Olennaista tuossa tiedossa oli se että autoilla joissa on tapahtunut vaurioita on ajettu ylipitkillä huoltoväleillä. Suoraanhan sitä ei tuossa sanota mutta sellaista olen kuullut että jotkut ovat ajaneet yli 25 000 km samoilla öljyillä. Tuollaisia ylityksiä ei DV6-moottori kestä, se on kuitenkin viritysasteeltaan PSA-konsernin kireimmälle veivattuja myllyjä.
Se, että pätkäajossa pitäisi öljyt vaihtaa kuitenkin useammin kuin huolto-ohjelmassa nk. maksimiväliksi ilmoitetaan, ei ilmeisesti Suomessa ole kovinkaan itsestään selvää. Vaan ajetaan maksimivaihtovälillä, vaikka ajot edellyttäisivät vaihtovälin tiputtamista. Edellä mainituilla asioilla ei sinänsä vielä ole mitään tekemistä FAP:n kanssa, mutta se on kyllä totta, mitä tuossa sanotaan, että FAP ei tykkää, jos sillä ajetaan liian paljon liian lyhyttä. Jos moottori on liian kylmä, polttoainetta joutuu helposti moottoriöljyn sekaan.
Liete, joo sekään ei sinänsä liity FAP:iin mitenkään, joskin FAP-moottorissa korkeamman viritysasteen takia korkeammiksi nousevat palolämpötilat edesauttavat lieteen syntymistä.
Tehtaan suosittelema huoltoväli tuolle DV6-moottorille on kylmissä olosuhteissa 15 000 km/1 v.