Auto: 1995 405 1,6 (farmari, 279 600 km).
Joopa, näin Pääsiäsisen ratoksi meidän paljon kehuttu 405:n sanoi eilen kolikoli ja alkoi käydä heikosti. Jakopää on laitettu n. vuosi sitten, vesipumppu ja joku kiristäjän rulla: Nyt otin sen verran auki tallissa että katsoin, nokka-akseli pyörii kyllä. Km:jä on takana 279-tuhatta, kaikki huollot tehty ja auto on kuin "uusi". Mikäs nyt eteen kun vanhempi juhta sanoi kaputt? Ajoin auton, n. 1 km matkan pihaan ja talliin, ääni ei ainakaan siitä pahentunut, pytyissä ei puristuksia, ainakaan kaikissa, kone hakkaa rajusti eikä käy kunnolla tyhjäkäyntiä, tai sammuu kokonaan.
Harmittaa vaan kun sitä on käytetty joka päivä ja sillä on ainoastaa käyttöarvoa. Paljonkohan kansiremppa tulee maksamaan jos sillä selviäisi. Siis tiivistesarja, uusia venttiilejä yms. ja työn hinta. Moottorista on kuulunut n. 1 kk:n ajan sellanen niinkuin ujeltava ääni, varsinkin sisälle. Olen luullut että se ääni tulee moniurahihnan kiristinrullan laakerista, mutta se onkin enteillyt tätä hajoamista varmaankin?
Kannattaako tuollaseen enää paljon rahaa laittaa vai viekö hajottamolle ehjää peltiä. Kesäkumitkin tuli hankittua, uusi startti, akku, jarrulevyt ja rummut. Auto on ehjä, ei ruostetta jne. Mitä teen... Ehdotuksia jos joku voisi neuvoa? Itse en kykene enää koneremppaan eikä ole ihan sellasia työkalujakaan. Eikä työkyvyttömänä enää pystykään.