Kirjoittaja Aihe: 406 - Turvatyynyn merkkivalo palaa (ohjainlaite)  (Luettu 3942 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Katso myös: 406 - Turvatyynyn merkkivalo palaa (liittimet)


Ongelma:

Auto: 1998 406 2,0 (16-ventt., VF38ERFVE80548107, DAM 7830, 262 127 km).

Nyt tarvis vähän apuja taas. Käytin hakua ja niin eespäin luin juttuja. Penkin alta on teipattu, ja spiraalin purin ja se antoi kumpaankin karvaan 0,6 ohmia ja karvojen yli 0,2. Näytti mekaanisesti ehjältä. Onko siinä ohjauslaitteen liitoksissa ollut vika ja voiko itse säkissä olla vikaa. Kuka lukee Roissa vikakoodeja ja mikä laite se tarvitaan siihen lukemiseen jos tilaa jostain nettikaupasta. Olen laittanut katsatsusta varten johtosarjan takalunkkaan. Hitsannut sen keskimmäisen ja takimmaisen putken laipan ruosteen. Mittarivaloja vaihtanut. Ja sieltähän se airbagvalo syttyi. Lisäksi ABS toimii joskus pitävälläkin alustalla, että hammaskehät pitäis laittaa.

Ratkaisu:

Aamulla otin pussit irti. Ja ajelin Roi osaan ja antoivat kuskin pussin kokeiltavaksi. Ei vaikutusta ja Napapiriin purkaamolta kävin ihan itte purkamasaa pelkääjän puolen pussin samanlaisesta ja ei vaikutusta. Purkaamon kaveri yrtti läppärilla kattoa ja ei päässyt kattomaan. Sitten ei auttanut kuin mennä varaamaan Porholle ja satasen sopeutus on uudelle ECU:lle tehtävä. Mitään ei maksanut tämän päivän touhuilu  mutta kyllähän se mukava olisi jos Roista joku tekis tuon soputuksen. Mielellään satasen maksaisin jollekkin ennemmin kuin Porholle.

Tänään oli aika sitten mennä ja nyt valo toimii. Ohjainlaite alustettiin uudelleen. Hintaa oli kuusikymppiä. Koko korjaus oli siis satasen. Samalla kävi ilmi että kiesillä on ajettu vain 262127 eikä suinkaan puoltamiljoona. Jo minä vähän epäilinkin.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Turvatyynyn merkkivalo palaa (ohjainlaite)
« Vastaus #1 : 03.04.2015, 00:17:42 »
Tinasin sen spiraalin, ja johot penkin alla. En ottanut akkua irti ja laition bagin paikoilleen. Mitään ihmeitä ei kyllä tapahtunut. Minulla taitaa olla se keskusyksikkö mennyt. Pitää sitä seuravaksi kattella. ulkomailta. Näyttäis olevan alkaen viidellätoista niitä saatavilla.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Turvatyynyn merkkivalo palaa (ohjainlaite)
« Vastaus #2 : 15.04.2015, 18:09:06 »
Pitää laittaa uusi ECu tuossa kun kerkeää kun neljälläkympillä sain. Josko siitä vika löytyisi.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 723
Vs: 406 - Turvatyynyn merkkivalo palaa (ohjainlaite)
« Vastaus #3 : 17.04.2015, 15:32:37 »
Jotain jännittävää tapahtui, kun jatkuvasti palava valo muuttui villkuvaksi valoksi. Pitääkä se nyt kuitata pois vai mitä siinä nyt osaois seuraavaksi tehdä.