Näiden patonkien kanssa sekin on mahdollista että viat katoavat itsestään tai sitten niitä ei alunperinkään edes ollut. Itselläni tuli 2001-mallisessa 307 XSI 2,0:ssa noita "catalytic converter fault" ja "anti-pollution fault" herjoja näytölle ja moottorivalo syttyili mittaristossa. Merkkiliikkeen testeri ei kertaakaan löytänyt yhtään vikakoodia, ei päällä olevaa vikaa eikä vanhoja vikakoodeja. Jotenkin vaan olemattomien koodien resetointi sammutti nuo herjat, jotta saattoivat sitten taas satunnaisen ajan ja kilometrimäärän kuluttua tulla uudelleen.
Ensimmäiseen ja omalta osaltani ainoaan katsastukseen vein tuon kiesin päivää ennenkuin nämä OBD-testauksen kriteerit muuttuivat kireämmiksi. Koodit luettiin katsastuksessa kolmeen kertaan ja joka kerta tuli eri määrä ja eri koodit. Useimpia eivät löytäneet lainkaan listoistaan ja kun eivät pääseet inssien kesken yksimielisyyteen pitäisikö ne hyväksyä vai ei, niin ehdotin että laittavat leiman rekisteriotteeseen ja jäävät ottamaan selvää noista koodeista ihan omalla ajallaan. Ehdotus meni läpi, leima tuli ja päätin, että tuo "vilkkuvaloauto" ei minun osaltani toista katsastusta tule näkemään.
Varmasti tuossa autossa oli jotain vikaa noihin vikakoodeihin, -ilmoituksiin ja merkkivaloihin liittyen, mutta tuskin siellä mihin edellä mainitut viittasivat.