Auto: 1989 309 1,6 XL Look (XU52C, B2B, Solex 34/34 Z1 -kaasutin, tehostamaton ohjaus, 3-ovinen).
Autossa on Ducellierien virranjakaja (2525702A F8, C005D005, Peugeot 5900 H2). Tarkoituksena oli uusia sekä kansi että pyörijä, koska edellisillä oli ajettu jo yli 128 000 km. Motonetista ostamani alkuperäisosaa 5941 46 vastaava virranjakajan kansi (10-6004) oli englantilaisen Intermotorin paketissa (46031), mutta yllättäen kuitenkin Ranskassa valmistettu Ducellier-merkkinen osa (siis täysin alkuperäistä vastaava).
Pyörijä (10-4741) sen sijaan oli kiinalaisen Osscan tuote (10-4741), jota en viitsinyt ottaa käyttöön, koska se erosi kiinnitykseltään liikaa aiemmasta osasta. Nimittäin pyörijän sisällä oleva uloke, jonka avulla se kohdistuu virranjakajan akselissa olevaan vastaavaan koloon, oli leveydeltään n. 2 mm, kun se sopivassa osassa oli n. 4 mm. Tästä johtuen pyörijän asema virranjakajan akseliin nähden pääsee vaihtelemaan huomattavasti ja varmaan siten myös sytytyshetki useita asteita? Vanhassakin osassa oli hieman välystä, muttei sentään noin järkyttävän paljon kuin tässä uudessa, jonka pitäisi valmistajan merkintöjen mukaan kuitenkin olla sopiva osa tähän virranjakajaan vastaten alkup. osaa 5937 28.
Kuvassa musta osa on uusi Osscan pyörijä ja toinen on käytetty Motonetista vuonna 2004 samalla tuotenumerolla ostettu osa, jonka merkistä ei ole tietoa. Ero kohdistuksen suorittavan ulokkeen paksuudessa näkyy selvästi.
Klikkaa kuvaa nähdäksesi suurennoksen.