs: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #41 : 10.07.2020, 18:55:58 »
Vika löytyi sulakerasian yhdestä releestä. Revin releen muovikuoret kuuseen ja vähän herkistelin kärkiä ja sain auton käyntiin. Tämä ei ole kuitenkaan varma ratkaisu, nii löytyykö keltään ylinmääräisenä 9656086180 bsm-l02-00 koodilla sulakerasiaa?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #42 : 10.07.2020, 22:38:28 »
Ko. releen voi ohittaa erillisellä, kuten kirjoitin. Boxin kuva, eli miten pääsit releeseen käsiksi? L02 boxit ovat jo saatavuudeltaan tiukassa ja ehkäpä lisäreleellä on lopputuloksena kestävämpi PSF-1 boxi.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2020, 22:51:53 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #43 : 10.07.2020, 23:48:31 »
Tavallisen idioottimaista PSA:lta tehdä nuo BSI:t ja BSM:t täyshalvennetuilla piirikorttireleillä. Esim. VAG:llä on normaalit pistokekantaiset releet, jotka helposti vaihdettavissa. Hyvin pitkälti näistä johtuu tuo nykyinen sähkövikaisen merkin maine, vaikka releet ovatkin helposti vaihdettavissa, jos viitseliäisyyttä riittää. Korjaamot vaan vaihtavat koko BSI/BSM:n ja hinta on sen mukainen.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #44 : 11.07.2020, 06:45:49 »
Releen vaihtaminen kaksoisladottuun piirikorttiässäkkään ja kumimuoviin valettuana ei ole kovin helppoa tehdä. Harmi, kun viskasin L02 boxeja roskiin ennen kikka kolmosta. Brittien testausohje oli huono, jumppilangoilla testattiin rikkonaisen releen toimivuutta, jonka olisi voinut ohittaa. Siksi hauenleuka ja siinä metri johtoa ei jätä pulaan, jos rele menee rikki. Ohitus BSMmän plus navasta harmaaseen paksuun johtoon pelastaa pulasta.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -