Kiitos hintatiedosta.
Tuli sellaista tässä pähkäiltyä, että onko se osa vain lämpövastus (jolloin vikadiaknoosini meni oikein) vai onko siinä jonkinlainen termostaatti tms. kytkin vielä samassa (jolloin diaknoosi mahdollisesti virheellinen)? Autolla oli ajettu jonkin verran aiemmin ennen mittausta, joten moottori ja konehuone olivat selvästi ulkolämpötilaa lämpimämpiä, kelihän oli kyllä reilusti pakkasella. Saakohan tuo aina jännitesyötön, jolloin se lämpiää aina (ellei itse sisällä tekniikkaa) vai tuleekohan jännitettä vaikkapa imuilman lämpömittauksen perusteella moottorinohjaimelta?
Maskinsuojat ja muut eristelyt saattaisivat toki auttaa, mutta minulla tuo juuttumisongelma on ilmennyt pääasiassa, kuten tälläkin kertaa, pakkasessa pidemmän pysäköinnin jälkeen. Eli ei jäätynyt ajoviimasta vaan pysäköinnissä. Kun läpän saa auttavasti liikkumaan, voi autolla ajella, ja lämpimän moottorin kanssa kun pysäköi vähäksi aikaa, poistuu ongelma. Viime talvena en muista tuota edes esiintyneen, liittyy yleensä koviin pakkasiin.