Kirjoittaja Aihe: 308 - Ei käynnisty (THP)  (Luettu 8198 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

issuj

  • Vieras
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #30 : 02.01.2015, 19:41:41 »
Puristuspaineet 10baria jokaisessa. Tosiaan kun oireet alkoi ja kuittasi vikakoodit toimi auto hetken ihan ok, mutta jälleen vikavalo palamaan ja nilkuttaen kotiin. Oireina vielä se että flekti lähtee pyörimään melkein heti vaikka moottori ihan kylmä ja pyörii sammuttamisen jälkeen, vaikka moottori olisi käynyt ihan hetken. Huomasin tuossa että toinen lambda-anturi oli löysässä, se mikä lähellä turboa, kiristin tuon mutta ei vaikutusta.

Benkku

  • Vieras
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #31 : 02.01.2015, 22:16:24 »
Johotsarja/liitin ongelmalta tuo vaikuttaisi, reunaehtona polttoaineen linjapaineen mittaus (anturi, pumpun tuottama paine).

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #32 : 03.01.2015, 12:55:30 »
Voihan sekin olla että polttoaineen paineet ei ole oikeat joko pumppu tai anturivika ja sen takia seokset ei ole kohdillaan ja ei sytytä.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

issuj

  • Vieras
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #33 : 03.01.2015, 13:02:20 »
Saattaa kyllä olla jotain tuon suuntaista mitä aavistelette, koska myös ajotietokoneen kulutusmittari näyttää pelkkää viivaa kun vika tuli päälle.

Pitää katsoa mitä näyttää testerillä paineeksi.

Haynesin mukaan arvot
Polttoainepumpun paine
(Tyhjäkäyntinopeudella)   50    (bar)
(Täydellä kuormalla)   120    (bar) 
(Maksimi)   140    (bar)

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #34 : 03.01.2015, 20:27:46 »
Bensapumppu... siis se korkeapaine...
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

issuj

  • Vieras
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #35 : 04.12.2015, 19:36:00 »
No niin, menihän tuossa hetki jo ilman ongelmia, nyt pukkaa uutta. Vikakoodit P1385 ja P2339. Eli ilmeisesti imupuolen ajoitussolenoidia ja nakutusta. Jokos nyt karsta syyllinen vai voikos olla pelkästään tuosta imupuolen ajoitussolenoidista. Ei lähde enään käymään.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #36 : 04.12.2015, 22:22:36 »
Jos nyt yhtään muistaa oikein perjantaina väsyneenä ennen nukkumaan menoa, niin tuo P1385 on karstoittumisen koodi juuri.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

issuj

  • Vieras
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #37 : 09.12.2015, 09:48:18 »
No niin, paineet mitattu. 1. sylinterissä oli vähän alle 9 baria ja lopuissa 1-1,5 baria.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 308 - Ei käynnisty (THP)
« Vastaus #38 : 09.12.2015, 11:04:01 »
Tarkistettiinko imuventtiilien karsta tilanne samalla?
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97