Sen verran monta kertaa olen eri Peugeot-malleihin tuon toimenpiteen joutunut tekemään, että voin todeta tuollaisen apuvälineen helpottavan työtä selvästi. Joissakin autoissa/automalleissa tuollainen on tarpeen enemmän kuin toisissa. Esim. Expert on hankalimmasta päästä, eikä tainnut Boxerkaan olla helpoimmasta. 307:stä tosin ei ole kokemusta.
Auton omaa tukivartta vasten voi toki kammeta, mutta sillä tavoin ei saa yhtä paljon voimaa, eikä asento ole optimaalinen irtoamista ajatellen. Kun tukivartta kammetaan alaspäin suoraan pallonivelen kohdalta, irtoaa se muutenkin helpommin. Lisäksi yksin tehdessä on helpompaa, kun voi vaikka jaloilla tai toisella kädellä pitää/painaa alatukivartta alaspäin samalla, kun ohjaa olkatuen sivulle (ja tarvittaessa kääntelee/heiluttelee sitä).