Kirjoittaja Aihe: 308 - Ei käynnisty (THP)  (Luettu 8196 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

issuj

  • Vieras
308 - Ei käynnisty (THP)
« : 07.08.2014, 15:30:50 »
Auto: 2009 308 CC 1,6 THP 150 (148 000 km).

Koetin kovasti etsiä tietoa ennen uuden aiheen avaamista, näissä on ilmeisesti melkoisen paljon jakopään vikoja ollut, mutta varsinaisen tyhjentävää keskustelua en löytänyt.

THP-moottorinen laite ei lähde käymään, vikakoodi nokka-akselin tunnistimesta, tunnistin vaihdettiin, sama juttu jatkuu. Mittasin puristuspaineet, pyöreät nolla kaikissa paitsi nelosessa, muutama baari.

En ole vielä venttiilikoneiston kantta avannut, ketju siis luultavasti hypännyt yli ja jako pahasti pielessä tai ketju poikki. Mitkä on seuraamukset pienimmästä suureen? Voiko selvitä vielä jakopään rempalla vai onko todennäköistä että venttiilitkin ovat jo saaneet siipeensä?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #1 : 07.08.2014, 21:01:36 »
Vuosimalli? Monesko omistaja? Paljonko ajettu? Kannattaa olla joka tapauksessa merkkiliikkeen kautta yhteydessä maahantuojaan. Jos kyse on jakopääongelmasta, niin tuotevastuu ja takuut ovat toimineet esimerkillisen hyvin, jopa niissä tapauksissa kun kyse ei ole auton ensimmäisestä omistajasta, eikä mitään takuuta ole enää voimassa.

issuj

  • Vieras
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #2 : 07.08.2014, 21:11:30 »
vm 2009 ja kilometrejä on 148tkm, omistajien määrästä en ole ihan varma, rekisteriotteen järjestysluku oli 008/006.




Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #3 : 09.08.2014, 12:26:47 »
Et siis ole ensimmäinen omistaja. Ota silti yhteyttä merkkiliikkeeseen, joka näkee ja pystyy kertomaan sinulle kaikki maahantuojan/tehtaan takuuseen tehdyt korjaukset. Kuinka kauan tuo auto on ollut sinulla ja paljonko olet sillä itse ajanut? Noista tehdyistä takuutöistä selviäisi kuinka kauan sitten autoon on viimeksi tehty jotain jakopäälle, mitä ja paljonko sen jälkeen on ajettu.

Vaurioiden määrää on mahdoton sanoa avaamatta mitään ja näkemättä. Toinen mikä tulee mieleen jakopään lisäksi mahdollisena syynä puristusten katoamiseen voi olla imusarjan ja imuventtiileiden karstoittuminen. Jos imuventtiilit eivät enää sulkeudu kokonaan, niin eihän siellä koneessa ole puristuksia. Uudemmalla imusarjalla on myös THP 156:lle käynyt niin, että imusarja karstoittuu tukkoon ja moottori ei enää käy.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #4 : 09.08.2014, 12:54:40 »
Ja alkuperäisillä varaosilla on aina 2 vuoden takuu. Jos jakopäähän on jotain vaihdettu alle 2 vuotta sitten ja nyt se on rikki, niin sen on mentävä automaattisesti takuuseen vaikka olisit sadas omistaja ja autolla ajettu 500tkm.
Peugeot RCZ HDI FAP

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #5 : 09.08.2014, 14:04:01 »
Onko tehot ollu kateissa ennen hajoamista tai moottori nakuttanut? Jos ei niin taitaa olla eka kerta, että hajoaa yllättäen.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 239
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #6 : 09.08.2014, 14:25:43 »
Pate- varaosatakuusta on km rajat.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #7 : 09.08.2014, 14:32:20 »
Jaa, uusi tieto. Paljonko?
Peugeot RCZ HDI FAP

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 239
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #8 : 09.08.2014, 15:28:38 »
Normaalisti 100.000km. Kuluvilla osilla alemmat kilometrit.

cola

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #9 : 09.08.2014, 15:57:10 »
Miten ajokilometrit pystytään toteamaan jos itse vaihdat osan.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #10 : 09.08.2014, 18:46:24 »
Ei ole pelkoa, että THP:ssä pääsisi samoilla jakopään osilla100 tkm:iin asti. Tuo käynnistymättömyys tulee kyllä kertalaakista, jos on karsoittumisen tukkimasta imusarjasta ja venttiileistä kyse. Jossain vaiheessa, vaan ei enää ilmaa kulje riittävästi että kävisi ja jos venttiilit eivät sulkeudu kokonaan, niin eihän se käy.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #11 : 09.08.2014, 19:13:47 »
Vaatisi sinnikkyyttä, että saisi niin tukkoon ettei edes käynnistyisi...
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #12 : 09.08.2014, 20:14:14 »
No THP 156:sia tiedän pari tapausta, jotka on viety hinurilla huoltoon, kun ei kone enää käynyt. Ei niissä muuta vikaa ollut kuin imukanavat niin tukossa, ettei venttiilit menneet enää kiinni. Itse kyllä kuvittelisin, että tuon huomaisi ajossa jo aiemminkin, mutta toisaalta eihän sitä jaon sekoamisesta johtuvaa tehottomuuttakaan välttämättä huomaa, jos koskaan ei harrasta täyskaasukiihdytyksiä ja vaan rauhallisesti ajelee kaupungissa tai maantiellä tyhjällä autolla yksikseen.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #13 : 09.08.2014, 21:07:40 »
Vaikea ajettava karstaisena.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Jykke

  • Vieras
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #14 : 09.08.2014, 22:59:58 »
Pakovenat melko varmaan mutkalla. Kaikki jakopään kilkkeet ja uudet pakoventtiilit niin kone on rokkaa taas. Tein oman virimottini vastaavasta tapauksesta. Venttiilit on suht suolaisen hintaisia..