Kirjoittaja Aihe: 405 - Ei sammu virta-avaimella  (Luettu 4542 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

antze

  • Vieras
405 - Ei sammu virta-avaimella
« : 23.10.2006, 11:22:35 »
Arkistoitu ohje: 405 - Ei sammu virta-avaimella


Auto: 1991 405 1,6 GLI (farmari).

Eli 405 farmari (ajettu noin 240k) sattui yllättäen alkamaan pitämään siitä että virrat ovat kokoajan päällä. Auto ei sammu avaimesta (käynnistyy kyllä) ja vaikka sammuisikin niin valoautomatiikka pelaa siltikin. Eli ainoa vaihtoehto on ruuvata akusta johto irti. Virtalukko vaihdettu pohjineen. Ei auta.

Kaikki valot ja myös moottori jää päälle kun yrittää avaimesta sammuttaa.


Vipe

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 162
Vs: 405 - Ei sammu virta-avaimella
« Vastaus #1 : 23.10.2006, 19:19:22 »
Mikäli virtalukonpohja kunnossa lienee oikosulku jossain. Kokeile sammuttamista irrottamalla yksi sulake kerralaan. Samoin vois irrottaa päivävaloreleen.

ChainX

  • Vieras
Vs: 405 - Ei sammu virta-avaimella
« Vastaus #2 : 24.10.2006, 10:43:15 »
Itellä jäi joskus valot päälle valoreleen kärkiin tulleen hitsauman vuoksi. Kannattaa huvikseen tarkistaa konehuoneen puolelta löytyvien releiden kunto ja samalla pyyhkäistä hiekkapaperilla kärkien pinnat tasaisiksi.

antze

  • Vieras
Vs: 405 - Ei sammu virta-avaimella
« Vastaus #3 : 24.10.2006, 11:07:32 »
Jahas tänään sitten räpläiltiin releitä ruiskuboksista jossa on siis ajovalot, parkit ja mittarivalot (liekö jompi kumpi sitten tämä päivävalorele?). Ihme ja kumma, auto tykkäs sammua avaimesta yhtäkkiä. Vaan kappas kun käytiin hakemassa uudet releet ja laitettiin kiinni niin sama ongelma vaan jatkuu, eli itsestään lähti ja itsestään tuli takas sinä aikana ku pyörähdettiin kaupoilla.

antsu

  • Vieras
Vs: 405 - Ei sammu virta-avaimella
« Vastaus #4 : 24.10.2006, 12:57:15 »
Jos räplääminen on auttanut edes hetkeksi, tulee mieleen, että jossakin on katkos tai oikosulku. Kannattaisi varmaan varovaisesti siirrellä jotakin johtoa ja kokeilla samalla sammumista siellä samoilla suunnilla kuin tuo edellinen operaatio oli.

Mika65

  • Vieras
Vs: 405 - Ei sammu virta-avaimella
« Vastaus #5 : 21.08.2010, 18:33:21 »
Auto: 1996 405 GLX 1,6 (farmari).

Auto ei sammu muuten kuin bensapumpun sulakkeet poistamalla. Eli, sammui kesken ajon, ensi yrittämällä ei tapahtunut mitään, toisella heti käymään ja kaikki toimi niin kuin ennenkin. Kotona ei sammunut muuten kuin em. sulakkeet poistamalla.

Mieleeni tuli heti virtalukon pohja, vaihdoin sen ja tarkistin vikakoodit, ei mitään vaikutusta. Mistä tuota ongelmaa pitäisi lähteä purkamaan?

Siis kyseessä on alunperin tehtaalta 10-95 lähtenyt ja Suomeassa 01-96 rekisteröity 405 GLXI farkku johon on jossakin vaiheessa laitettu 1,6 kone. Auto on kulkeutunut minulle reilu puoli vuotta sitten, toiminut moitteetta tähän päivään saakka. Varusteena löytyy käynnistyksen esto, jonka toimivuutta nyt epäilen.

Saman viestin laitoin tuonne clubin palstalle, ei siis tarvitse ihmetellä. ;)

Mika65

  • Vieras
Vs: 405 - Ei sammu virta-avaimella
« Vastaus #6 : 23.08.2010, 08:49:30 »
Johan alkoi vikaa löytymään :'( Huohotin putkissa olevat lämmitys vastukset olivat oikosulussa, seurauksena johtosarjan osittainen sulaminen. Tulipa siinä sitten tutkittua ja korjattua konehuoneen johtosarjaa, joku siellä oli tehnyt omia liitoksiaan jo ennen minua. No nyt on juottamalla tehty johto- liitokset, sukka ja teippi päällä. En muuten ymmärrä ihmisiä, jotka käyttävät näitä "rosvoliittimiä", löysin niitäkin tuolta konehuoneesta ??? Mielummin vaikka solmisin johtoja, kuin käyttäisin em. p.....ja.
No se siitä, vielä pitää selvitellä miksi latauksen merkkivalo palaa vaikka virta on sammutettu, ottikohan hiilisilta itseensä? Mene ja tiedä.... Päivittelen tätä kun kerkiän...

Mika65

  • Vieras
Vs: 405 - Ei sammu virta-avaimella
« Vastaus #7 : 28.08.2010, 21:19:21 »
No eipä ollut onneksi vikaa laturissa mutta, nyt on sitten koko v......tun konehuoneen johtosarja "korjattu". Elikäs kuskin puolen lokarin päällä olevista liittimistä boksille, kaikki korjattu juottamalla ja kutistesukka päälle. Eli kaikki p... een rosvoliittimet yms kotikorjaajan viritykset poistettu. Arvatkaa vaan minne kiinnitän huomioni kun joskus käyttis kulkinetta itselleni haen, konehuoneen johtosarjaan >:(. Oli aikamoinen savotta mutta tuli tehtyä ja ennenkaikkea nyt kaikki toimii. Seuraavaksi täytyy poistaa nuo vetokoukun pistorasiaan ryöstetyt sähköt ;D Että silleen