Kirjoittaja Aihe: 607 - Sammuilee kuumalla moottorilla (EW)  (Luettu 1304 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

arita61

  • Vieras
607 - Sammuilee kuumalla moottorilla (EW)
« : 24.07.2019, 10:15:38 »
Auto: 2004 607 2,2 (EW12J4, manuaalivaihteisto).

Missä sijaitsee kyseisen mittarin anturi onko se öljypohjassa oleva anturi. Onko kyseinen anturi sellainen, että kun sen lämpötila nousee tarpeeksi korkealle, niin se sammuttaa auton? Alussa se oli aina tasan 90 astetta kuin moottorin lämpötila, mutta nyt se nousee korkealle varsinkin kylä ajussa ja auto sammuu, mutta lähtee jäähdyttelyn jälkeen taas käymään. Matka ajussa ei tee kyseistä ongelmaa kun sen verran viima käy ja pitää paremmin paikat viileänä. Anturi ilmeisesti vioittunut, mutta missä se on ettei turhaan vaihtele ylimääräisiä antureita?

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Sammuilee kuumalla moottorilla (EW)
« Vastaus #1 : 03.08.2019, 21:09:15 »
Ainakin omissa kulkineissa öljyn lämmöt nousevat kireimpiä pakkasia lukuunottamatta hyvinkin päälle 100 asteen normaalisti, korkeimmillaan kesähelteillä öljyn lämmöt on jossain 120 asteen luokkaa, ainakin näissä minun omistamissa Pösöissä, joten tuo autosi sammuminen tuskin siitä johtuu? Öljyn lämmönhän pitäisi ollakkin yli 100 astetta että öljyn sekaan kondensoitunut vesi poistuisi mahdollisimman nopeasti. Eikös tuossa sinunkin mittarissa 90 astetta ole siellä noin klo 10 kohdalla, ja jos mittari on pystysuorassa niin öljyn lämmöt silloin jotain 115 astetta ja mittarin maksimi on 140 astetta niin mielestäni jos ei nouse yli mittarin niin lämmöt on normaalit. Eiköhän tuo lisäksi sytytä varoitusvalon ennemmin kuin sammuttaisi auton liian korkeasta öljyn lämmöstä.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’