Noiden kahden ekan hinnat on liian korkeat, eli 159 000SEK on pikaisesti arvioiden yli 17 000€, siihen päälle verot n. 4000-5500€ (heitin lonkalta) niin hintaa on yksinkertaisesti liikaa. Lähtökohtaisesti pitäisin kiinni siitä, että ulkomailta ostettetaessa ostohinta euroissa on kymppitonnin luokkaa (mieluiten alle, ja korkeintaan 12k€), jolloin lopullinen hintakin Suomessa veroineen ja muine kustannuksineen pysynee kohtuullisena.
Lasten matkapahoinvointi on toki hyvä syy olla ostamatta reikänahkapenkillistä autoa. Syynä lienee kuitenkin melko harvinainen (itse en tiedä yhtään matkapahoinvoinnista kärsivää lasta, vaikka tuttavapiirissä lapsia on tusinoittain), ja toisekseen suurimmassa osasta nahkapenkillisiä autoja nahka on reiätöntä, jolta spytan putsaus sujuu kangaspenkkiä merkittävästi helpommin.
....yllyttää lipumiseen,vakkarista mielellään napsauttaa -10 km/h sallitua nopeutta hitaamman etenemisen...
Auto, joka aiheuttaa moisen kauheuden, ei ole omistamisen tai ajamisen arvoinen. Mä näen asian just toisin päin: miten hienoa olisikaan kiihdyttää 607 2.7 V6 HDI:llä motarin rampista arvokkaasti, hiljaisesti (ei hiljaa) mutta ripeästi mittarinopeuteen 138 km/h, lyödä vakkari päälle ja nauttia menosta. Koska en kuitenkaan moista autoa omista, niin haluan kuitenkin väärinkäsitysten ehkäisemiseksi tähdentää, etten ole koskaan millään kulkuneuvolla kyseistä nopeutta ajanut tai edes kuvirtellut ajavani, koska sehän olisi lain vastaista ja siten sinälläänkin jo rankaistava teko.