Kirjoittaja Aihe: 407 - Jako meni sekaisin -> moottoriremontti tehty, mutta ei käynnisty? (HDi)  (Luettu 6511 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Tästä laittakaa eriävä mielipide pöytäkirjaan. On totta että että ohjureita ei vaihdeta kovin usein. Olen laittanut uudet venttiilit tai siis kansipaja laittanut venttiilit ja sitten vain kumit ja eipä kauan mene, että alkaa öljyä menemään. Se kumi ole juurikaan kuin roiskeöljyä varten. Se on totta että ohjurien vaihtaminen on kallista, mutta jos itse vaihtaa niin niitä saa vitosella kappale. Eihän se helppoa ole mutta onnistuu kyllä. Se on aivan erillainen se uusi venttiili ja ohjuri. Maailmalla tuo on ihan arkipäivää, niitten vaihtaminen ja keskustelu välyksistä ja onko pronssia vai patarautaa. Niin, ja se kuluu kyllä vaikka se olis ihan tikkusuoraan männän kanssa. Se kippaa se ohjuri kun nokka sitä laahaa. Mutta ei se nyt tähän kuulunut. En minä ole mitään sanonut että ohjurit vaihtoon. Pyörittelin vain niitä mahdollisia vikakohteita, että mikä vois olla. Tuo männänregas. Naa, ei se oikein uskottavalta kuulosta. Jos se olis jumissa niin siinä olis tuotakaan vertaa painetta. Tuo on hankala jos on etäisyyttä. Ja talli pitäminen on kallista. Joillakinhan on muitakin velvotteita ja nämä harrastukset sitten jää vähemmälle.

LKP

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 51
Ohjureita en ole uusinut 8-venttiilisissä hdi:ssä koskaan vaikka saman verran kilometrejä ollut, en usko että ohjurit on soikeat. Toki jos vaihdetaan öljyt 20 000 välein, se lyhentää kestävyyttä.

Öljynvaihdoista:
Edelliset omistajat vaihtaneet suurinpiirtein huolto-ohjelman mukaan, 200tkm asti. Itse siitä eteenpäin 10tkm välein. Parilla vaihtokerralla olen syöttänyt myös puhdistusainetta +RVS.
407 SW 2.0HDi automaatti, vuosimallia 2007.
VIN: VF36ERHRJ21614185