Kirjoittaja Aihe: 407 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low"  (Luettu 27199 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 144
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low"
« Vastaus #15 : 22.10.2010, 13:43:09 »
Täytä lisäaine säiliö, nollaa laskuri ja käy vetämässä motarilla hetki vaikka 100 km/h pitäen kierrokset vaikka 3500 yläpuolella. Tulee saasta pois putkesta ja tekee samalla polton, tai jotain.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 407 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low"
« Vastaus #16 : 22.10.2010, 19:49:49 »
Mä pesin 2.2Hdi 607:stani hiukkassuodattimen samalla kun lisäsin lisäainetta 30 000km sitten.
Ohjeita löysin täältä:
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=36348.0
Suhteellisen helppo hommeli.

Juha12

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low"
« Vastaus #17 : 25.10.2010, 19:09:45 »
Nyt on lisäainesäiliö täytetty, meni yhteensä 4.5L litkua.. Tais olla aikalailla tyhjä säiliö. Hiukkasloukku jätettiin vielä vaihtamatta, kaippa se alkaa herjaamaan sitten kun on sillä tunnit täynnä?

Jouna

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low"
« Vastaus #18 : 25.06.2013, 20:22:45 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 HDi 136 FAP Executive (AM6-automaatti).

Itselläni auto lmoittaa myös litkun olevan vähissä. Soitin paikalliseen pösöhuoltoon, täyttö ja laskurin nollaus 295€. Sattuipa sopivasti että lähden huomenna Espooseen, matkaa noin 600 km. AH- huollosta tilasin torstaille ajan, täyttöhuolto aineineen se 70€. Uskaltanenko ajaa tuon 600 km vaikka ilmoittaa litkun olevan vähissä? Kiitän etukäteen jos joku perehtyneempi henkilö vastaisi nopeasti!

Jouna

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low"
« Vastaus #19 : 28.06.2013, 15:36:16 »
Ainetta meni liikaa, vikakoodeissa mm. Additiivi-pumppu can-kommunikaatio osa häiriö, Additiivi järjestelmä lisäaineen määrä liian suuri. Järjestelmää ei voi nollata... Elikkäs noista voisi päätellä että pumppu on rikki, mutta sitten taas koska ainetta meni jopa liikaa, voisi kuvitella että poltto siitä huolimatta toimii. Ei kai siinä muuta kuin pitää seurata additiivin/ eloysin kulutusta pöntöstä, tai odottaa filtterin tukkeutumista. Auto vastaa kaasuun todella hyvin, softattu joskus 150hp/ 380Nm, ja tuntuukin siltä että ainakin väännöt tallella. Tiedäppä häntä vaikka ed. omistaja olisi tyhjännyt FAP:in??? Eräs softaaja kun kertoi että pökötin Fapin poisto järjestelmästä aika uusi juttu, eli aiemmin sitä ei järjestelmästä saanut pois.

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low"
« Vastaus #20 : 28.06.2013, 19:51:59 »
"eräs softaaja" heh, on noita voinut poistella siitä asti kun markkinoille tulivat, jos se fappi olisi poistettu niin eipä se lisä-aineistakaan herjaisi.

Jouna

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low"
« Vastaus #21 : 28.06.2013, 23:00:59 »
Pasi Posti on se "eräs softaaja". Liekö sitten ettei hänen firmallaan ole ollut taitoa/ softaa poistaa fappia kovinkaan kauan, tiedä häntä. Käsittääkseni jos fap on pelkästään porattu auki, voi hyvinkin herjata lisäaineen vähyydestä. Siis jos softaan ei ole kajottu sen yhteydessä. Osasi muuten kertoa sen faktan ettei softatusta voi tuosta vaan poistaa fappia ennen alkuperäisen softan laittoa. Heh...
« Viimeksi muokattu: 28.06.2013, 23:08:55 kirjoittanut Jouna »

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low"
« Vastaus #22 : 28.06.2013, 23:32:18 »
No jos se hiukkaspönttö on rei'itetty vain osittain (jotta vastapaine säilyy) niin silloin ehkä mahdollista, tuossa osittain rei'ittämisessa vain ole mielestäni mitään tolkkua  ::) jos suodatin poistetaan kokonaan eikä softaan kosketa on seurauksena vikatila.

Mielipiteeni eroaa kyllä aika rankasti "softaajan" näkemyksistä, mutta en ala enempää niitä ruotimaan jokainen tavallaan, ja voipi "softaajakin" pitää omaa näkemystäni vääränä.
Näkemys ja tekotavoista johtuen toinen softaaja ei mielellään koske jo käsiteltyyn softaan.

Jouna

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low"
« Vastaus #23 : 28.06.2013, 23:49:23 »
Itse en ymmärrä softauksesta juuri mitään. Onko näin, kuten Plagu kirjoituksestasi ymmärrän lainausmerkkien perusteella, että virityspiste.com on virittäjänä/ firmana huono? Jos näin, joudun etsimään toisen paikan tulevalle softalleni jahka virityspiste palauttaa auton alkuperäissoftan. Mielellään sellaisen joka tekee softan auto/ ecu-kohtaisesti, ei valmissoftana. Näin toimin Vaggineeni kanssakin.
« Viimeksi muokattu: 29.06.2013, 00:10:21 kirjoittanut Jouna »

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low"
« Vastaus #24 : 29.06.2013, 01:35:32 »
En tarkoita että on huono en tiedä kyseisestä virittäjästä sen enempää, jotkut mielipiteet vain omaan korvaani kuullostavat hassuilta. Saatan itse olla yhtä väärässä mielipiteissäni kuin kyseinen softaaja, nämä ovat pitkälti näkemys-asioita.

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Motion&Emotion
Vs: 407 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low"
« Vastaus #25 : 29.06.2013, 15:40:20 »
Minun 407 on virittänyt sama firma. Eli pasi posti. Auto ainakin toimii mukavasti. Mutta fabbia ei ole poistettu käytöstä..
Peugeot 308 2011 1.6 hdi 433tkm Peugeot 508 GT 2015 2.2hdi Peugeot 508 SW GT 2011 2.2hdi

Jouna

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low"
« Vastaus #26 : 30.06.2013, 12:46:21 »
Kyseinen firma oli softannut minunkin autoni edellisen omistajan toiveiden mukaisesti. Fappia ei oltu silloin poistettu, nyt sovimme Pasin kanssa että hän palauttaa alkuperäis-softan, poistaa fapin softasta ja lisää tehoja minun toiveitteni mukaisesti. Tai sitten palauttaa vain alkuperäissoftan, ja softautan muualla fapin pois+ tehoja lisää. Tietty järkevintä olisi teettää koko revohka samassa paikassa, mutta mitä virityspiste.com sivuilta lukee, siellä "asennetaan" valmissoftia. Tietty jos softa on testattu ja optimoitu 6v-automaattilaatikolle, niin mikäpä siinä. Kaikki firmat eivät ainakaan Vag-konsernin vehkeisiin laita erikseen autolootalle optimoituja softia, nimim. kokemusta (huonoa) on...

Edit: Ja minunkin autoni toimii mukavasti, ainoa ärsyttävä piirre on tuo jatkuva ruikuttaminen lisäaineesta...
« Viimeksi muokattu: 30.06.2013, 12:50:38 kirjoittanut Jouna »

Jouna

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low"
« Vastaus #27 : 30.06.2013, 16:44:51 »
Heh, huomasin tuossa edellisessä viestissäni jotain outoa, epäilin uskallanko softauttaa autoani paikassa jonka softauksen jäljiltä auto toimii tosiaan mukavasti  :D

Jouna

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low"
« Vastaus #28 : 27.07.2013, 14:25:35 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 HDi 136 FAP Executive (AM6-automaatti, DAM 10661).

Vikakoodeista päätellen taitaa tuo tankin korkki olevan aika tärkeä laite dieseleissä joissa FAP. Omassani rikki, etsin jostain ehjän ja infoan tänne miten vaikuttaa "additional level too low" vikailmoitukseen. Vihdoinkin pääsin PP2000 "koneella" tutustumaan pökön sielunelämään :D

Edit: Niin, onko kellään kokemusta/ tietoa tuosta tankin korkin toiminnasta ja vikajudansseista???

Jouna

  • Vieras
Vs: 407 - Virheilmoitus "Particle filter additive level too low"
« Vastaus #29 : 31.07.2013, 11:38:35 »
Lipii, sanoi kaverin (RIP) poika innostuessaan :D

Nyt on "additive level too low" ilmoitus historiaa!

Nollasin ensin tankin korkin vikailmoituksen diagnostiikkalaitteella, sen jälkeen eka laskurin, sitten löysin toisen laskurin ja nollasin myös sen. Tankin korkkia käytin irti kuin myös diagnostiikkalaitteen virran ollessa pois. Eli vaikka tankin korkista irtosikin kerran toinen "magneetti", ei se olekaan rikki.

Yksi piippaus vähemmän käynnistäessä ;)