Öljyt on öljypohjassa eikä ne tule ulos suodattimen kautta. Suodattimesta tulee desi tai pari kun sen irrottaa (mitä sen sisälle nyt öljyä on jäänyt).
Aja moottori lämpöiseksi ennen öljynvaihtoa. Irrota moottorin alasuoja. Irrota öljynsuodatin ja laita tyhjennysastia suodattimen kohdalle, ettei suodattimesta valuja öljy mene maahan. Suodatin saattaa olla hiukan jumissa mutta sen saa irti siihen tarkoitetulla työkalulla. Suodatin irtoaa vastapäivään. Putsaa suodattimen tiivisteen vastinpinta ja öljypohjan kylki, jos/kun sitä öljyä siihen hiukan valui öljypohjan kylkeen. Uudesta suodattimesta voidellaan tiivistepinta tuoreella moottoriöljyllä ja se suodatin kiristetään kiinni sen verta mitä käsivoimilla sitä saa pyöritettyä kun se on ensin rullailtu "kierteiden loppuun".
Sen jälkeen avaat öljypohjasta tyhjennyspropun (älä tiputa proppua tyhjennysastiaan), jolloin öljyt valuu sopivaan astiaan. Kannattaa ottaa joku esim. 10 litran vetoinen astia, koska sitä öljyä tulee autosta riippuen noin 4-5 litraa. Sen jälkeen vaihdat proppuun uuden tiivisteen (merkkiliikkeestä euron <=> älä laita peruskupariprikkaa) ja kiristät propun. Sitä ei tarvitse kiristää naama punaisena vaan hiukan tiukata sen jälkeen kun proppu ei sormin enää pyöri. Tämän jälkeen uudet öljyt moottoriin täyttömäärän mukaan. Älä lisää samantien lisää, jos mittatikku näyttää vajaata, sillä kylmä öljy valuu hitaammin öljypohjaan