Kirjoittaja Aihe: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)  (Luettu 42113 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 566
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #90 : 26.08.2017, 10:02:25 »
Ei se ole ohjelmassa 60000 kilsan kohdalla mutta nuo monet kyllä tarjos sitä tohon kohtaan koska startstop -autoilla kuulema saattaa kulua yllättävänkin nopeaan.

Tulee kuitenkin tuosta mieleen että koska sen vaihtoväli on tehtaan mukaan se 120000 tms, niin eikös sen pitäisi mennä takuuseen jos se on paskana jo puolessa välissä vaihtoväliä?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #91 : 26.08.2017, 16:46:09 »
Voihan sitä aina yrittää, ajotavastahan se on kiinni jarrujen kuluminenkin ja aika tarkkaan on turha huudella jarrupaloja takuuseen. Se on hihna sitte varmaan aika kovilla dieselissä kun on niin paljon lyhyempi vaihtoväli kuin bensassa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #92 : 27.08.2017, 19:11:14 »
Apulaitehihnan vaihtaminen 50 tkm ajettuun autoon on pelkkää rahastusta, mitään perustetta sen vaihtamiselle ei voi olla, ellei hihnassa ole jokin valmistusvika.

Minä vähän aikanaan pelkäsin, että 508 GT:n 2,2-litrainen hodari on kallis huoltokohde, mutta kyllä se noihin edellä esitettyihin hintoihin varrattuna on ollut edullinen ihan merkkiliikkeessä huollettuna. Ei yksikään huolto ole viittä sataa maksanut, vaikka on laatikon öljytkin vaihdettu.  Öljyt olen toki vienyt itse ja vaihteistoon vaihdettiin öljyt Opelin/Saabin varaosanumerolla ja -hinnalla.

Onkohan tässä nyt niin, että hintoja kysellään muualta kuin merkkiliikkeistä ja todellisuudessa se halvin hinta onkin siellä marmoritiskillä? Vai onko maahantuojan vaihtuminen tuplannut kaikki varaosien ja tarvikkeiden ennestään jo pöyristyttävät hinnat?
« Viimeksi muokattu: 27.08.2017, 19:17:40 kirjoittanut Penguin »

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #93 : 27.08.2017, 19:33:02 »
Ei se ne hinnat ole muuttuneet, viimeinen huolto on tehty jo uuden maahantuojan aikaan, hinnat oli ihan samat kuin vehon aikana. Merkkiliikettä pidetään jostain kumman syystä mörkönä joka rahastaa, todellisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Enemmän mä olen nähnyt rahastamista tusinahuolloissa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #95 : 28.08.2017, 02:44:53 »
^Joo, ei ole Länsiauton huoltohinnat Espoossa olleet pahoja Pösöllekään.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #96 : 28.08.2017, 09:31:26 »
Tuo apulaitehihna sarja on kyllä sika kallis, kun on vielä ns. uusi osakokonaisuus. Hinta pudonnee jatkossa kun osia alkaa menemään. Se siis sisältää hihnan, kiristimet ja rullat. Start&stop dieseleissä kun laturilla lyödään auto käyntiin niin rasittaa näitä osia. Eihän sitä tietty tarvii vaihtaa jos ei halua, mutta ei sekään sitten ole kivaa kun liikennevaloissa kuuluu naps ja hihna poikki eikä auto lähdekään enää käyntiin.

Niin ja siis se hihnasarja vaihdetaan 120tkm välein! Ei 60tkm!
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #97 : 28.08.2017, 17:03:40 »
Onko Puretechissa muuten sama idea mutta vaihtoväli on 160 tai 175 tkm?
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #98 : 28.08.2017, 18:20:37 »
Niin ja siis se hihnasarja vaihdetaan 120tkm välein! Ei 60tkm!

Näin sanoo rehellinen huoltomies, mutta toisaalla myyntihousut jalassa pistetään vähän pelottelua peliin siitä kuinka niitä on mennyt poikki alle tuon 120 tkm:n automerkissä X, niin kyllä se kannattaa vaihtaa ajoissa, ettei jää sinne liikennevaloihin seisomaan, kun hihna katkeaa. Tuollaista tarinaa kun sopivasti hokee ja säestää vielä riskillä, että katkennut hihna syöksee jakohihnan väliin, jos voi seurata tuhansien eurojen remontti, niin asiasta mitään tietämätön asiakas päättää jättää riskin ottamatta ja vaihdattaa hihnan vaikka jokaisessa huollossa.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 566
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #99 : 29.08.2017, 18:40:19 »
Nuo 500 € ja yli olevat hinnat on kaikki tullu merkkihuollolta. Nyt otin hyvinkäältä ton 260 € hintasen kun polttoainesuodatinta lukuun ottamatta en huomaa noiden sisällössä eroa. Jos se suodatin siihen tuo jonkun kympin lisää niin silti ollaan 200 € halvemassa hinnassa kun merkkiliike.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #100 : 29.08.2017, 18:57:30 »
Tota 200 hinta eroa on vaikea selittää muuten kuin että huollossa ei tehdä kaikkea ja öljy ei vastaa luokitusta. Hyväksytty öljy maksa hanasta noin 100€, itse vietynä kannussa 60-70 €. Ison huollon aika on varmaa karvaa vaille pari tuntia, eli pelkkä työ maksaa noin 170 €. Osat huoltoon 120-180 + urea. Eli se hintahaarukka pitäisi olla 380-470 € korvilla tai jotain jätetään tekemättä ymv. Että jossain määrin haluaisin nähdä näissä hinta vertailuissa erittelyn.

Tossa just laskin ohjehinnoilla että Puretechin pieni huolto 25 tkm tai vuosi, työ, öljyn suodatin, raitisilmasuotimen ja öljyt hanasta noin 217 €. Isompi 50 tkm tai 4 vuotta, työ, öljyn suodatin, moottorin ilman suodatin, raitisilma suodati, sytytystulpat ja öljy hanasta, 350 €.
« Viimeksi muokattu: 29.08.2017, 19:20:45 kirjoittanut SamiK »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

vmoi73

  • Vieras
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #101 : 30.08.2017, 13:55:54 »
Teetin omaani 25tkm huollon Veholla samalla kun autooni vaihdettiin uusi moottori takuuna. Huollon hinnaksi jäi ilman öljyjä n. 280 €. Hinta koostui sisäilmansuodattimen ja moottorin ilmansuodattimen vaihdosta, takajarrujen herkistelystä ja muista huolto-ohjelmaan kuuluvista töistä. Sikamainen hinta, mutta koska kärry nyt muutenkin oli tuolla niin ajattelin että olkoon. Takajarrujen herkistely oli lisätyö, sen osuus oli n. 40 €. Autona siis 130 hv Puretech+automaatti.

3nolla8

  • Vieras
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #102 : 30.08.2017, 15:21:32 »
Ensimmäinen huolto kustansi 185e (ei vaihdettu raitisilmasuodatinta) mittarissa noin 22tkm ja toinen kustansi 433e(se suodatin, tulpat, jarrunesteet, ei ylimääräisiä kuluja) mittarissa oli noin 46tkm. Merkkihuollossa molemmat.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #103 : 30.08.2017, 16:55:20 »
Takajarrujen herkistely ei kuulu enää huolto-ohjelmaan, se on lisätyö joka kyllä kannattaa teettää joskus.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 566
Vs: 308 - Huolto ja huoltohinnat (2013-)
« Vastaus #104 : 30.08.2017, 17:42:56 »
Nyt sain tohon lisää sen polttoainesuodattimen vaihdon, eli 305 € yhteensä. Eli sisältää moott.öljyn, öljyn-, ja ilmasuod, jarrunesteen vaihto sekä tark.kohteet, sekä mahd. ADBlue lisäaineen lisäyksen sekä polttoainesuodattimen vaihdon. Öljy Liuq Moly 0W-30 ACEA C2.