Kirjoittaja Aihe: 605 - Sivuikkuna putosi alas  (Luettu 2733 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Cmdr.Riker

  • Vieras
605 - Sivuikkuna putosi alas
« : 25.11.2005, 18:57:33 »
Ongelma:

Pelkääjän puoleinen ikkuna vajosi itsekseen noin 5 cm ja samalla sähkökäyttöinen nosto/laskumekanismi lakkasi toimimasta. Sähkömoottori kyllä pyörii. Ikkunan saa pysymään kiinni vain nostamalla se käsin ikkunatiivisteen varaan.

Eräs oletus on se, että jompikumpi lapsistani on yrittänyt laskea ikkunaa pakkasilla ja mekanismi olisi mennyt silloin rikki ja kun sää lauhtui jäinen ikkuna sitten putosi.

Minulla on jossain varaston uumenissa nostinmekanismi kuskin puoleisesta ovesta. Aikoinaan naapurin poika peruuttu kadun toiselta puolelta automme kylkeen kun vaimo oli kääntymässä pihaamme. Peltikorjaamo laittoi autoon ns. B-ovet ja otin tietysti vanhasta ovesta talteen mitä ehjältä näytti. Osat tuli vaan kiireessä laitettua varastoon tarkemmin tutkimatta. Pitää joku päivä kun ehtii purkaa ovi ja katsoa josko toisen puolen mekanismista saisi käypäisiä varaosia.

Ratkaisu:

Vaijeri oli poikki. Toisen puolen hissistä ei saa vaijeria minun konsteillani nätisti irti, eikä varsinkaan toisen puolen koneistoon kiinni. Pörhöstyttävä hinta uudelle nosto/laskumekanismille: 269 euroa oikea ovi, 298 euroa vasen ovi. Autopurkaamo Mannelin Kajaanissa: 75 euroa irrotettuna.

Benoit

  • Vieras
Vs: 605 - Sivuikkuna putosi alas
« Vastaus #1 : 25.11.2005, 21:13:30 »
Mulla oli 306:sta poikki muovimokkulan tappi, joka kiinnittää ikkunan lasinnostimeen. Ja tappiahan ei saanut erikseen, vaan olisi pitänyt ostaa koko lasinnostin.

Minulla 3l SV:ssäsama ongelma kesällä, tappi eli "hissi" rikkoutui kun ovi pamautettiin kiinni lasi alhaalla, mitä siis tulisi välttää. Eikä auttanut muu kuin tilata uusi mottori/vaijerikokonaisuus Ranskanmaalta. Mikäli hissin palaset ovat tallessa, saattaa liimauskin onnistua. Jos autosi on 2-litrainen ja moottori ilman estetoimintoa, löydät vaihtolaitteen netistä joltakin purkaamolta, varmaan alle sadan euron.