Kirjoittaja Aihe: 406 - Ei sammu virta-avaimella (diesel)  (Luettu 1957 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Stanu

  • Vieras
406 - Ei sammu virta-avaimella (diesel)
« : 20.10.2007, 11:21:38 »
Farkuissa oli näet joskus pari tapausta jossa vas.takavalon syöpyminen/väärä poltin väärässä paikassa sain aikaan saman ilmiön. Muistaakseni siinä kävi niin, että parkkien syöttö jäi vetämään tuplarelettä ja autoa ei saanut millään sammumaan... Kannattaa varmaan tarkistaa varmuuden vuoksi nuo takavalot ja mahdollinen vetokoukun pistoke (saa aikaan saman efektin), vaikka auto olisikin sedan.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 142
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 406 - Ei sammu virta-avaimella (diesel)
« Vastaus #1 : 20.10.2007, 17:16:00 »
Tarkoitatko tuolla sitä, että kaikki neljä takavalolamppua ovat kaksilankaisia (jarruvalon lankakin), vaikka vain kaksi lamppua toimittaa jarruvalon virkaa? Näin ainakin sedanissa näyttää olevan.

Näyttää olevan myös Farmarissa ainakin käyttöohjeen perusteella.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2010, 16:50:04 kirjoittanut Tonilind »
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Stanu

  • Vieras
Vs: 406 - Ei sammu virta-avaimella (diesel)
« Vastaus #2 : 21.10.2007, 17:55:20 »
Jees, eli tarkoittaako Stanu väärällä lampulla väärässä paikassa sitä, että on laitettu takavaloon yksilankainen lamppu?

Jollen väärin muista, 2-lankapolttimoissa lukitusnastat ovat eri korkeuksilla so. lamppu ei mene paikoilleen 1-lankapolttimon paikalle. :-\

Jep. Muistaakseni homma meni niin, että kun 2 lankaisen tilalle rusikoi 1 lankaisen, alkoi parkkien syöttö kiertämään tuplareleelle.